Edenred a lansat primele ateliere de educație nutrițională din 2024, pentru bucătarii din unitățile de învățământ cu cantine

Edenred România, în parteneriat cu Asociația Școlilor Particulare (ASP) și Selgros România a organizat la Timișoara primul atelier de educație nutrițională din acest an dedicat bucătarilor din unitățile de învățământ, pentru a-i ajuta să gătească mai sănătos și mai atractiv pentru copii. Evenimentul a avut loc cu participarea a 50 de bucătari de la școlile publice și private din județ și a fost găzduit de Selgros, partener care se implică activ în proiecte dedicate educației în domeniul gastronomiei.

Inițiativa face parte din programul „Masă și clasă”, un model de parteneriat intersectorial Edenred România, Asociația Școlilor Particulare (ASP) și Asociația pentru Valori în Educație (AVE), lansat în 2023. Programul își propune să sprijine unitățile de învățământ în efortul lor de transformare educațională sistemică, precum și în creșterea accesului elevilor din școli și grădinițe la mese calde și la o alimentație sănătoasă.

„Din 17.026 de unități de învățământ de stat la nivelul anului școlar 2022-2023, doar 1.855 beneficiau de cantine școlare pentru a servi o masă caldă elevilor. Însă nu neapărat și sănătoasă, iar aici vorbim de valoarea nutrițională a preparatelor gătite. După ce anul trecut am format cu succes primii 50 de bucătari ai școlilor din Capitală, ne reînnoim angajamentul pentru susținerea pe termen lung a alimentației sănătoase în grădinițe și școli prin organizarea unui nou atelier dedicat formării bucătarilor, de data aceasta din Timișoara. Prin această inițiativă ne propunem să creăm un spațiu de dialog prin care să creștem gradul de conștientizare privind necesitatea unei nutriții echilibrate pentru copii și să contribuim, într-un mod pragmatic și eficient, la creșterea capacității școlilor de a oferi acces la mese echilibrate pentru elevii din instituțiile de învățământ”, a declarat Lelia Mancaș, Director Marketing, Comunicare și CSR, Edenred România.

Suportul de curs pentru atelierul de educație nutrițională îl constituie Ghidul de rețete sănătoase pentru elevii din școli și grădinițe. Ghidul este rezultatul unei ample colaborări între specialiști în nutriție, medici și bucătari și oferă un suport practic și valoros unităților de învățământ în promovarea unei alimentații echilibrate și nutritive pentru preșcolari și elevi. Materialul include informații și recomandări pentru alimentația sănătoasă a copiilor și 50 de rețete echilibrate nutrițional destinate cantinelor școlare, adevărate modele de meniuri în acord cu standarde profesionale de referință. Rețetele sunt documentate științific cu anchete alimentare și sunt realizate pe categorii de vârstă. În plus, conțin etichetări nutriționale, ceea ce le face ușor de adoptat nu numai de cantinele școlare, dar și de către companiile furnizoare de catering pentru unitățile de învățământ. Ghidul poate fi accesat online de toate şcolile din România.

Programul „Masă și clasă” se aliniază politicilor publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli și face parte din strategia de responsabilitate socială a Programului FOOD (Fighting Obesity through Offer & Demand) din România. FOOD este cel mai mare program european public-privat de promovare a obiceiurilor alimentare sănătoase în rândul angajaților și elevilor (în plan național), fiind coordonat de Edenred în 10 țări UE. În România, FOOD a fost lansat de Edenred în 2018, sub patronajul Administraţiei Prezidenţiale a României – Departamentul Sănătate Publică, și are ca parteneri Institutul Național de Sănătate Publică și Asociația Medicilor de Familie București-Ilfov.

Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 52 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a 950.000 de clienți corporativi în 45 de țări.

Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).

În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.

Cei 10.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.

În 2023, datorită activelor tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de 41 de miliarde de euro, desfășurat în principal prin aplicații mobile, platforme online și carduri. Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, FTSE4Good și MSCI Europe.

Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.

  • Alte articole:

    Coșuri cadou GourmetGIFT.ro: Creștere de 28% a cifrei de afaceri în 6 luni, 2 noi linii de producție, gamă private label în categoria de dulciuri

    La șase luni de la numirea lui Adrian Tiron ca General Manager, GourmetGIFT România a prezentat primele rezultate ale noii strategii de dezvoltare, care include expansiunea regională. Compania a lansat…

    Citeste articolul
    OPPO România: magazinul online oppostore.ro va genera 8% din business în următorii 3 ani

    Subsidiara din România a brandului global de dispozitive inteligente OPPO anticipează o creștere semnificativă a contribuției magazinului său online, oppostore.ro, la totalul afacerilor companiei. Lansat în octombrie 2023, acest e-shop…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    OPPO România: magazinul online oppostore.ro va genera 8% din business în următorii 3 ani

    OPPO România: magazinul online oppostore.ro va genera 8% din business în următorii 3 ani

    Romania Startup Awards, premiile pentru cele mai inovatoare startup-uri românești de tehnologie – proiect ROTSA

    Romania Startup Awards, premiile pentru cele mai inovatoare startup-uri românești de tehnologie – proiect ROTSA

    Serviciul Customer Service al companiei Beko România – două premii Gold și unul Silver în cadrul European Customer Experience Awards 2024

    Serviciul Customer Service al companiei Beko România – două premii Gold și unul Silver în cadrul European Customer Experience Awards 2024

    ARBOmedia a lansat un departament dedicat proiectelor de responsabilitate socială corporativă

    ARBOmedia a lansat un departament dedicat proiectelor de responsabilitate socială corporativă