Peste 40% dintre specialiștii în HR din România susțin utilizarea Inteligenței Artificiale

Aproximativ 41% dintre specialiștii în HR din România sprijină utilizarea instrumentelor de Inteligență Artificială pentru a ușura munca angajaților și economisirea de timp, potrivit unui studiu realizat de Undelucram.ro, cea mai mare comunitate online a angajaților din România și una dintre cele mai importante din zona Europei Centrale și de Est. Procentul este de 35% în Grecia, crește la aproximativ 40% în Bulgaria și în Ungaria, dar este de 7% în Republica Moldova.

Sondajul Undelucram.ro a fost realizat între 15 mai – 5 iunie anul acesta și au răspuns 5.250 special-iști în resurse umane care provin în proporție de 80% din companii cu peste 100 de angajați din România, Republica Moldova, Ungaria, Grecia și Bulgaria.

Respondenții lucrează în companii din domeniile automotive, bănci/asigurări/pensii/alte servicii fi-nanciare, IT&C, BPO & servicii, construcții&imobiliare, educație, farma, HoReCa, producție de bunuri de consum, producție industrială, retail, servicii medicale, servicii științifice/tehnice, servicii transport/logistică, telecomunicații.

Bulgaria și Ungaria susțin cel mai mult utilizarea AI-ului. Republica Moldova, cel mai puțin

Aproximativ 55% dintre specialiștii în HR din România sprijină utilizarea Inteligenței Artificiale în companiile pe care le reprezintă, procentele cele mai mari fiind în Bulgaria (69%) și Ungaria (62%). În schimb, cifrele scad la 41% în Grecia și 32% în Moldova.

În jur de 18% dintre experții în resurse umane din România nu susțin folosirea instrumentelor AI, iar 27% nu au o poziție clară în acest sens. Republica Moldova este țara cu cel mai mic procent al oa-menilor de HR care sprijină utilizarea Inteligenței Artificiale, 38% dintre respondenți spunând că organizația pe care o reprezintă nu promovează această practică. Pe de altă parte, Grecia este

țara cu cel mai mare procent al specialiștilor HR care nu sunt hotărâți dacă să promoveze sau nu folosirea instrumentelor de Inteligență Artificială în rândul angajaților.

7% dintre specialiștii HR din România susțin instrumentele AI pentru a eficientiza volumele de recrutare

Principalele motive pentru care experții în HR din România sprijină instrumentele AI sunt: simplifi-carea muncii angajaților și economisirea de timp (41%), automatizarea anumitor sarcini astfel încât să nu mai fie nevoie de apelarea la furnizori (31%) și diminuarea volumelor de recrutare în organi-zație (7%). Această ordine se păstrează și în celelalte patru țări din regiune.

Peste 40% dintre respondenții din România spun că angajații folosesc instrumente AI. Mai mult de o treime nu știu dacă salariații apelează la soluții AI

În ceea ce privește utilizarea soluțiilor AI de către angajați, 41% dintre specialiștii HR din companiile din România raportează că salariații folosesc astfel de soluții, procentele fiind de 64% în Ungaria, 58% în Bulgaria, 43% în Grecia și 21% în Republica Moldova.

Cel mai mare procent de neutilizare a instrumentelor AI este înregistrat în Republica Moldova (63%), iar cea mai mare rată a specialiștilor HR care nu știu dacă angajații folosesc AI este în Grecia (38%).

36% dintre experții HR vor să organizeze traininguri pe tema AI. În Ungaria procentul este dublu

Deși procentul angajaților români care apelează la instrumente precum ChatGPT sau Character.AI este mare (40%), doar 36% dintre experții în resurse umane au luat în calcul organizarea de traininguri astfel încât salariații să maximizeze potențialul acestor instrumente. Dacă în Grecia și Bulgaria procentele sunt similare (33%, respectiv 34%), în schimb, în Ungaria procentul este dublu (73%). În Republica Moldova, doar 22% dintre angajatori au luat în considerare pregătirea angajaților pentru utilizarea AI.

Utilizarea AI în viața personală, de trei ori mai mare decât la birou. Cele mai utilizate instrumente AI de către specialiștii HR

Raportat la propriul mod de a folosi Inteligența Artificială, 23% dintre experții HR din România spun că utilizează instrumente AI, cifrele fiind de 33% în Ungaria, 22% în Grecia, 20% în Bulgaria și 9% în Republica Moldova.

