Grup Șerban Holding a devenit membru al European Potato Trade Association

Grup Șerban Holding (GSH), unul dintre principalii jucători ai agribusiness-ului românesc și lider național în producția de cartofi pentru industrializare, anunță aderarea la Europatat (European Potato Trade Association), una dintre cele mai vechi și importante organizații profesionale dedicate acestui sector la nivel european. Această afiliere reprezintă un pas strategic pentru consolidarea lanțului valoric al companiei pe segmentul de business cultura, procesarea și comercializarea cartofului.

Calitatea de membru Europatat îi asigură companiei Grup Șerban Holding conectarea la o comunitate internațională de producători, procesatori și comercianți care definesc direcțiile de dezvoltare ale pieței europene a cartofului. Beneficii complementare ale apartenenței la Europatat sunt accesul la analize și statistici de piață la nivel european, participarea la conferințe în care sunt împărtășite perspective bazate pe date și bune practici din piața internațională și oportunitatea participării în grupuri de lucru tematice aflate în dialog direct cu instituțiile europene care stabilesc politicile agricole în domeniu.

Într-un context în care calitatea, inovația și colaborarea devin priorități absolute pentru adaptarea la provocările actuale, implicarea activă în Europatat îi permite Grupului Șerban Holding să anticipeze și să se alinieze rapid tendințelor, aducând în același timp o voce românească puternică în dezbaterile de la nivel european.

Potrivit datelor Eurostat, Uniunea Europeană produce anual peste 48 de milioane de tone de cartofi pe o suprafață de aproximativ 1,3 milioane de hectare, iar cerințele de calitate și sustenabilitate cresc constant. În acest context, aderarea Grupului Șerban Holding la Europatat nu este doar o recunoaștere a performanței sale, ci și o oportunitate de a crea noi parteneriate strategice și de a valorifica la maximum potențialul culturii cartofului românesc pe piața externă.

Grup Șerban Holding este un grup de firme integrat care activează în Regiunea Nord-Est a României, cu o structură complexă, integrată, ce cuprinde agribusiness – cultura cerealelor și a legumelor, comerț cu cereale, plante oleaginoase și legume – zootehnie, servicii de logistică (depozitare, ambalare, transport și distribuție), precum și activități de panificație, patiserie-cofetărie și alimentație publică.

Compania exploatează în prezent 13.000 de hectare de teren agricol, dintre care 2.500 sunt irigate. Infrastructura sa include depozite de cereale și depozite de legume în mediu controlat, cu o capacitate totală de 162.000 de tone, respectiv 21.500 de tone. Capacitățile de depozitare permit păstrarea și distribuția cartofilor pe tot parcursul anului.

Proiectele de investiții pentru perioada 2025–2029 sunt construirea unor noi facilități de depozitare a legumelor în mediu controlat, cu o capacitate de 30.000 de tone și construirea unei fabrici de procesare cartofi pre-prăjiți congelați, cu o capacitate minimă anuală de 35.000 de tone de french fries și 7.000 de tone de hash browns.

Datorită investițiilor continue în tehnologii performante, soluții de irigații eficiente și capacități moderne de depozitare și procesare, Grup Șerban Holding este astăzi principalul furnizor de cartofi pentru industrializare din România pentru PepsiCo România și unul dintre principalii furnizori de cartofi proaspeți pentru marile rețele de retail internațional din România.

Listată pe piața AeRO Premium a Bursei de Valori București (simbol: GSH), Grup Șerban Holding își fundamentează strategia de dezvoltare pe investiții, digitalizare, agricultură de precizie, irigații și agricultură regenerativă.

Aderarea la Europatat se înscrie firesc în această viziune, confirmând angajamentul companiei de a contribui la modernizarea și profesionalizarea industriei cartofului în România și de a consolida poziția țării noastre pe piața europeană.

Prin această afiliere, Grup Șerban Holding devine un reprezentant activ al intereselor producătorilor români în cadrul unei organizații cu influență majoră asupra viitorului culturii cartofului la nivel european.

  • Alte articole:

    Transformarea digitală a companiei de bijuterii Pandora, susținută de SAP

    SAP anunță un parteneriat cu Pandora, cel mai mare brand de bijuterii din lume, pentru implementarea soluției RISE with SAP, menită să accelereze transformarea digitală și planurile de creștere globală.…

    Citeste articolul
    În apropierea Bucureștiului se află peste 60% din stocul de spații industriale și logistice din România

    Stocul spaţiilor industriale și logistice din piața locală se apropie de pragul de 8 milioane de metri pătrați, peste 60% din acestal fiind localizat în proiecte aflate la maxim o…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Congresul CMSB 2025, reper pentru comunitatea internațională a medicilor stomatologi

    Congresul CMSB 2025, reper pentru comunitatea internațională a medicilor stomatologi

    Agenția Oxygen continuă programul de wellbeing destinat angajaților

    Agenția Oxygen continuă programul de wellbeing destinat angajaților

    GoTech World 2025: 11 scene tematice, speakeri locali și internaționali

    GoTech World 2025: 11 scene tematice, speakeri locali și internaționali

    Golin România, selectată în prestigiosul clasament Top 40 Global SABRE Awards 2025

    Golin România, selectată în prestigiosul clasament Top 40 Global SABRE Awards 2025