Vacanțe mai lungi pentru weekendul prelungit de Paște 2024, interes în creștere pentru destinațiile mai calde

Anul acesta, Paștele cade mai târziu, dar mai bine pentru români: în combinație cu 1 mai, chiar înainte de Vinerea Mare, weekendul prelungit de primăvară se petrece cel mai bine în vacanță sau în familie. Este firesc ca românii să profite și să-și planifice vacanțele în consecință, așa că Kiwi.com, una dintre cele mai importante companii de travel-tech, împărtășește informații despre destinațiile lor preferate.

Conform rezervărilor făcute pe Kiwi.com de cetățeni români, mulți dintre aceștia vor veni acasă de Paște, în special din Londra, Bruxelles și Roma. Cu toate acestea, cei care călătoresc în străinătate preferă Italia, Spania, Regatul Unit, Germania, Turcia, Franța, Grecia, Țările de Jos, Portugalia și Belgia, dar există și un interes sporit pentru destinațiile mai calde, inclusiv Egipt și Emiratele Arabe Unite, țări care au înregistrat o creștere a rezervărilor comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în special Turcia – 59,3%, și Emiratele Arabe Unite – 126,6%.

Când vine vorba de orașe, majoritatea românilor care vin acasă ajung în București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara, în timp ce cei care călătoresc în străinătate și-au îndreptat atenția către Londra, Roma, Milano, Istanbul, Barcelona, Paris, Veneția, Bruxelles, Atena și Budapesta.

Cele mai populare date de călătorie pentru vacanța de primăvară din acest an sunt 27 aprilie și 3 mai, așa că se pare că românii aleg două tipuri de vacanțe: cele mai lungi, în care profită la maxim de sărbătorile legale, sau cei care aleg vacanțe scurtei. Comparativ cu anul trecut, își rezervă vacanțe mai lungi, în medie: 8 zile, față de 7 în 2023. Pentru Paștele de anul acesta, 46% dintre românii care au rezervat pe Kiwi.com au ales city break-uri de până la 3 zile, 20% vor petrece 4 până la 6 zile în vacanță, iar 19% au ales sejururi de 7 până la 10 zile.

Românii au plătit, în medie, 173 de euro pe biletele de avion pentru vacanțele de Paște, o creștere cu 19% față de anul trecut. Totuși, cei care au ales destinații aflate la distanțe lungi au plătit, în medie, 435 de euro, cu aproximativ 12% mai puțin decât anul trecut. Biletele pe distanță scurtă costă, în medie, 128 de euro, în timp ce zborurile pe distanță medie costă 191 de euro.

Kiwi.com este una dintre cele mai importante companii tehnologice de călătorii, cu sediul în Republica Cehă. Algoritmul inovativ Kiwi.com permite utilizatorilor să găsească opțiuni de călătorii și prețuri pe care alte motoare de căutare nu le pot vedea. Kiwi.com înregistrează zilnic 2 miliarde de verificări ale costurilor, analizând 95% din informațiile globale de zboruri. Pe site-ul Kiwi.com sunt efectuate zilnic 100 de milioane de căutări. În medie, în fiecare zi sunt vândute 70.000 de locuri.

  • Alte articole:

    Travel Planner mizează pe o ușoară creștere a numărului de turiști în Bulgaria în 2026

    Travel Planner, cel mai mare jucător local cu destinație principală de vacanță Bulgaria, estimează o scădere a pieței de turism din cauza contextului economic, dar o creștere de 5-10% a…

    Citeste articolul
    Generali a sărbătorit 190 de ani de la începutul activității pe piața din România

    Generali România a sărbătorit pe data de 4 noiembrie împlinirea a 190 de ani de la deschiderea primei sale agenții pe teritoriul României moderne, printr-un eveniment organizat la Palatul Parlamentului.…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Siguranța care nu se vede: Narada duce campania în clădiri de birouri, restaurante, spații publice

    Siguranța care nu se vede: Narada duce campania în clădiri de birouri, restaurante, spații publice

    Campanie Black Friday 2025 la Xiaomi România, pe website-ul propriu și în rețelele partenere

    Campanie Black Friday 2025 la Xiaomi România, pe website-ul propriu și în rețelele partenere

    Câștigătorii fondului de finanțare Azi. Împreună., ediția I, anunțați de Fundația OMV Petrom

    Câștigătorii fondului de finanțare Azi. Împreună., ediția I, anunțați de Fundația OMV Petrom

    Loializare în era digitală: cum își țin brandurile clienții cât mai aproape

    Loializare în era digitală: cum își țin brandurile clienții cât mai aproape