PepsiCo România investește în transportul sustenabil, cumpărând primului autocamion electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță astăzi achiziția primului său autocamion electric, modelul Volvo FM Electric 4×2, care va contribui la aprovizionarea cu materii prime și cartofi a fabricii de snacks din Popești-Leordeni.

Ca parte a programului pep+ (PepsiCo Positive), acest anunț reprezintă un avans important către reducerea amprentei de carbon și promovarea sustenabilității în întregul lanț de aprovizionare al PepsiCo. Adăugarea acestui autocamion electric la flota din România, susține angajamentul global al PepsiCo de a atinge emisii nete zero până în 2040.

„Prin achiziționarea primului nostru autocamion electric, ne confirmăm angajamentul nostru ferm față de sustenabilitate și reducerea impactului asupra mediului. Alegerea modelului Volvo FM Electric 4×2 reflectă nu doar obiectivele noastre de eficiență, ci și determinarea noastră de a adopta tehnologii avansate pentru un viitor mai sustenabil. În plus, este un pas important care ne va ajuta să testăm și să facem progrese semnificative în găsirea unor metode mai sustenabile de transport în cadrul operațiunilor noastre locale”, a declarat Daniel Drăgușin, Supply Chain Director, PepsiCo România.

Modelul Volvo FM Electric 4×2 are o capacitate totală instalată de 540 kWh (6 module de baterii de 90kWh fiecare) și poate susține o autonomie în sarcină (40 tone) de până la 300 km per ciclu de încărcare. Cel mai nou autocamion al PepsiCo va fi încărcat la stațiile proprii ale companiei din fabrica din Popești Leordeni, unde anul trecut au fost instalate stații cu „capacitate de încărcare rapidă” pentru vehicule grele.

Volvo FM este un model electric care combină perfect eficiența energetică și versatilitatea pentru o multitudine de aplicații de transport. Versatilitatea vine de la cabina FM HighSleeper, spațioasă dar și adaptată pentru traficul urban, de la încărcarea bateriilor în sistem dual, cu specificații foarte performante – 250kWh sub curent continuu (DC) și 43kWh sub curent alternativ (AC), și din greutatea proprie echilibrată a tractorului, care permite o sarcină utilă pentru ansamblul de transport în plaja 22-24 tone, în conformitate cu cerințele din piața de transport.

“Autocamioanele noastre electrice sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor la nivel de grup: 50% până în 2030 și 100% până în 2040. Ele nu doar că ajută la decarbonizare, dar oferă și eficiență energetică, folosesc energie regenerabilă și funcționează silențios, ceea ce le face ideale pentru utilizarea urbană și pe timp de noapte. Mulțumim PepsiCo România pentru încrederea acordată și suntem mândri să livrăm primul Volvo FM Electric unui lider al industriei de produse alimentare și băuturi angajat în reducerea emisiilor de CO2. Suntem dedicați colaborării cu clienții noștri pentru a decarboniza industria de transport și pentru a crea lumea în care ne dorim să trăim.”, a declarat Per Forsberg, Director General Volvo România.

La sfârșitul anului 2023, flota PepsiCo România a ajuns la 80% vehicule hibride. Pe baza datelor și recomandărilor furnizate de producătorul auto ales pentru achiziția respectivă, PepsiCo estimează o reducere de 15% a emisiilor de CO2 în 2023 față de 2022 și o scădere de 46% față de 2015. În plus, în primăvara acestui an compania a anunțat o investiție de 2,1 milioane de dolari în peste 3.000 de panouri fotovoltaice la cele trei fabrici din România, care înseamnă o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) cu aproximativ 500 de tone.

Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 91 de miliarde dolari în 2023, adusă de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este alcătuit dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, incluzând numeroase branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail. 

Principiile PepsiCo sunt în linie cu viziunea noastră de a fi lider global în industria alimentară și de băuturi răcoritoare conform conceptului Winning with PepsiCo Positive (pep+). pep+ este transformarea noastră strategică completă, care pune sustenabilitatea și capitalul uman în centrul modului în care vom crea valoare și creștere, prin operarea în limitele planetare și inspirând schimbări pozitive pentru planetă și oameni.

  • Alte articole:

    Mastercard Rising Stars – competiție regională de baschet, organizată alături de Federația Română de Baschet

    Mastercard își continuă angajamentul de a promova și de a susține performanța sportivă, anunțând lansarea Rising Stars, o competiție de baschet dedicată țărilor din regiunea SEE, organizată alături de Federația…

    Citeste articolul
    SPOT Festival aduce 35 de artiști consacrați pe 14 scene din mall-uri, în România

    NEPI Rockcastle anunță lansarea SPOT Festival, cel mai lung festival neoficial desfășurat în rețeaua sa de centre comerciale din România. Timp de șase luni, SPOT Festival va reuni peste 35…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    SPOT Festival aduce 35 de artiști consacrați pe 14 scene din mall-uri, în România

    SPOT Festival aduce 35 de artiști consacrați pe 14 scene din mall-uri, în România

    Cushman & Wakefield Echinox are un nou Head of Marketing: Cristina Lupașcu

    Cushman & Wakefield Echinox are un nou Head of Marketing: Cristina Lupașcu

    eMAG România a înregistrat o cifră de afaceri 5,979 miliarde lei în 2023, în creștere cu 11%

    eMAG România a înregistrat o cifră de afaceri 5,979 miliarde lei în 2023, în creștere cu 11%

    După o perioadă de stagnare, prețurile materialelor de construcții ar putea scădea semnificativ în 2024

    După o perioadă de stagnare, prețurile materialelor de construcții ar putea scădea semnificativ în 2024