Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarket-urilor și hypermarket-urilor în weekend

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research și-a propus să identifice atitudinile și percepțiile românilor cu privire la propunerea micilor comercianți de a închide supermarket-urile și hypermarket-urile în weekend. 90% dintre românii din mediul urban declară că obișnuiesc să își facă cumpărăturile din supermarket-uri și hypermarket-uri. 85% dintre români declară că au auzit de propunerea micilor comercianți de a închide supermarket-urile și hypermarket-urile în weekend. Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu implementarea acestei reglementări.

Dacă marile magazine s-ar închide în weekend, 64% dintre români și-ar face cumpărăturile în timpul săptămânii, 28% ar merge la un magazin deschis din proximitate, iar 8% ar comanda online. Magazinele fizice continuă să fie preferatele românilor pentru cumpărături, 90% dintre români obișnuind să își facă cumpărăturile din supermarket-uri și hypermarket-uri.

Conform rezultatelor celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, magazinele fizice rămân preferatele românilor atunci când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic. Așadar, 90% dintre români declară că obișnuiesc să își facă cumpărăturile din supermarket-uri și hypermarket-uri. În topul preferințelor consumatorilor mai regăsim piețele (51%) și magazinele de cartier/ din proximitate (42%). Ca tendință, putem observa că atât persoanele mature peste 55 ani (66%), cât și bărbații (56% bărbați vs. 47% femei), preferă într-o măsură semnificativ mai mare să își facă cumpărăturile mergând la piață, acest aspect putând fi influențat de obiceiurile tradiționale de cumpărare și de dorința de a achiziționa produse proaspete și locale.

Pe de altă parte, doar un procent de 14% dintre români obișnuiesc să își facă cumpăraturile plasând comenzi online, în special cei cu venituri mari de peste 8.000 RON (20%). Îndreptându-ne atenția către comportamentele românilor care obișnuiesc să își facă cumpărăturile din supermarket sau hypermarket, observăm că 36% dintre aceștia își fac cumpărăturile atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii. În același timp, 33% dintre aceștia optează mai degrabă pentru zilele lucrătoare, iar 31% preferă să facă achiziții în weekend.

„Este remarcabil să constatăm că, în pofida creșterii popularității cumpărăturilor online, supermarket-urile și hypermarket-urile rămân principalele alegeri pentru cumpărăturile de produse destinate uzului casnic, oferind experiențe de cumpărături considerate a fi cele mai de încredere. De asemenea, datele studiului relevă și faptul că românilor le place flexibilitatea când vine vorba de procesul de achiziție, cei mai mulți declarând că preferă să își facă cumpărăturile atunci când au nevoie, indiferent de ziua săptămânii. Această nevoie de flexibilitate și adaptabilitate poate fi un răspuns la ritmul de viață alert și la nevoile diverse ale consumatorilor, reflectând dorința acestora de a-și gestiona timpul eficient și de a avea acces rapid la produsele necesare”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

În prezent, 85% dintre români declară că au auzit de propunerea micilor comercianți de a închide supermarket-urile și hypermarket-urile în weekend sau de a stalibi un program redus până la prânz, bărbații fiind în mai mare măsură familiarizați cu subiectul (89% bărbați vs. 82% femei).

Pe de altă parte, un sfert dintre tinerii cu vârste între 18-24 ani (26%) declară că nu au auzit de această propunere, comparativ cu procentul de 15% înregistrat la nivelul întregului eșantion.

Măsurând percepțiile românilor referitoare la acest subiect, 41% iși manifestă mai degrabă dezacordul referitor la această inițiativă, în special bărbații (45% bărbați vs. 36% femei) și cei cu venituri mari, peste 8.000 RON (45%).

Doar 33% dintre români declară că ar fi de acord cu acestă inițiativă, iar persoanele cu vârste între 35-44 ani (39%) se diferențiază ca fiind cele mai dispuse să sprijine o astfel de schimbare. În același timp, 26% din respondenți sunt nehotărâți în privința inițiativei, înregistrându-se o pondere semnificativ mai mare în rândul tinerilor cu vârste între 18 și 24 (40%).

Cum ar proceda românii dacă supermarket-urile și hypermarket-urile ar fi închise în weekend?

În scenariul în care supermarket-urile și hypermarket-urile ar fi închise în weekend, cei mai mulți dintre români declară că s-ar adapta și ar fi atenți să achiziționeze din timpul săptămânii tot ce au nevoie (64%), în special cei cu vârste peste 55 ani (70%).

28% declară că ar merge la un magazin deschis din proximitate, în mai mare măsură cei între 18-24 ani (45%), categorie de vârstă recunoscută pentru dorința de a avea acces imediat la soluții rapide, adaptate la ritmul lor de viață activ.

Pe de altă parte, 8% dintre români ar comanda online, în special tinerii între 25-35 ani (13%), care sunt adesea mai familiarizați și cu utilizarea internetului și a platformelor de comerț electronic.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 15 ani companii din România și alte țări din Europa.

  • Alte articole:

    Monsson a lansat o soluție de stocare a energiei optimizată pentru clima scandinavă

    Monsson, un grup internațional de soluții pentru energie regenerabilă, specializat în energie eoliană și solară, stocarea energiei și hidrogen verde, cu sediul central în România, a dezvoltat o soluție de…

    Citeste articolul
    Noi dispozitive Lenovo ThinkPad pentru profesioniști – creatori de conținut, ingineri, utilizatori avizați și echipe hibrid

    Lenovo a lansat un portofoliu actualizat de dispozitive ThinkPad concepute pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale profesioniștilor de azi – de la creatori de conținut și ingineri până…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Decathlon și MedLife: parteneriat pentru promovarea stilului de viață activ și echilibrat

    Decathlon și MedLife: parteneriat pentru promovarea stilului de viață activ și echilibrat

    PRwave.ro aniversează 20 de ani de conținut relevant

    PRwave.ro aniversează 20 de ani de conținut relevant

    Decathlon, partener principal Bucharest International Half Marathon & 10K by Constantina Diță

    Decathlon, partener principal Bucharest International Half Marathon & 10K by Constantina Diță

    Colecta Națională de Alimente, ediția de Paște 2025: colectarea a peste 704 tone de alimente neperisabile

    Colecta Națională de Alimente, ediția de Paște 2025: colectarea a peste 704 tone de alimente neperisabile