Grupul ELBI, cu 260 de angajați – cifră de afaceri de aproape 555 de milioane de lei în 2023

Grupul ELBI, lider național în distribuția de produse și servicii destinate domeniului electric, anunță o cifră de afaceri de aproape 555 de milioane de lei în 2023 (111,5 milioane de euro). Rezultatele sunt în creștere cu 19% față de anul 2022, când grupul a încheiat anul cu o cifră de afaceri de peste 467 de milioane de lei. În ceea ce privește profitul raportat anul trecut, valorile depășesc 20 de milioane de lei.

Proiecțiile grupului, ce cuprinde companiile ELBI Electric & Lighting și ELBI Energy Projects, indică o creștere a afacerilor în 2024, estimând să se apropie de valoarea de 600 de milioane de lei (120 milioane de euro), și să își extindă business-ul pe toate canalele de vânzare, proces ce implică și deschiderea de noi business-unit-uri ELBI Universul Electricelor. Cu peste 11.000 de clienți și o echipă dedicată de peste 260 de angajați, Grupul ELBI este determinat să rămână lider în industrie și să contribuie la construirea unui viitor mai eficient energetic.

Reprezentanții grupului ELBI au afirmat că rezultatele și performanțele financiare solide se datorează în mare parte investițiilor într-o platformă logistică modernă, situată în parcul logistic P3 Bucharest A1. Suprafața de peste 15.000 de metri pătrați a permis eficientizarea fluxurilor logistice și informatice și optimizarea operațiunilor, contribuind la creșterea capacității de stocare și distribuție. În plus, implementarea unei noi strategii de dezvoltare a companiei a condus la extinderea rețelei de vânzări prin intermediul conceptului ELBI Universul Electricelor. În urma acestui proces, compania a făcut trecerea de la un model de business tradițional, orientat spre distribuție și vânzare clasică, la cel de furnizor de servicii și soluții personalizate. Cu 15 business unit-uri teritoriale în țară și 5 depozite regionale, grupul ELBI oferă clienților acces rapid la toate produsele și soluțiile inovatoare aflate în portofoliu.

„Într-o piață extrem de competitivă și într-un context economic complex, eforturile comune ale întregii echipe ELBI au fost fundamentale pentru atingerea obiectivelor strategice și pentru realizarea performanțelor financiare impresionante de anul trecut. Continuăm să investim într-o logistică performantă și dinamică, pentru a ne asigura că livrăm produsele noastre în mod eficient și în timp util către clienți. Avem în plan să ne extindem atât pe orizontală, cât și pe verticală, prin canalele de vânzare pe care să deservim, dar și prin inaugurarea de noi business-unit-uri sub umbrela ELBI Universul Electricelor. În ceea ce privește divizia noastră de proiecte, monitorizăm îndeaproape evoluția tehnologiei și cum o putem integra în activitățile noastre. Ne propunem să aplicăm conceptul de «smart city» în orașele noastre, interconectând toate serviciile pentru a îmbunătăți calitatea vieții. În plus, facem deja investiții în capacitățile de montaj și de producție pentru produsele de volum pe care le comercializăm”, a declarat Cristinel Sandu, Fondator & Președinte Grup ELBI.

În ceea ce privește dezvoltarea portofoliului de produse, compania este conștientă de noile tendințe din piață, care o determină să inoveze constant și să se concentreze pe produsele cu tehnologii LED & IoT (Smart). În segmentul proiectelor de iluminat stradal, se observă o creștere a interesului pentru eficientizarea energetică, iar piața românească se află într-un proces de evoluție continuă. Clienții caută tot mai mult produse premium, conectate și controlate prin sisteme de telegestiune, fiind interesați de controlul detaliat al sistemului de iluminat. Cu privire la divizia sa de proiecte, Grupul ELBI recunoaște importanța programelor de finanțare oferite de Uniunea Europeană în domeniul în care activează. Aceste programe reprezintă o sursă esențială pentru modernizarea rețelelor de iluminat și pentru eficientizarea energetică la nivel municipal. Fără aceste finanțări, progresele în aceste domenii ar fi greu de realizat.

În timp ce nevoia pentru soluții inovatoare și sustenabile în domeniul energetic și al iluminatului va continua să crească, în cadrul companiei a fost dezvoltată o echipă de profesioniști care a reușit să câștige licitații semnificative în domeniul eficientizării energetice. Aceste licitații au ca sursă de finanțare atât fonduri europene, cât și de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Aceste inițiative au reprezentat un pilon esențial al creșterii financiare în 2023 și au contribuit semnificativ la performanța financiară a Grupului ELBI. Totodată, alți factori cheie care au contribuit la aceste rezultate includ extinderea și diversificarea portofoliului de produse și parteneriatele strategice cu producători de renume internațional, dar și gestionarea eficientă a proiectelor într-un context marcat de creșterea costurilor privind materialele și manopera.

