Mastercard Threat Intelligence, prima soluție pentru analizarea amenințărilor cibernetice în domeniul plăților

Mastercard lansează Mastercard Threat Intelligence, prima soluție pentru analizarea amenințărilor cibernetice aplicată la scară largă în domeniul plăților. Soluția combină expertiza Mastercard în prevenirea fraudelor și vizibilitatea rețelei sale globale cu informații despre amenințările cibernetice selectate din platforma Recorded Future, pentru a ajuta echipele antifraudă și de conformitate ale băncilor emitente și achizitoare să detecteze, prevină și răspundă în mod proactiv la fraudele generate de atacuri cibernetice.

Frauda rareori începe în momentul tranzacției, de cele mai multe ori avându-și originea într-un atac cibernetic. Potrivit datelor, 57% dintre liderii globali în domeniul prevenirii fraudelor afirmă că sunt informați despre breșele cibernetice abia după ce pierderile financiare încep să apară . Frauda în procesul de plată nu mai este doar o problemă financiară pentru echipele antifraudă – este o provocare de securitate cibernetică ce afectează direct performanța financiară a unei organizații. Mastercard Threat Intelligence elimină barierele de comunicare, facilitând colaborarea eficientă între echipele antifraudă și de securitate pentru a preveni frauda înainte ca aceasta să se producă.

Funcționalitățile principale ale Mastercard Threat Intelligence includ:

• Detectarea testării cardurilor: alerte în timp real și refuzuri proactive ale tranzacțiilor frauduloase de test, reducând fraudele ulterioare și protejând deținătorii de carduri.

• Informații despre skimming digital: date cantitative care ajută clienții să evalueze impactul atacurilor de tip skimming și să combată malware-ul asociat cardurilor, valorificând colaborările continue ale Mastercard cu partenerii din industrie pentru protejarea ecosistemului de plăți.

• Informații despre amenințările la nivel de comercianți: perspective specifice privind fraudele în procesul de plată și informații strategice despre amenințările din ecosistemul de plăți, care ajută la evaluarea riscurilor comercianților și permit un răspuns mai rapid în caz de incidente.

• Informații despre amenințările din ecosistemul de plăți: rapoarte săptămânale care detaliază amenințările și vulnerabilitățile emergente din întregul ecosistem de plăți.

• Rapoarte de analiză a plăților: studii de caz aplicate și analize ale tendințelor în materie de fraudă, concepute pentru a ghida strategiile și a consolida măsurile de apărare.

„Pe măsură ce transformarea digitală accelerează în Europa, nevoia de a proteja încrederea în fiecare tranzacție este mai importantă ca niciodată”, a declarat Michele Centemero, EVP Services Europe, Mastercard. „Prin Mastercard Threat Intelligence și prin combinarea informațiilor avansate cu expertiza noastră solidă în domeniul plăților, sprijinim companiile să rămână reziliente, să prevină fraudele și să se dezvolte cu încredere într-o economie tot mai conectată.”

Lansarea Mastercard Threat Intelligence are loc la mai puțin de un an după finalizarea achiziției Recorded Future de către Mastercard și reflectă angajamentul comun al celor două companii de a oferi o abordare unificată, bazată pe informații strategice, pentru protejarea economiei digitale.

„Eficiența securității cibernetice va depinde tot mai mult de informațiile despre amenințări care traversează sectoare și regiuni”, a declarat Tracy (Kitten) Goldberg, Director, Cybersecurity, Javelin Strategy & Research. „Furnizorii care dețin volume ample de date tranzacționale și capabilități analitice vor juca un rol esențial în îmbunătățirea schimbului de informații între instituțiile financiare, comercianți și restul industriei.”

Datele furnizate de Threat Intelligence au ajutat deja partenerii din ecosistemul Mastercard să identifice și să elimine domenii malițioase responsabile pentru furtul de date de pe cardurile de plată. De la începutul testării pe piață și pe parcursul a șase luni, aceste domenii au afectat aproape 9.500 de site-uri de comerț electronic și au fost asociate cu fraude estimate la aproximativ 120 de milioane de dolari.

„Se deschid noi oportunități pentru analiza avansată a amenințărilor cibernetice, facilitate de integrarea eficientă a unor soluții cibernetice complexe, care reunesc instrumente din zone precum verificarea identității, detectarea fraudelor și indicatorii de compromitere”, a adăugat Goldberg. „Distribuirea acestor informații între echipe și industrii, într-un mod relevant și util, va ajuta echipele de securitate și antifraudă să identifice mai rapid tendințele și să treacă de la reacție la prevenție.”

  • Alte articole:

    Start lucrări la faza a doua a dezvoltării PRIMA Astera, care va include și o grădiniță

    PRIMA Development Group, dezvoltator imobiliar cu 20 de ani de experiență și proiecte premiate internațional, demarează lucrările la faza a doua a ansamblului rezidențial PRIMA Astera, primul proiect high-end din…

    Citeste articolul
    80 din cele 143 de vile din prima fază a Cosmopolis Evolia au fost deja contractate

    La doar o lună și jumătate de la anunțarea oficială a Cosmopolis Evolia, cea mai nouă dezvoltare rezidențială a Opus Land Development, prevânzările de vile din prima etapă a proiectului…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Loializare în era digitală: cum își țin brandurile clienții cât mai aproape

    Loializare în era digitală: cum își țin brandurile clienții cât mai aproape

    Marketing direct: mai funcționează flyerele în cutii poștale, în era digitală?

    Marketing direct: mai funcționează flyerele în cutii poștale, în era digitală?

    Havas Media România a câștigat pitch-ul de media Pepco și va continua colaborarea

    Havas Media România a câștigat pitch-ul de media Pepco și va continua colaborarea

    Summitul Brand Minds 2026: Oprah Winfrey, supranumită Queen of All Media, vine la București

    Summitul Brand Minds 2026: Oprah Winfrey, supranumită Queen of All Media, vine la București