Investiţie în valoare de 200 de milioane de euro pentru noua hală de producţie BMW de la Landshut

Uzina BMW Group din Landshut continuă să extindă capacitatea de producţie – prin mărirea facilităţilor de producţie pentru carcasa centrală a unităţii de propulsie electrică, cu o construcţie deosebit de compactă, care va fi montată în modelele Neue Klasse. BMW Group investeşte încă 200 de milioane de euro în acest scop, astfel că totalul direcţionat din 2020 către fabrica din Germania ajunge la aproximativ un miliard de euro.

Dintre acestea, aproximativ 500 de milioane de euro au fost utilizate pentru extinderea fabricii pentru a acoperi mobilitatea electrică. Capacitatea anuală de producţie pentru carcasele din aluminiu pentru sisteme electrice de a cincea şi a şasea generaţie creşte cu aproximativ 30%. Noua generaţie de modele va beneficia, prin urmare, de cunoştinţele celei mai mari locaţii de producţie de componente a companiei.

„Extindem în mod continuu competenţa locaţiei noastre atât în producţia componentelor noastre de ultimă oră, cât şi în dezvoltarea de noi tehnologii”, declară Thomas Thym, directorul uzinei BMW Group din Landshut. „Acest set de abilităţi ne oferă flexibilitatea de care vom avea nevoie în viitor.” Fabricarea carcasei centrale pentru motorul electric de generaţie a şasea din Neue Klasse reprezintă un pas suplimentar în transformarea fabricii către mobilitatea electrică.

În prezent se construieşte o hală de producţie complet nouă care va fi întinsă pe trei niveluri. În viitor, producţia se va desfăşura aici pe două linii de producţie care acoperă o suprafaţă de 12.000 de metri pătraţi, folosind procesul de pionierat al turnării prin injecţie. Turnarea prin injecţie asigură că piesele sunt turnate cu proprietăţi mecanice optime. Are efectul suplimentar de a scurta timpul de producţie şi, prin urmare, de a reduce considerabil consumul de energie, reducând şi emisiile de carbon datorită temperaturii mai scăzute de turnare. Această metodă are ca rezultat şi un consum redus de resurse, deoarece generează mai puţin material returnat.

În luna ianuarie a acestui an BMW Group a achiziţionat un teren adiacent uzinei din Landshut, care are o suprafaţă de aproximativ 30.000 de metri pătraţi şi a fost alocat pentru extinderea în continuare a producţiei în viitor. Această achiziţie strategică este un element-cheie în capacitatea uzinei de a răspunde cererii viitoare. O decizie finală cu privire la modul exact în care va fi utilizat noul teren va fi luată la o dată ulterioară.

Tehnologie de imprimare 3D pentru producţia la scară largă de matriţe complexe de nisip

Pe lângă extinderea majoră a spaţiului de producţie în turnătoria de metale uşoare, uzina investeşte şi într-o tehnologie de ultimă generaţie pentru fabricarea matriţelor de nisip. Acestea sunt uzilizate în şase variante diferite de chiulasă pentru producţia de motoare BMW la nivel mondial. Zilnic, uzina produce până la 4.500 de unităţi pe 17 imprimante, într-un proces de imprimare 3D la scară largă. Matriţele de nisip sunt modelate prin imprimarea strat cu strat pe un sistem de cap de imprimare folosind lianţi anorganici fără emisii şi ecologici.

Programul de formare continuă reprezintă baza pentru transformarea producţiei

O iniţiativă amplă de formare este pusă în aplicare pentru a însoţi transformarea treptată a locaţiei. Pentru a răspunde nevoilor tehnologice viitoare, uzina se concentrează în primul rând pe competenţe în domeniile robotică, managementul calităţii şi al proceselor, analiză electrică şi electronică, întreţinere şi logistică.

Anna Sponsel, directorul de resurse umane la uzina BMW Group din Landshut, declară: „Sunt convinsă că modulele de formare specifice sunt exact ceea ce avem nevoie pentru a aborda cerinţele de competenţe în schimbare din industria noastră şi pentru a contracara deficitul de specialişti”. Un astfel de modul este un curs de recalificare de 12 luni în domeniul electricităţii şi electronicii pentru a se califica ca electrician industrial, pe care compania îl oferă atât angajaţilor interni, cât şi candidaţilor externi care ocupă o poziţie în cadrul BMW Group. De anul trecut, uzina din Landshut a stabilit, de asemenea, noi standarde cu propriul program de studiu dual de management al calităţii. Anual, 17 studenţi îşi pot începe programul dual de studii la uzina din Landshut pe care apoi le pot finaliza pe parcursul diverselor poziţii naţionale şi internaţionale.

Anul trecut, uzina din Landshut a recrutat peste 250 de noi angajaţi şi are în prezent o forţă de muncă de aproximativ 3.700 de oameni. În 2024, cel mai mare angajator din regiune este din nou pregătit să angajeze sute de persoane noi, concentrându-se în principal pe angajaţii temporari care lucrează deja în locaţie.

