Organizația Narada a investit peste 7 milioane de lei în educația copiilor din România, în 2023, pentru o educație modernă

Potrivit raportului de activitate, Narada a reușit să strângă anul trecut 7 milioane de lei de la companii și persoane fizice pentru a ajuta peste 45 de mii de elevi să aibă acces la o educație modernă, de calitate și peste 162 de școli să își rezolve probleme înregistrate pe platforma HartaEdu.ro

„2023 este anul în care am reușit să ajungem de la intervenție la scară, la intervenție în profunzime la nivel de școală, la efecte de undă în comunitate și până la sprijinul unor copii cu potențial ce merită văzut. Toate acestea au fost posibile pentru că partenerii noștri, acești oameni de bine, au pus laolaltă contribuțiile lor în Fondul Narada pentru Educație pentru a sufla vânt în pânze acestei misiuni și pentru a realiza împreună schimbarea pe care ne-o dorim în educație”, declară Raluca Jianu, CEO Narada, organizație care a lansat raportul de activitate pe anul 2023. Prin această analiză, organizația care susține educația din România informează transparent despre modurile în care au fost folosite fondurile și despre impactul adus în comunități, proiectele în care au fost investite resursele și rezultatele generate.

Potrivit Raportului de activitate pe anul 2023, organizația Narada a reușit să strângă anul trecut de la companii și persoane fizice peste 7 milioane de lei. Această sumă a fost investită în educația copiilor din România, în rezolvarea a peste 162 de alerte înregistrate pe platforma HartaEdu.ro (care mapează nevoile școlilor din România), în programele de învățare pentru elevi și comunități, precum și în dezvoltarea sau experimentele de tipul primul asistent AI în educație, program lansat de Narada împreună cu Zitec la mijlocul anului trecut.

45.435 de mii de copii au fost impactați de aceste investiții, ceea ce înseamnă tot atâtea șanse în plus pentru un viitor mai bun, se arată în raportul publicat de Organizația Narada. Dintre aceștia, 25 de copii din zone defavorizate și fără posibilități materiale au acum toate resursele necesare pentru a-și atinge potențialul propriu prin educație, peste 2000 de elevi s-au pregătit pe platforma Naradix, recuperând materia pierdută la școală sau învățând pentru Evaluarea Națională, mulțumită parteneriatului cu TVR în cadrul programului Teleșcoala. Iar 60 de școli au intrat în cea mai mare campanie de strângere de fonduri pentru rezolvarea urgențelor lor și au reușit să strângă într-o singură zi peste 1 milion de lei.

Un model despre cum Narada a reușit să aducă schimbări semnificative prin implicarea sa și a comunității, este transformarea totală a unei școli de la țară într-o școală ultra modernă, asemenea celor din țările occidentale. Școala de la Sălcioara a trecut de la uși și ferestre care nu se închideau, de la bănci vechi care abia îi mai țineau pe copii și de la table cu cretă, la acces la tehnologie, la o clădire sigură și la un design modern ce permite fiecărei clase să spună o poveste copiilor. „Oamenii minunați de la Narada ne-au întins o mână, iar noi le-am luat pe amândouă. Le-am spus păsurile și nevoile noastre, ei ne-au ascultat și ne-au spus: „, declară Gabriela Fritu, profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Sălcioara.

Toate rezultatele anului trecut nu ar fi fost posibile fără partenerii Narada din Fondul pentru investiții în educație, după cum afirmă Raluca Jianu, printre aceștia numărându-se Bergerat Monnoyeur, PSO Agricultură, 𝐁𝐑𝐃 𝐀𝐬𝐢𝐠𝐮𝐫𝐚𝐫𝐢 𝐝𝐞 𝐕𝐢𝐚𝐭𝐚, 𝐈𝐧𝐝𝐢𝐭𝐞𝐱, ROCA Industry, 𝐏𝐫𝐢𝐦𝐞 𝐊𝐚𝐩𝐢𝐭𝐚𝐥 𝐃𝐞𝐯𝐞𝐥𝐨𝐩𝐦𝐞𝐧𝐭, Bittnet Group, 𝐁𝐈𝐂 𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐢𝐚, Adrem, Amazon, Eneria. Iar printre cele mai importante proiecte ale organizației se numără campania „Împreună pentru școala noastră”, „Narada Nest”, parteneriatul cu Teleșcoala de pe TVR, lansarea primului pilot de AI în domeniul educației împreună cu Zitec.

