PepsiCo România investește în transportul sustenabil, cumpărând primului autocamion electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță astăzi achiziția primului său autocamion electric, modelul Volvo FM Electric 4×2, care va contribui la aprovizionarea cu materii prime și cartofi a fabricii de snacks din Popești-Leordeni.

Ca parte a programului pep+ (PepsiCo Positive), acest anunț reprezintă un avans important către reducerea amprentei de carbon și promovarea sustenabilității în întregul lanț de aprovizionare al PepsiCo. Adăugarea acestui autocamion electric la flota din România, susține angajamentul global al PepsiCo de a atinge emisii nete zero până în 2040.

„Prin achiziționarea primului nostru autocamion electric, ne confirmăm angajamentul nostru ferm față de sustenabilitate și reducerea impactului asupra mediului. Alegerea modelului Volvo FM Electric 4×2 reflectă nu doar obiectivele noastre de eficiență, ci și determinarea noastră de a adopta tehnologii avansate pentru un viitor mai sustenabil. În plus, este un pas important care ne va ajuta să testăm și să facem progrese semnificative în găsirea unor metode mai sustenabile de transport în cadrul operațiunilor noastre locale”, a declarat Daniel Drăgușin, Supply Chain Director, PepsiCo România.

Modelul Volvo FM Electric 4×2 are o capacitate totală instalată de 540 kWh (6 module de baterii de 90kWh fiecare) și poate susține o autonomie în sarcină (40 tone) de până la 300 km per ciclu de încărcare. Cel mai nou autocamion al PepsiCo va fi încărcat la stațiile proprii ale companiei din fabrica din Popești Leordeni, unde anul trecut au fost instalate stații cu „capacitate de încărcare rapidă” pentru vehicule grele.

Volvo FM este un model electric care combină perfect eficiența energetică și versatilitatea pentru o multitudine de aplicații de transport. Versatilitatea vine de la cabina FM HighSleeper, spațioasă dar și adaptată pentru traficul urban, de la încărcarea bateriilor în sistem dual, cu specificații foarte performante – 250kWh sub curent continuu (DC) și 43kWh sub curent alternativ (AC), și din greutatea proprie echilibrată a tractorului, care permite o sarcină utilă pentru ansamblul de transport în plaja 22-24 tone, în conformitate cu cerințele din piața de transport.

“Autocamioanele noastre electrice sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor la nivel de grup: 50% până în 2030 și 100% până în 2040. Ele nu doar că ajută la decarbonizare, dar oferă și eficiență energetică, folosesc energie regenerabilă și funcționează silențios, ceea ce le face ideale pentru utilizarea urbană și pe timp de noapte. Mulțumim PepsiCo România pentru încrederea acordată și suntem mândri să livrăm primul Volvo FM Electric unui lider al industriei de produse alimentare și băuturi angajat în reducerea emisiilor de CO2. Suntem dedicați colaborării cu clienții noștri pentru a decarboniza industria de transport și pentru a crea lumea în care ne dorim să trăim.”, a declarat Per Forsberg, Director General Volvo România.

La sfârșitul anului 2023, flota PepsiCo România a ajuns la 80% vehicule hibride. Pe baza datelor și recomandărilor furnizate de producătorul auto ales pentru achiziția respectivă, PepsiCo estimează o reducere de 15% a emisiilor de CO2 în 2023 față de 2022 și o scădere de 46% față de 2015. În plus, în primăvara acestui an compania a anunțat o investiție de 2,1 milioane de dolari în peste 3.000 de panouri fotovoltaice la cele trei fabrici din România, care înseamnă o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) cu aproximativ 500 de tone.

Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 91 de miliarde dolari în 2023, adusă de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este alcătuit dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, incluzând numeroase branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail. 

Principiile PepsiCo sunt în linie cu viziunea noastră de a fi lider global în industria alimentară și de băuturi răcoritoare conform conceptului Winning with PepsiCo Positive (pep+). pep+ este transformarea noastră strategică completă, care pune sustenabilitatea și capitalul uman în centrul modului în care vom crea valoare și creștere, prin operarea în limitele planetare și inspirând schimbări pozitive pentru planetă și oameni.

  • Alte articole:

    Metigla, cu soluții complete pentru acoperiri şi închideri metalice: afaceri în creștere cu 20% în 2024

    Metigla, unul dintre principalii producători de soluții complete pentru acoperiri şi închideri metalice, parte a grupului belgian cu același nume, a raportat în 2024 o cifră de afaceri în creștere…

    Citeste articolul
    Corden BioChem investește zeci de milioane de euro în relansarea fabricii de bioetanol din Podari, Dolj

    Corden BioChem, lider european în domeniul biotehnologiei industriale, anunță o investiție strategică în România, prin achiziționarea fabricii dezafectate de bioetanol din Podari, județul Dolj. Noua etapă începe cu reluarea producției,…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Decathlon și MedLife: parteneriat pentru promovarea stilului de viață activ și echilibrat

    Decathlon și MedLife: parteneriat pentru promovarea stilului de viață activ și echilibrat

    PRwave.ro aniversează 20 de ani de conținut relevant

    PRwave.ro aniversează 20 de ani de conținut relevant

    Decathlon, partener principal Bucharest International Half Marathon & 10K by Constantina Diță

    Decathlon, partener principal Bucharest International Half Marathon & 10K by Constantina Diță

    Colecta Națională de Alimente, ediția de Paște 2025: colectarea a peste 704 tone de alimente neperisabile

    Colecta Națională de Alimente, ediția de Paște 2025: colectarea a peste 704 tone de alimente neperisabile