Exploratori de poveste – o experiență imersivă subacvativă la Muzeul Antipa din București

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” împreună cu echipa de povestitori #AfostOdata îi invită pe vizitatori să se bucure de o experiență imersivă subacvatică ce are în centru poveștile exploratorilor Grigore Antipa și Emil Racoviță. Lansarea a avut loc în luna iunie pentru a sărbători copilăria, dar și primii șase ani de când a luat naștere afostodata.ro.

Pornind de la poveștile din colecția Români de poveste, echipa #AfostOdata îi aduce pe copii mai aproape de exploratorii Emil Racoviță și Grigore Antipa. Puțini oameni știu că prima fotografie subacvatică din lume îl surprinde chiar pe biologul Emil Racoviță în costum de scafandru. De asemenea, Grigore Antipa a studiat Dunărea și Marea Neagră toată viața sa și îi datorăm moștenirea de peste 2.000.000 de exponate ale muzeului din centrul Bucureștiului.

Pentru a se bucura de experiența imersivă, vizitatorii vor pătrunde într-un spațiu care le va activa toate simțurile, ajutându-i să călătorească într-un cadru virtual subacvatic. Copiii își vor putea alege și personaliza un desen 2D, apoi îl vor scana și, cu ajutorul tehnologiei, desenul lor va prinde viață pe un perete al laboratorului. Granița dintre lumea fizică și cea digitală va transforma vizita la muzeu într-o experiență captivantă, modernă și educativă.

„Propunem un joc fără limită de vârstă, la fel de atractiv atât pentru copii, cât și pentru părinții sau bunicii lor. E pasul firesc pe care îl facem după ce colecția Români de poveste a cucerit românii din toate colțurile lumii. Așa cum i-am obișnuit pe iubitorii de povești, aducem tehnologia în viața de zi cu zi, căutând mereu metode cât mai interactive de a ne apropia de inimile lor. Ne propunem un proiect participativ în care lumea digitală va evolua sub ochii noștri, în funcție de imaginile desenate de vizitatori.” – Măriuca Mihăilescu, coordonator proiect.

Expoziția se adresează familiilor cu copii pasionați de științele naturii și îmbină mai multe tehnologii multimedia cu poveste, experimente, jocuri senzoriale și se supune orarului de funcționare și organizare al muzeului.

Conținutul este accesibilizat pentru persoanele cu deficiență de auz și este tradus inclusiv în limba engleză.

Proiectul este finanțat de Fundația Bosch România, partenerul de încredere care a susținut acest proiect încă de la început, ghidat prin deviza Din grijă pentru viitor, și este realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, iar proiecția este realizată de Aural Eye Studio, după un concept A fost Odată.

Muzeul „Antipa”, unul dintre cele mai impozante muzee din România şi din Europa de Est, a luat fiinţă în data de 3 noiembrie 1834, la iniţiativa fratelui domnitorului Alexandru Ghica, Marele Ban Mihalache Ghica. În prezent, Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” deţine un patrimoniu ştiintific de cca 2 milioane de exemplare, grupate în colecții zoologice, geologice, paleontologice dar şi de anatomie comparată, antropologie şi etnografie.

Sediul actual din Șos Kiseleff nr. 1 a fost proiectat şi construit prin strădania Dr. Grigore Antipa, director în perioada 1893 – 1944. Muzeul realizat de marele savant era modern atât prin modul de expunere, cât şi prin rolul şi activitatea sa. De asemenea, prin eforturi susţinute, Grigore Antipa a îmbogăţit substanţial colecţiile instituţiei cu piese valoroase din toate colţurile lumii. Muzeul Naţional de Istorie Naturală “Grigore Antipa” continuă tradiția fondatorului său, fiind una dintre cele mai vechi și importante instituţii de cercetare a biodiversităţii, de educare şi culturalizare a publicului.

Asociația pentru Educație Digitală Bigger Picture are ca misiune realizarea de conținut de calitate într-o manieră modernă și digitală, promovând diversitatea și incluziunea pentru toți copiii. Din 2018 echipa dezvoltă afostodata.ro, un concept unic în România, care conține povești, podcast-uri, fișe de lucru și quiz-uri interactive. De asemenea, echipa dezvoltă proiecte cu marile Centre Culturale, cu cele mai vizitate muzee din țară, dar și cu parteneri internaționali din Europa. Platforma este omologată ca mijloc de învățare de Ministerul Educației pentru învățământul primar și gimnazial special și de masă – nr. 25.894/I/ 12.03.2020 și se află în parteneriat cu Ministerul Mediului. În ultimii ani, poveștile audio tip podcast au fost nominalizate la Best Branded Podcasts Webstock și se află în top 10 serii pe Spotify Romania Society and Culture.

Înființată în 2020, Fundația Bosch România este o organizație non-guvernamentală apărută la inițiativa Grupului Bosch în România, cu scopul de a crea un cadru potrivit extinderii acțiunilor sale de responsabilitate socială. Fundația Boch România are drept obiectiv generarea unei schimbări în bine pentru persoanele defavorizate în special, dar și pentru societate în ansamblu. Educația, mediul, habitatul, sănătatea și societatea reprezintă domeniile de implicare pentru Fundația Bosch România.

  • Alte articole:

    O nouă colecţie exclusivă de produse lifestyle PUMA, inspirate de designul unui BMW Art Car legandar

    BMW Motorsport şi-a unit forţele cu PUMA pentru a dezvălui o altă colecţie exclusivă de produse lifestyle inspirate de designul unui BMW Art Car legandar. Noua colecţie-capsulă celebrează primul BMW…

    Citeste articolul
    Hidrogenul ca sursă de energie: 45 de ani de cercetare BMW Group

    Hidrogenul este cel mai abundent element din univers, iar utilizarea lui ca sursă de energie lichidă sau gazoasă în diferite tipuri de autovehicule se află de multe decenii în centrul…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Hidrogenul ca sursă de energie: 45 de ani de cercetare BMW Group

    Hidrogenul ca sursă de energie: 45 de ani de cercetare BMW Group

    Pachete speciale: Redmi 13 cu Redmi Buds 4 Lite sau voucher valoric, Redmi Pad Pro cu tastatura Redmi Pad Pro Keyboard

    Pachete speciale: Redmi 13 cu Redmi Buds 4 Lite sau voucher valoric, Redmi Pad Pro cu tastatura Redmi Pad Pro Keyboard

    Prima ediție nZEB Expo București a găzduit peste 15.000 vizitatori și 150 de companii expozante

    Prima ediție nZEB Expo București a găzduit peste 15.000 vizitatori și 150 de companii expozante

    OTP Bank România folosește FLOWX.AI pentru platforma digitală de creditare ipotecară dedicată brokerilor

    OTP Bank România folosește FLOWX.AI pentru platforma digitală de creditare ipotecară dedicată brokerilor