Un alt demers pe care compania îl are în vedere în următoarea perioadă este să dezvolte echipele comerciale, cu scopul de a oferi clienților o experiență personalizată și de încredere. Mai mult decât atât, compania urmează să investească în tehnologii emergente pentru a sprijini dezvoltarea de soluții inteligente și sustenabile. Totodată, Grupul Elbi se implică activ în programe de colectare și reciclare a deșeurilor de echipamente electrice, contribuind astfel la protejarea mediului înconjurător.

ELBI și-a consolidat poziția pe piață prin dezvoltarea unei game variate de branduri proprii, care răspund noilor cerințe și tendințe din industrie, acoperind o gamă largă de prețuri, de la produse economice, la soluții profesionale. Printre brandurile proprii se numără Solentis, Novelite, Erste, Inlet, Total Green, Pulsar și HomeLight. În plus, compania a stabilit parteneriate strategice de distribuție cu mari producători internaționali precum Schreder, Gewiss, Signify, Eaton, ABB, Prysmian, RCB, Noark, Schneider și alții, completând astfel portofoliul său și asigurând accesul la o gamă extinsă de produse și tehnologii de înaltă calitate.

Lider național în distribuția și vânzarea profesionistă de produse și servicii destinate domeniului electric, ELBI este astăzi, după aproximativ 28 de ani de activitate neîntreruptă, cel mai mare vânzător din România de echipamente electrice.

Grupul ELBI este format din companiile ELBI ELECTRIC & LIGHTING SRL și ELBI ENERGY PROJECTS SRL. Grupul pune la dispoziția clienților soluții personalizate prin intermediul celor 3 divizii operaționale:

ELBI Electric & Lighting – Divizia de distribuție tradițională a companiei și pilonul principal pe structura căruia s-a dezvoltat business-ul curent. Aceasta operează la nivel național prin cele 5 depozite teritoriale și înglobează peste 11.000 de clienți din diverse categorii de activitate din piața electrică și energetică.

ELBI Universul Electricelor – Divizia de retail a companiei, reprezintă rezultatul eforturilor de implementare a noii strategii de dezvoltare a companiei, de trecere de la un model de business tradițional orientat spre distribuție și vânzare clasică, la cel de furnizor de servicii și soluții personalizate pentru clienții profesionali. La acest moment, sunt deschise 15 business units/ magazine la nivel național.

ELBI Energy Projects – Divizia de proiecte, parte din grupul ELBI, ce oferă de peste 9 ani servicii de proiectare și execuție pentru iluminat public stradal și rețele electrice, iluminat arhitectural și rezidențial, iluminat clădiri de birouri, iluminat industrial, tablouri electrice și instalații electrice pentru interior și exterior.

  • Alte articole:

    .lumen dorește să atragă 5 milioane euro de la investitori, pentru ochelarii săi pentru nevăzători

    Într-un salt transformator de la inovație locală la fenomen global, startup-ul românesc .lumen are misiunea de a reda mobilitatea nevăzătorilor și persoanelor cu deficiențe de vedere. Astăzi, .lumen anunță o…

    Citeste articolul
    tbi bank și brokerul Pint.ro – parteneriat pentru asigurări, inclusiv RCA, cu plata în rate fără dobândă

    Actualul context economic și social a crescut nevoia românilor de a avea acces la instrumente mai eficiente de finanțare, inclusiv pe zona asigurărilor, unde costul polițelor de asigurare a tot…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Experiența Digital Forest by Lenovo, prezentată la festivalul Electric Castle 2024

    Experiența Digital Forest by Lenovo, prezentată la festivalul Electric Castle 2024

    Campania pentru Cartela GoodGaming by Vodafone, realizată de Oxygen

    Campania pentru Cartela GoodGaming by Vodafone, realizată de Oxygen

    Cutia Bebelușului, ediția a doua, pentru 15.300 de mame și nou-născuții acestora din aproape 1.300 de comunități dezavantajate

    Cutia Bebelușului, ediția a doua, pentru 15.300 de mame și nou-născuții acestora din aproape 1.300 de comunități dezavantajate

    One United Properties – contract de închiriere pentru 17 ani, cu valoare de 40 de milioane de euro plus TVA

    One United Properties – contract de închiriere pentru 17 ani, cu valoare de 40 de milioane de euro plus TVA