.lumen dorește să atragă 5 milioane euro de la investitori, pentru ochelarii săi pentru nevăzători

Într-un salt transformator de la inovație locală la fenomen global, startup-ul românesc .lumen are misiunea de a reda mobilitatea nevăzătorilor și persoanelor cu deficiențe de vedere. Astăzi, .lumen anunță o rundă de finanțare de 5 milioane de euro, cu 1 milion de euro disponibil pe SeedBlink, marcând o etapă semnificativă în parcursul lor de a revoluționa mobilitatea pedestră.

Începând cu 17 iulie la ora 10 AM pe SeedBlink, investitorii și business angels pot participa la această rundă de finanțare, cu o investiție minimă de € 2.500. Suma vizată pentru această campanie pe SeedBlink este de €1,000,000, cu co-investitori precum Consiliul European pentru Inovare și Venture to Future Fund care contribuie cu €4 milioane.

În ciuda tuturor progreselor tehnologice, atunci când vine vorba de mobilitatea celor 338 de milioane de persoane cu deficiențe de vedere, există doar două soluții utilizate pe scară largă – câinele ghid și bastonul alb. Anul trecut, s-au cheltuit 500 de milioane de euro pentru a antrena doar 2.000 de câini ghizi, iar la nivel mondial există doar 28.000 de câini ghizi.

Cea mai avansată tehnologie de asistare din lume

Primul produs .lumen, ochelarii, reproduce principalele caracteristici ale câinelui ghid folosind tehnologia de conducere autonomă. Prin comparație, dacă un câine ghid funcționează trăgând de mână, dispozitivul .lumen face acest lucru cu ajutorul interfeței sale haptice patentate, care „trage” de capul utilizatorului. Această tehnologie a fost testată de peste 300 de persoane nevăzătoare din aproape 30 de țări.

Tehnologia care stă la baza ochelarilor este Pedestrian Autonomous Driving AI (PAD AI), care este un software de conducere autonomă de nivel general capabil să revoluționeze robotica de livrare, AR sau chiar utilizarea duală. În viitor, această tehnologie va permite roboților umanoizi să livreze colete până la ușa cuiva și este brevetată la nivel internațional.

Cornel Amariei, fondatorul vizionar și CEO al .lumen, și-a exprimat entuziasmul cu privire la misiunea și impactul potențial al companiei. „Crescând într-o familie cu dizabilități, am văzut pe propria piele cum tehnologia poate transforma vieți și cât de mult este încă nevoie. Am fondat .lumen pentru a ajuta oamenii și, pe parcurs, am descoperit că putem face mult mai mult. Deschidem această rundă pentru toată lumea, nu doar pentru investitorii instituționali, pentru că vrem ca mai mulți oameni să facă parte din povestea noastră. Alăturați-vă nouă în această misiune de a crea impact, nu doar bani.”

Venture to Future Fund face una dintre primele investiții din afara Slovaciei, semnalând o încredere puternică în tehnologia și viziunea .lumen. Matej Říha, președinte al consiliului de administrație al VFF, a comentat: „Credem că tehnologia .lumen poate transforma profund viața persoanelor nevăzătoare. Inspirați de misiunea lor și susținuți de o echipă remarcabilă, suntem încântați să sprijinim o aventură care promite atât schimbări cu impact, cât și randamente impresionante.”

Ionuț Patrahau, Managing Partner la SeedBlink, a subliniat, de asemenea, importanța acestei runde de finanțare. „Suntem incredibil de mândri să susținem .lumen și echipa lor dedicată prin intermediul comunității noastre de investitori. Activitatea lor inovatoare are un impact profund, îmbunătățind experiențele de viață ale celor care au nevoie atunci când restul societății se simte neputincioasă.”

Calendarul strategic al .lumen include lansarea unei serii limitate în T4 2024 și intrarea pe piața din SUA în T4 2025. Compania își propune să vândă 10.000 de unități până la sfârșitul anului 2026. Aceste eforturi sunt susținute de o echipă solidă de 50 de ingineri, profesori, experți în domeniul dizabilităților, designeri și oameni de știință.

Inovația românească, recunoscută la nivel global

Abordarea inovatoare a .lumen a adus mai mult de 40 de premii prestigioase în ultimii patru ani, inclusiv Red Dot: Luminary, US National Academy of Medicine, World Economic Forum Tech Pioneers, Cisco Global Problem Solver, EIC Scaling Club sau Global Business Hall of Fame. Recunoașterea lor se extinde dincolo de premii, cu parteneriate active cu giganți din industrie precum NVIDIA, Toyota Mobility Foundation, Dassault Systemes, EIC, EIT și AlchemistX. De asemenea, startup-ul a fost recunoscut ca fiind prima companie românească selectată pentru finanțare prin accelerator de către European Innovation Council, primind o finanțare mixtă de €9,7 milioane.

  • Alte articole:

    Energia regenerabilă poate fi cea mai bună sursă de venituri pasive în Europa

    Energia regenerabilă, în special investițiile în parcuri fotovoltaice, reprezintă o direcție strategică pentru viitorul economic și ecologic al României, oferind o combinație unică între profitabilitate, sustenabilitate și siguranță financiară pentru…

    Citeste articolul
    Fluxurile depunerilor în Binance din 2024: cu aproape 40% mai mari decât următoarele 10 platforme la un loc

    Până în prezent, în acest an, depunerile de fonduri ale utilizatorilor în platforma Binance, cel mai mare schimb de active digitale din lume ca utilizatori înregistrați și volum de tranzacționare,…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Încă 1000 de molizi plantați în cadrul inițiativei de împădurire realizate de Oxygen

    Încă 1000 de molizi plantați în cadrul inițiativei de împădurire realizate de Oxygen

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren – 32% dintre români au testat detoxul digital

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Brandul de angajator al Beko România, cel mai apreciat din sectorul industrial, conform platformei Undelucrăm

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa

    Dulcinella România – divizie dedicată personalizării produselor și ambalajelor pentru clienții din retail și HoReCa