„Împreună pentru școala noastră” este campania care a atras 60 de școli din România, fiecare cu nevoi diferite în căutarea soluțiilor. Cu sprijinul Narada, profesorii și directorii acestor școli au ieșit din zona lor de confort și s-au transformat în manageri de proiect, responsabili de comunicare, fundraising și operațiuni, au mobilizat comunitatea, au lucrat umăr la umăr cu Narada, cu elevii și părinții și astfel că pe data de 18 decembrie au organizat în aceeași zi și aproximativ la aceeași oră un târg școlar la care au reușit să strângă peste 1 milion de lei. Acești bani au fost supuși unui mecanism de dublare din partea Narada și a companiilor care o susțin și deja de luna trecută alertele au început să fie rezolvate. Exemplul cel mai concludent în acest caz este o școală din inima Moldovei, din satul Căiuți, ai cărei profesori au reușit să adune comunitatea în jurul cauzei lor, reușind să strângă 5000 de euro în ziua târgului, deși populația este extrem de vulnerabilă din punct de vedere financiar, situația locurilor de muncă fiind una foarte gravă. Mai mult decât atât, în fața acestui efort, autoritățile s-au mobilizat și ele, astfel că primăria a alocat buget și în luna martie 2024 trebuie să ajungă la Căiuți microbuzul școlar atât de necesar elevilor care străbat și 15 kilometri pe jos.

„Narada Nest” s-a născut din dorința de a sprijini potențialul acelor elevi care au avut doar neșansa de a se naște într-un loc unde oportunitățile secătuiesc. Narada Nest îi susține pe acei copii care pot ajunge leaderi în comunitățile lor, în companii, în universități de prestigiu, copiii care învață din răsputeri, dar care nu sunt încurajați de situația socială sau familială. Împreună cu Asociația „Zi de bine” și Melania Medeleanu, Narada a lansat acest proiect în decembrie 2023 și astfel 25 de copii au fost deja sprijiniți cu toate resursele necesare pentru a-și atinge potențialul prin educație (rechizite, meditații, bani pentru pachet și alte nevoi urgente, tehnologie, cursuri vocaționale sau analize medicale). Alte 15 alerte de acest tip sunt în curs de rezolvare.

„Asemenea multor altora care ni s-au alăturat pe parcurs, am recunoscut că educația nu este treaba unui profesor, a unui părinte sau doar a statului. Educația este treaba noastră, a tuturor. Credem foarte tare că fiecare copil merită să își dorească, să își imagineze și să aibă instrumentele să-și construiască o viață bună. Dacă ajungem la 500.000 de copii și îi ajutăm în acest proces, ștergând diferențele date de unde s-au născut și unde merg la școală, reușim să schimbăm pentru totdeauna felul în care se face educație în România, reușim să spargem orice bariere, reușim să oferim o educație fără limite. Iată de ce noi, la Narada, am decis că #EokSaFacemNoi”, precizează Raluca Jianu. Răspunsurile la întrebările „De ce este nevoie de aceste intervenții?” și „Cât de importantă este misiunea Narada”, se regăsesc în cifrele statistice care reflectă realitatea educației în România, țară care este pe ultima poziție la aproape toți indicatorii care măsoară calitatea și importanța Educației în Uniunea Europeană (EduPedu).

46,6% dintre elevii de 15 ani nu ajung să treacă de nivelul analfabetismului funcțional (nivelul 2 în testele PISA).

89% dintre elevii români nu dobândesc, la nivel optim, în primii 9 ani de școală, abilități de bază cum sunt scrisul, cititul, și înțelegerea textelor la prima vedere. (StirileProTV).

Peste 50 de mii de copii care au început clasa I acum 12 ani nu au mai ajuns să se înscrie la Bacalaureat, adică 24% din întreaga generație (EduPedu).

