Roboți shuttle complet automatizaţi în noul depozit de piese mici al logisticii centrale aftersales a BMW Group

Ilona şi Maximilian sunt utilizaţi aproape non-stop: sunt doi dintre cei 80 de roboţi shuttle complet automatizaţi din noul depozit de piese mici al logisticii centrale aftersales a BMW Group. Din luna decembrie a anului trecut, micuţele ajutoare de transport se deplasează înainte şi înapoi, cu viteze de până la 20 km/h, printre rafturile de depozitare din aşa-numitul Centru Dinamic al uzinei din Dingolfing. Obiectivul lor: să aducă rapid cutiile cu piesele originale BMW, MINI si BMW Motorrad solicitate din locul de depozitare respectiv pe banda transportoare. Ulterior, aceasta transportă automat cutiile către angajaţi, care ambalează comenzile de la şaibe la oglinda exterioară, astfel încât acestea să poată fi livrate de la Dingolfing către depozitele regionale şi clienţii din întreaga lume.

Piesele vin la angajat, în loc să vină angajatul după piese

Shuttle-urile cu piese mici (KTS) uşurează misiunea colegilor lor umani, ale căror nume le poartă. Datorită ajutoarelor automatizate, aceştia nu mai trebuie să împingă căruciorul greu printre rafturile de depozitare şi să ridice comanda. Piesele vin acum la ei. În plus, a fost integrat un sistem pick-per-light. Utilizează lumina pentru a indica angajaţilor la mesele de lucru ergonomice, reglabile pe înălţime, în ce element al cutiei de transport se găseşte piesa de schimb comandată.

Acest lucru evită şi erorile de alegere. Cu toate acestea, noul sistem de depozitare îmbunătăţeşte eficienţa şi calitatea proceselor de picking. Include 80.000 de locuri de preluare şi peste 1,1 km de tehnologie de transport. Două treimi din toate comenzile de piese mici ale BMW Group trec prin noul depozit: aproximativ 6.000 de articole ieşite din depozit sunt procesate zilnic de 32 de angajaţi în două schimburi.

Investiţii vaste în tehnologia depozitelor digitale

În total, logistica aftersales a BMW Group a investit în jur de 15 milioane de euro în automatizarea preluării pieselor mici. Astfel, continuă investiţiile în tehnologia depozitelor digitale. În 2020, la locaţia din Dingolfing a intrat în funcţiune un nou depozit de mari dimensiuni cu încărcare şi descărcare complet automatizate a pieselor mai mari. În plus, transportoarele automate şi roboţii inteligenţi de transport sunt din ce în ce mai folosiţi. „Cea mai modernă tehnologie de automatizare ne ajută să rămânem competitivi şi pregătiţi pentru viitor, să oferim clienţilor noştri piese de schimb şi accesorii în cel mai bun mod posibil”, declară Richard Kamissek, directorul departamentului de logistică pentru asistenţă clienţi la BMW Group, referindu-se la Centrul Dinamic. Aici lucrează câteva sute de angajaţi BMW.

Împreună cu locaţiile externe din Wallersdorf şi Bruckberg, Centrul Dinamic formează inima logisticii centrale aftersales a BMW Group. Peste 370.000 de repere diferite sunt stocate în locaţie şi aproximativ 9,5 milioane de articole sunt procesate în fiecare an.

  • Alte articole:

    Travel Planner mizează pe o ușoară creștere a numărului de turiști în Bulgaria în 2026

    Travel Planner, cel mai mare jucător local cu destinație principală de vacanță Bulgaria, estimează o scădere a pieței de turism din cauza contextului economic, dar o creștere de 5-10% a…

    Citeste articolul
    Siguranța care nu se vede: Narada duce campania în clădiri de birouri, restaurante, spații publice

    După cinci ani în care a dus în școli tehnologie, infrastructură și resurse pentru peste 120.000 de elevi, Narada marchează un moment de cotitură. Organizația care a reparat acoperișuri, a…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Siguranța care nu se vede: Narada duce campania în clădiri de birouri, restaurante, spații publice

    Siguranța care nu se vede: Narada duce campania în clădiri de birouri, restaurante, spații publice

    Campanie Black Friday 2025 la Xiaomi România, pe website-ul propriu și în rețelele partenere

    Campanie Black Friday 2025 la Xiaomi România, pe website-ul propriu și în rețelele partenere

    Câștigătorii fondului de finanțare Azi. Împreună., ediția I, anunțați de Fundația OMV Petrom

    Câștigătorii fondului de finanțare Azi. Împreună., ediția I, anunțați de Fundația OMV Petrom

    Loializare în era digitală: cum își țin brandurile clienții cât mai aproape

    Loializare în era digitală: cum își țin brandurile clienții cât mai aproape