Procentele cresc însă foarte mult în ceea ce privește folosirea Inteligenței Artificiale în viața personală: 68% dintre specialiștii în HR din România apelează la astfel de soluții în afara jobului, 71% în Ungaria, 43% în Grecia, 58% în Bulgaria și 24% în Republica Moldova.

Cele mai utilizate instrumente AI de către experții în resurse umane din România sunt: ChatGPT (58%), aplicațiile specifice domeniului HR (11%), soluțiile dezvoltate intern care acoperă mai multe cerințe (11%), QuillBot (8,2%), Character.AI (6,7%), Midjourney (5,7%), altele (6%).

ChatGPT este cea mai utilizată aplicație în Bulgaria și Republica Moldova (83%, respectiv 81%). De asemenea, aplicațiile specifice domeniului HR sunt cel mai mult utilizate în Ungaria (41%) și Grecia (18%).

„În ultimii doi ani, odată cu apariția ChatGPT, s-a vorbit enorm despre impactul Inteligenței Artificiale asupra pieței muncii. Cu toate acestea, studiul nostru ne arată că specialiștii în HR nu folosesc îndeajuns Inteligența Artificială în activitatea lor, că instrumentele utilizate nu sunt valorificate la max-imum din cauza lipsei trainingurilor și că foarte multe dintre organizații nu au un plan concret de efi-cientizare a muncii cu astfel de soluții. Astfel, sperăm ca în curând să vedem cât mai multe acțiuni din partea companiilor în acest sens”, a afirmat Costin Tudor, CEO Undelucram.ro, parte a rețelei WhereWeWork.

La începutul acestui an, Undelucram.ro a încheiat un parteneriat cu LinkedIn, cea mai importantă rețea profesională din lume, companiile având astfel posibilitatea să acceseze și să achiziționeze prin intermediul Undelucram.ro cursuri de dezvoltare a competențelor din biblioteca extinsă a LinkedIn Learning. De altfel, sondajul “Will AI fix Work?” realizat în 2023 de către Microsoft și LinkedIn în 31 de țări a arătat că 82% dintre manageri consideră că angajații vor avea nevoie de competențe noi în contextul dezvoltării AI, iar 4 din 5 persoane își doresc să învețe mai multe despre cum să utilizeze AI în profesia lor.

Platforma Undelucram.ro a fost lansată în 2011 de antreprenorul Costin Tudor și este cea mai mare co-munitate online de angajați din România. Din 2019, platforma s-a extins la nivel internațional, creând rețeaua regională de platforme de employer branding și recrutare online WhereWeWork.com, una dintre cele mai mari din CEE și MENA, cu peste 2 milioane de angajați la nivel regional. Rețeaua WhereWeWork.com își propune să transparentizeze piața muncii în cele 14 țări în care operează, oferind informații și instrumente atât pentru angajați, cât și pentru companii. Platforma se bazează pe algoritmi de învățare automată și pe datele agregate ale utilizatorilor, potrivind interesele candidaților de pe piața muncii cu cele ale angajatorilor.

  • Alte articole:

    Câți bani vor cheltui românii de Black Friday 2024, care sunt preferințele de shopping și sursele de bani

    Black Friday este cel mai important eveniment de retail al anului, iar aproape 53% dintre români s-au pregătit pentru a vâna cele mai mari reduceri. Creșterea costurilor de trai mai…

    Citeste articolul
    One Cotroceni Park din București va găzdui noul sediu HIKVISION – spațiu de birouri de 1330 mp

    One United Properties (BVB: ONE), principalul investitor și dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, anunță că HIKVISION, lider global în produse…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Black Friday 2024 – campanie eMag și Mastercard cu 100 de carduri cadou în valoare de 1.000 de lei fiecare

    Black Friday 2024 – campanie eMag și Mastercard cu 100 de carduri cadou în valoare de 1.000 de lei fiecare

    Black Friday 2024 la SpringFarma – reduceri, cadouri speciale, premii atractive, live shopping

    Black Friday 2024 la SpringFarma – reduceri, cadouri speciale, premii atractive, live shopping

    Mastercard Festival Selection – eveniment cinematografic cu premiera la Cluj-Napoca și continuare în alte orașe europene

    Mastercard Festival Selection – eveniment cinematografic cu premiera la Cluj-Napoca și continuare în alte orașe europene

    Black Friday devine Yellow Friday – servicii financiare în condiții promoționale la Raiffeisen Bank România

    Black Friday devine Yellow Friday – servicii financiare în condiții promoționale la Raiffeisen Bank România