România a avut, în anul școlar 2022-2023, cel mai mic număr de elevi din ultimul deceniu, pierzând aproape 9% din totalul efectivelor de elevi față de anul de referință 2014-2015 (Ministerul Educatiei).

51.305 de copii aveau un părinte plecat la muncă în străinătate, iar dintre aceştia 49.406 de copii erau în grija rudelor până la gradul IV, fără măsură de protecţie. (ANPDCA).

În România, unul din trei copii se confruntă cu stări de anxietate și are nevoie de suport emoțional (Salvați copiii).

189 de școli din România au WC-urile în curte sau „neconforme” (Ministerul Educatiei).

România are un singur consilier școlar la fiecare 1.000 de elevi (Min. Educatiei)

Bugetul pentru învățământ pe 2024 a fost majorat! 4,3% (de la 3,2% din PIB anul trecuta) din PIB merge pe salarii, burse și dotări.

În ceea ce privește obiectivele pentru acest an, „2024 vine cu propriile sale provocări și oportunități. Dacă în 2023 am consolidat ‘podul’ prin care oamenii de bine rezolvă nevoi din educație, în 2024 rolul nostru este de a deschide acest pod către toți românii care își pot canaliza resursele să sprijine orice nevoie concretă din marele meniu al educației via HartaEdu. Vom folosi tehnologia, inovația și momentele anului pentru a accelera sistemul educațional către o educație fără limite pentru toți copiii”, încheie Raluca Jianu.

Raportul anual complet este disponibil pe site-ul organizației, narada.ro și tot acolo sunt explicate și modalitățile prin care oamenii și companiile pot ajuta și se pot implica în educație.

Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când Andra Munteanu (co -fondatoare a organizației) a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Primele pe listă erau durerile de dinți și lipsa încălțărilor potrivite. Motive absurde într-o Românie europeană, dar dureros de reale în comunitățile marginalizate și vulnerabile din țară. În aceeași perioadă, Raluca Jianu s-a alăturat ca voluntar în sprijinul misiunii, creionând pentru prima dată schița pe hârtie a ceea ce avea să devină mai târziu HartaEdu.ro. Astăzi este CEO al organizației.

Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada vine cu viziunea de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregătească pentru succesul în viață și în carieră, e educație fără limite. Cu o echipă multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională, cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, Narada își propune misiunea de a mobiliza comunitățile pentru a găsi soluții de transformare a sistemului educațional.

  • Alte articole:

    Al doilea hipermarket Kaufland în Mangalia – magazin cu design ecologic

    Kaufland România își consolidează prezența în sudul litoralului prin deschiderea celui de-al doilea magazin în municipiul Mangalia. Prin această investiție, compania creează 70 de noi locuri de muncă în economia…

    Citeste articolul
    PENNY România și Habitat for Humanity au inaugurat Cantina BufKids pentru copiii vulnerabili din Buftea

    PENNY România, în colaborare cu Habitat for Humanity România și Asociația Hercules, inaugurează Cantina BufKids, un proiect ce își propune să ofere zilnic o masă caldă celor 50 de copii…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Bucharest Tech Week, ediția 2024 – peste 30.000 de vizitatori

    Bucharest Tech Week, ediția 2024 – peste 30.000 de vizitatori

    Experiența întâlnește inovația la Agrii Practic, campanie experiențială realizată de Agrii România și MullenLowe România

    Experiența întâlnește inovația la Agrii Practic, campanie experiențială realizată de Agrii România și MullenLowe România

    Emisiile de carbon la nivelul întregului portofoliu de clădiri Genesis Property se vor reduce cu minimum 3.500 de tone de CO2 anual

    Emisiile de carbon la nivelul întregului portofoliu de clădiri Genesis Property se vor reduce cu minimum 3.500 de tone de CO2 anual

    Maguay a lansat noua sa gamă de PC-uri, în cadrul evenimentului F5 – Refresh

    Maguay a lansat noua sa gamă de PC-uri, în cadrul evenimentului F5 – Refresh