Volume de producţie anul trecut

Pe lângă producţia de componente pentru modelele electrice ale companiei, uzina din Landshut se remarcă şi prin sistemul său de producţie extrem de flexibil. Fabrica din Bavaria Inferioară continuă să producă arbori de transmisie, cartere, chiulase şi motoare în funcţie de cerere, pentru modelele cu motoare termice eficiente din portofoliul de produse.

În 2023, uzina BMW Group din Landshut a produs un total de aproximativ 3,6 milioane de componente turnate, 430.000 de componente din plastic pentru exteriorul automobilelor, peste 300.000 de piese CFRP, 286.000 de cockpituri, 1,4 milioane de arbori de transmisie şi 20.000 de motoare speciale. Cockpiturile pentru BMW Seria 5, BMW Seria 6, BMW Seria 7 şi BMW iX şi tablourile de bord acoperite cu piele artificială, piele, microfibră şi ornamente din ţesătură sunt realizate la Landshut, împreună cu componente structurale, acoperişuri şi capote din CFRP, torpedouri. bare de protecţie, spoilere şi elemente ornamentale.

Pe lângă uzina din Landshut, reţeaua internă de producţie de componente a BMW Group include şi unităţile din Dingolfing, Wackersdorf, München, Leipzig, Berlin şi Shenyang (China). Împreună, acestea furnizează componente către grupurile de tehnologie Digital, Sisteme de Propulsie, Condus, Exterior & Interior şi Baterii de Înaltă Tensiune şi Încărcare ale companiei. Achiziţiile, Dezvoltarea şi Producţia lucrează îndeaproape unele cu altele pentru a asigura transferul de tehnologie în cadrul companiei atunci când vine vorba de inovaţii de produs, dezvoltare şi producţie.

Uzina BMW Group din Landshut

În uzina BMW Group din Landshut, aproximativ 3.700 de angajaţi produc componente din metal uşor turnat pentru motor, şasiu şi caroserie, piese de exterior din plastic, componente de caroserie din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), piese pentru cockpit şi echipamente, motoare speciale şi arbori de transmisie. Uzina din Landshut este cea mai mare fabrică de componente a BMW Group din lume şi livrează către toate fabricile de automobile şi motoare ale BMW Group din lumea întreagă – astfel pentru aproape fiecare model BMW, MINI şi Rolls-Royce, dar şi BMW Motorrad. Producţia de componente la uzina BMW Group din Landshut este caracterizată prin digitalizare, un accent pe dezvoltare durabilă şi un angajament pentru utilizare responsabilă a resurselor.

Cu tehnologii orientate spre viitor, uzina BMW Group din Landshut joacă rolul unui motor de inovaţie în transformarea tehnologică a industriei auto şi a furnizorilor săi. În Centrul de Tehnologie şi Construcţii Uşoare (LuTZ) din vecinătatea uzinei, specialiştii dintr-o gamă largă de discipline sunt implicaţi încă dintr-o fază incipientă în procesele de dezvoltare a automobilelor noi şi contribuie la modelarea activă a dezvoltării durabile a viitoarelor modele de automobile. Uzina BMW Group din Landshut este un angajator responsabil social, inovator şi atractiv pentru regiunea Landshut şi Bavaria Inferioară.

  • Alte articole:

    Hidrogenul ca sursă de energie: 45 de ani de cercetare BMW Group

    Hidrogenul este cel mai abundent element din univers, iar utilizarea lui ca sursă de energie lichidă sau gazoasă în diferite tipuri de autovehicule se află de multe decenii în centrul…

    Citeste articolul
    Noua lucrare multimedia SURFACING a lui Es Devlin, comandată de BMW, a fost prezentată la Art Basel Basel 2024

    Hidrogenul ca sursă durabilă de energie şi mişcare este tema centrală a programului BMW la Art Basel de anul acesta din Basel. BMW, care de 20 de ani este partener…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Hidrogenul ca sursă de energie: 45 de ani de cercetare BMW Group

    Hidrogenul ca sursă de energie: 45 de ani de cercetare BMW Group

    Pachete speciale: Redmi 13 cu Redmi Buds 4 Lite sau voucher valoric, Redmi Pad Pro cu tastatura Redmi Pad Pro Keyboard

    Pachete speciale: Redmi 13 cu Redmi Buds 4 Lite sau voucher valoric, Redmi Pad Pro cu tastatura Redmi Pad Pro Keyboard

    Prima ediție nZEB Expo București a găzduit peste 15.000 vizitatori și 150 de companii expozante

    Prima ediție nZEB Expo București a găzduit peste 15.000 vizitatori și 150 de companii expozante

    OTP Bank România folosește FLOWX.AI pentru platforma digitală de creditare ipotecară dedicată brokerilor

    OTP Bank România folosește FLOWX.AI pentru platforma digitală de creditare ipotecară dedicată brokerilor