Călătorești acum, plătești mai târziu: industria turismului, sprijinită de sistemul BNPL

Soluția de plată Buy Now, Pay Later (BNPL/Cumperi acum, plătești mai târziu) a luat o amploare impresionantă în ultimii ani, influențând major modul în care facem cumpărăturile. De la electronice, electrocasnice și mobilier, la service auto, produse de uz curent și chiar cele de lux, BNPL a câștigat tot mai mult teren datorită facilităților oferite: flexibilitate, rate personalizate fără dobândă sau costuri ascunse și posibilitatea unei gestionări mai bune a bugetului. Următorul domeniu care este revoluționat de adoptarea pe scară largă a plății amânate este turismul.

Generațiile mai tinere, precum Gen Z și Millennials, sunt liderii acestei tendințe. Studii recente citate de Ainvest.com arată că aceste grupuri demografice sunt cu 50% mai predispuse decât media să utilizeze BNPL pentru a-și achita călătoriile, cu tot ce ar putea presupune acestea – zboruri, cazare și excursii. Și nu este vorba doar despre călătorii de lux, ci și de simple escapade de weekend. Tendința este atât de pronunțată încât a primit și o denumire: Travel Now, Pay Later (Călătorești acum, Plătești mai târziu).

Conform News.market.us, se estimează că, la nivel global, segmentul „Travel Now, Pay Later” va atinge valoarea de 98,6 miliarde dolari până în 2033, în creștere de la 46,1 miliarde de dolari în 2023, ceea ce reflectă o rată anuală compusă de creștere (CAGR) de 7,9%. În particular, și în Europa s-a înregistrat o creștere de 16% de la an la an a rezervărilor de călătorii prin intermediul plății alternative. Cât privește România, reprezentanți ai Mokka, unul dintre primii furnizori BNPL din România, susțin că soluția de plată amânată va putea fi utilizată curând și în domeniul turismului.

BNPL în turism – avantaje pentru călători și jucătorii comerciali

Expansiunea BNPL în sectorul turismului aduce transformări profunde atât în ce îi privește pe cei care achiziționează servicii în domeniu, cât și pe cei care le oferă.

BNPL oferă posibilitatea de a călători exact în momentul dorit și de a plăti în rate fără dobândă (dacă sunt achitate la timp) costurile asociate vacanței. O ofertă Last minute sau o călătorie premium într-o locație mult visată devin accesibile prin intermediul plății amânate. Adesea, Travel Now, Pay Later este integrat cu agențiile de turism online sau cu companiile aeriene permițând eșalonarea personalizată a plăților respective – bilete de avion, cazare în hoteluri și resorturi, croaziere, circuite, excursii și tururi turistice sau bilete de intrare în diferite locații. Gestionarea mai eficientă a bugetului – în special pentru familii și tineri – reprezintă unul dintre avantajele majore ale adoptării rapide a BNPL în domeniul turismului.

Integrarea BNPL în turism aduce un avantaj competitiv semnificativ și jucătorilor de pe acest segment economic. Este nu doar o oportunitate de creștere a ratei de conversie și a valorii coșului mediu pentru agențiile de turism, ci și o nouă formă de fidelizare și de câștigare a încrederii consumatorilor, prin opțiunile flexibile de rambursare și transparența serviciilor. În ce privește evoluția trendului Travel Now, Pay Later, specialiștii din domeniu sunt toți de acord: BNPL nu mai este o opțiune de nișă, ci o soluție cu impact major în finanțarea călătoriilor.

  • Alte articole:

    Peste 200 de antreprenori, lideri din business și experți, așteptați la RBL Capitalul românesc 2025

    Fundația Romanian Business Leaders (RBL) organizează cea de-a VI-a ediție a evenimentului RBL Capitalul românesc, care va avea loc pe 12–13 noiembrie 2025, la Crowne Plaza Bucharest Hotel, unde sunt…

    Citeste articolul
    37.2% dintre profesioniștii din HoReCa anticipează scăderea profitabilității în 2026

    Peste 700 de profesioniști din HoReCa au participat pe 21 octombrie 2025 la Gala Romanian Hospitality Awards, organizată la Opera Națională din București, sub Înaltul Patronaj al Majestății Sale Margareta,…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Câștigătorii fondului de finanțare Azi. Împreună., ediția I, anunțați de Fundația OMV Petrom

    Câștigătorii fondului de finanțare Azi. Împreună., ediția I, anunțați de Fundația OMV Petrom

    Loializare în era digitală: cum își țin brandurile clienții cât mai aproape

    Loializare în era digitală: cum își țin brandurile clienții cât mai aproape

    Marketing direct: mai funcționează flyerele în cutii poștale, în era digitală?

    Marketing direct: mai funcționează flyerele în cutii poștale, în era digitală?

    Havas Media România a câștigat pitch-ul de media Pepco și va continua colaborarea

    Havas Media România a câștigat pitch-ul de media Pepco și va continua colaborarea