În apropierea Bucureștiului se află peste 60% din stocul de spații industriale și logistice din România

Stocul spaţiilor industriale și logistice din piața locală se apropie de pragul de 8 milioane de metri pătrați, peste 60% din acestal fiind localizat în proiecte aflate la maxim o oră de condus de București, în timp ce Moldova și Oltenia rămân cele mai puțin dezvoltate, însă cu potențial ridicat de recuperare a decalajului odată cu dezvoltarea infrastructurii, potrivit raportului Romania Industrial & Logistics Market, realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

În jurul orașelor București, Ploiești și Pitești sunt construiți aproximativ 4,6 milioane de metri pătrați din stocul total de 7,75 milioane metri pătrați existent la nivel național la finalul primelor șase luni ale acestui an.

Totodată, Timișoara, Brașov și Cluj și-au consolidat în ultimul an și jumătate pozițiile de huburi regionale industriale, parcurile construite în proximitatea acestor orașe cumulând 1,7 milioane de metri pătrați, respectiv peste 20% din stoc.

București și cele cinci orașe regionale, reprezentând regiunile București – Ilfov, Sud – Muntenia, Vest, Centru și Nord – Vest, adună astfel peste 80% din stocul de hale industriale din România.

La nivel regional, București – Ilfov conduce detașat cu 47,4%, regiune urmată de Vest (15,1%), Sud – Muntenia (11,4%), Centru (9,4%) și Nord – Vest (8,8%).

Cele mai puțin dezvoltate regiuni din punct de vedere al spațiilor industriale și logistice construite sunt Nord – Est (2,8% din stoc) și Sud – Est (1,6%), în timp ce Sud – Vest Oltenia a atras doar 3,6% din stoc. Spre comparație, aceste trei regiuni, ce însumează aproximativ 40% din populația României, au o pondere cumulată de sub 10% în stocul total de spații logistice și industriale.

Circa 440.000 de metri pătrați de parcuri industrial se află în acest moment în construcție, din care peste 80% sunt localizate în proximitatea Bucureștiului. Nord – Vest, Nord – Est și Vest sunt alte zone de interes pentru dezvoltatorii de astfel de spații, 17% din suprafața livrată în 2025 vizând Moldova și Transilvania.

Activitatea tranzacțională a rămas la un nivel ridicat în intervalul ianuarie 2024 – iunie 2025, perioadă în care companiile au contractat spaţii cu o suprafață de aproape 1,4 milioane de metri pătrați.

În aceeași perioadă au fost livrate noi spații ce cumulează 764.000 de metri pătrați la nivel național, iar rata de neocupare s-a menținut la un nivel redus de 5,8%, ceea ce oferă oportunități de dezvoltare, mai ales în zone cu ofertă scăzută.

București – Ilfov a atras cea mai mare parte a cererii în ultimele 18 luni, 62% din volumul tranzacțiilor de închiriere realizându-se în spații aflate în proiecte din apropierea Capitalei. Acesta este urmat de zona de Vest, cu 16% din cerere și Nord-Vest cu 8% din suprafața tranzacționată.

Cei mai mari proprietari de spaţii industriale și logistice sunt companiile CTP și WDP, ce au un portofoliu cumulat de circa 5 milioane de metri pătrați, controlând astfel aproape două treimi din piață.

De asemena, dezvoltatori precum VGP, ELI Parks, Logicor sau Oresa Industra sunt activi prin investiții în noi parcuri în diferite orașe din țară. Totodată, asistăm și la materializarea planurilor de dezvoltare în România a jucătorilor nou intrați pe acest segment imobiliar, precum Garbe, Hillwood sau Lion’s Head, care și-au securizat terenuri pentru viitoare parcuri industriale.

Ștefan Surcel, Head of Industrial Cushman & Wakefield Echinox: ”Cererea netă de spații logistice și industriale a rămas puternică, fiind alimentată de activitatea de expansiune a chiriașilor din retail, comerț electronic și producție, ce continuă să caute facilități moderne și bine localizate, lucru confirmat de faptul că cele mai mari zece tranzacții cu spații industriale din ultimele 18 luni au fost realizate de companii din acest domenii de activitate. Ne așteptăm ca nivelurile de absorbție să rămână sănătoase și totodată ca piețele regionale să câștige teren, atât din punct de vedere al cererii, cât și al investițiilor atrase, astfel încât să se reducă decalajele dintre București, Transilvania, Banat și zona Moldovei sau a Olteniei”.

Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesioniști ce oferă o gamă completă de servicii de consultanţă imobiliară investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor.

Cushman & Wakefield este unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 52.000 de angajați în aproape 400 de birouri și peste 60 de țări și venituri de 9,5 miliarde de dolari. Serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare.

  • Alte articole:

    eToro a introdus tranzacționarea 24/5 pentru toate acțiunile S&P 500 și Nasdaq 100

    Platforma de tranzacționare și investiții eToro a anunțat că și-a extins oferta de tranzacționare 24/5 pentru a acoperi toate acțiunile din S&P 500 și Nasdaq 100, permițând utilizatorilor să tranzacționeze…

    Citeste articolul
    Soluțiile SafeFleet, preferate de firme din transporturi, logistică, distribuție, construcții, ride sharing

    SafeFleet, unul dintre liderii pieței de monitorizare a flotelor auto din România și Europa, a înregistrat o creștere de 18% a numărului de vehicule monitorizate în prima jumătate a anului…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Cum influențează emoțiile deciziile de achiziție de bunuri și servicii

    Cum influențează emoțiile deciziile de achiziție de bunuri și servicii

    Seria limitată BYD, livrată către Inter Milano, are design exclusiv și opțiuni de personalizare

    Seria limitată BYD, livrată către Inter Milano, are design exclusiv și opțiuni de personalizare

    Premiu pentru conceptul arhitectural și designul interior ale showroom-ului PRIMA Vista

    Premiu pentru conceptul arhitectural și designul interior ale showroom-ului PRIMA Vista

    Cum să faci angajații să iubească brandul companiei pentru care lucrează

    Cum să faci angajații să iubească brandul companiei pentru care lucrează