Salariul rămâne criteriul care contează cel mai mult pentru români în alegerea unui loc de muncă

Salariul, echilibrul dintre viața personală și cea profesională și relația bună cu managerul sunt criteriile care contează cel mai mult pentru români când vine vorba de alegerea unui job. Concluziile fac parte studiul anual realizat de Boston Consulting Group (BCG), The Network, The Stepstone Group și eJobs.ro, partenerul The Network pe piața din România și mai arată că, spre deosebire de situația pentru România, la nivel global, angajații pun cel mai mare preț pe stabilitatea jobului. Tot la nivel global, al doilea cel mai important element este echilibrul între viața personală și cea profesională și abia apoi remunerația.

Stabilitatea la locul de muncă vine abia pe locul al patrulea în clasamentul realizat de angajații români. Alte aspecte pe care le iau în considerare când aleg un job sunt relația cu colegii, să se simtă apreciați pentru munca pe care o fac, oportunitățile de dezvoltare profesională, să simtă că munca lor are sens, reputația angajatorului sau numărul de zile de concediu pe care le au în cadrul companiei.

„Interesant este faptul că nu regăsim în această listă beneficiile extrasalariale, ceea ce ne arată că românii au regândit raportarea la carieră și la job în ultima perioadă. Nu poate fi detronată importanța salariului, dar, dincolo de acest criteriu, toate celelalte care cântăresc greu în ochii angajaților țin mai degrabă de relaționare, de cultură organizațională și de reputație decât de stimulente materiale concrete”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Apar însă, chiar și la nivel local, diferențe între respondenți în funcție de categoria de vârstă din care fac parte. Astfel, salariul este cel mai important doar pentru cei care au între 21 și 30 de ani și pentru cei din categoria 41-50 de ani. Pentru cei foarte tineri, respectiv cu vârsta mai mică de 20 de ani, cel mai mult contează compatibilitatea dintre valorile pe care ei le au și cele ale potențialului angajator. Cei din segmentul de vârstă 31-40 de ani pun preț în primul rând pe echilibrul între viața personală și cea profesională. Începând de la 51 de ani în sus, cel mai mult contează relația bună cu colegii sau aprecierea pe care o primesc din partea managerului pentru munca pe care o fac.

La fel de interesant este și ce contează cel mai puțin, în funcție de segmentul de vârstă. Pentru cei care au mai puțin de 20 de ani, numărul de zile de concediu la care au dreptul anual reprezintă criteriul la care se uită cel mai puțin. Beneficiile sunt pe ultimul loc pentru cei care au între 21 și 30 de ani și între 41 și 50 de ani, reputația angajatorului contează cel mai puțin pentru candidații din segmentul 31-40 de ani. Spre final de carieră, respectiv de la 51 de ani în sus, cel mai puțin contează posibilitățile de dezvoltare în carieră și posibilitatea de a lucra într-un mediu creativ.

„Fluctuațiile pieței muncii, la nivel internațional, au făcut ca 2023 să fie primul an în care să vedem că siguranța locului de muncă apare atât de sus în alegerile respondenților. În anii anteriori, mult mai importante erau recunoașterea meritelor în interiorul companiei sau relația cu echipa”, mai spune Roxana Drăghici.

Studiul a fost derulat în perioada octombrie-decembrie 2023 pe un eșantion de 150.000 de respondenți din 185 de țări, printre care și România, care a furnizat răspunsuri din partea a 1.047 de participanți. Răspunsurile au fost colectate de The Network, alături de platformele de recrutare afiliate la nivel internațional și prelucrate de Boston Consulting Group, companie de consultanță în management, cu sediul central în Boston, Massachusetts. Acesta este cea mai amplă cercetare de profil realizată pe o eșantionare globală.

În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile 25.000 de locuri de muncă.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Zurich, Elveția. eJobs.ro le oferă clienților săi cea mai relevantă bază de candidați, pe care o pune la dispoziție prin metode eficiente, utilizând canale de media personale și cunoștințe avansate de Performance Marketing și campanii de Employer Branding, precum și tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. Cu 4,9+ milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, eJobs este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.

  • Alte articole:

    tbi bank reinvestește întregul profit obținut în 2023, de 42,5 milioane euro

    tbi bank, una dintre cele mai importante bănci de tip challenger din Europa de Sud-Est, anunță că și-a capitalizat întregul profit net consolidat pentru 2023, în valoare de 42,5 milioane…

    Citeste articolul
    KFC Sinaia – un nou restaurant KFC deschis de către Sphera Franchise Group

    Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, extinde rețeaua KFC prin deschiderea primei unități din Sinaia. Această inaugurare, cea de-a patra din 2024,…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    One United Properties – contract de închiriere pentru 17 ani, cu valoare de 40 de milioane de euro plus TVA

    One United Properties – contract de închiriere pentru 17 ani, cu valoare de 40 de milioane de euro plus TVA

    Tudor Communications își lansează propriul software pentru servicii de PR și Branding Personal.

    Tudor Communications își lansează propriul software pentru servicii de PR și Branding Personal.

    Swimathon București 2024: 1.471.246 lei pentru 34 de proiecte

    Swimathon București 2024: 1.471.246 lei pentru 34 de proiecte

    A patra generaţie BMW Seria 1 intră în producţie la uzina BMW Group din Leipzig

    A patra generaţie BMW Seria 1 intră în producţie la uzina BMW Group din Leipzig