Călătorești acum, plătești mai târziu: industria turismului, sprijinită de sistemul BNPL

Soluția de plată Buy Now, Pay Later (BNPL/Cumperi acum, plătești mai târziu) a luat o amploare impresionantă în ultimii ani, influențând major modul în care facem cumpărăturile. De la electronice, electrocasnice și mobilier, la service auto, produse de uz curent și chiar cele de lux, BNPL a câștigat tot mai mult teren datorită facilităților oferite: flexibilitate, rate personalizate fără dobândă sau costuri ascunse și posibilitatea unei gestionări mai bune a bugetului. Următorul domeniu care este revoluționat de adoptarea pe scară largă a plății amânate este turismul.

Generațiile mai tinere, precum Gen Z și Millennials, sunt liderii acestei tendințe. Studii recente citate de Ainvest.com arată că aceste grupuri demografice sunt cu 50% mai predispuse decât media să utilizeze BNPL pentru a-și achita călătoriile, cu tot ce ar putea presupune acestea – zboruri, cazare și excursii. Și nu este vorba doar despre călătorii de lux, ci și de simple escapade de weekend. Tendința este atât de pronunțată încât a primit și o denumire: Travel Now, Pay Later (Călătorești acum, Plătești mai târziu).

Conform News.market.us, se estimează că, la nivel global, segmentul „Travel Now, Pay Later” va atinge valoarea de 98,6 miliarde dolari până în 2033, în creștere de la 46,1 miliarde de dolari în 2023, ceea ce reflectă o rată anuală compusă de creștere (CAGR) de 7,9%. În particular, și în Europa s-a înregistrat o creștere de 16% de la an la an a rezervărilor de călătorii prin intermediul plății alternative. Cât privește România, reprezentanți ai Mokka, unul dintre primii furnizori BNPL din România, susțin că soluția de plată amânată va putea fi utilizată curând și în domeniul turismului.

BNPL în turism – avantaje pentru călători și jucătorii comerciali

Expansiunea BNPL în sectorul turismului aduce transformări profunde atât în ce îi privește pe cei care achiziționează servicii în domeniu, cât și pe cei care le oferă.

BNPL oferă posibilitatea de a călători exact în momentul dorit și de a plăti în rate fără dobândă (dacă sunt achitate la timp) costurile asociate vacanței. O ofertă Last minute sau o călătorie premium într-o locație mult visată devin accesibile prin intermediul plății amânate. Adesea, Travel Now, Pay Later este integrat cu agențiile de turism online sau cu companiile aeriene permițând eșalonarea personalizată a plăților respective – bilete de avion, cazare în hoteluri și resorturi, croaziere, circuite, excursii și tururi turistice sau bilete de intrare în diferite locații. Gestionarea mai eficientă a bugetului – în special pentru familii și tineri – reprezintă unul dintre avantajele majore ale adoptării rapide a BNPL în domeniul turismului.

Integrarea BNPL în turism aduce un avantaj competitiv semnificativ și jucătorilor de pe acest segment economic. Este nu doar o oportunitate de creștere a ratei de conversie și a valorii coșului mediu pentru agențiile de turism, ci și o nouă formă de fidelizare și de câștigare a încrederii consumatorilor, prin opțiunile flexibile de rambursare și transparența serviciilor. În ce privește evoluția trendului Travel Now, Pay Later, specialiștii din domeniu sunt toți de acord: BNPL nu mai este o opțiune de nișă, ci o soluție cu impact major în finanțarea călătoriilor.

  • Alte articole:

    Aliant devine distribuitorul oficial al companiei olandeze inepro bv în România

    Aliant, integrator IT român și furnizor de servicii de transformare digitală, își extinde portofoliul prin încheierea unui parteneriat strategic cu inepro bv, o companie olandeză recunoscută la nivel internațional pentru…

    Citeste articolul
    Pentru pasionații de gaming DIY, Acer a lansat plăcile grafice Nitro propulsate de tehnologie AMD și Intel

    Acer a anunțat extinderea gamei sale de plăci grafice, introducând noile serii Acer Nitro Intel Arc A și B, alături de puternicele plăci grafice Acer Nitro Radeon RX 9070 XT…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Novotel își reafirmă angajamentul pentru protejarea bunăstării oceanelor, lansând noi politici alimentare

    Novotel își reafirmă angajamentul pentru protejarea bunăstării oceanelor, lansând noi politici alimentare

    Social media și AI, în sprijinul magazinelor online din România care concurează cu giganții internaționali

    Social media și AI, în sprijinul magazinelor online din România care concurează cu giganții internaționali

    A doua ediție Impact Bucharest: 17-18 septembrie 2025, cu Kevin Costner ca Top Speaker

    A doua ediție Impact Bucharest: 17-18 septembrie 2025, cu Kevin Costner ca Top Speaker

    Raftul cu Bunătăți Locale, în magazine Profi din județul Bihor: continuă susținerea micilor producători locali

    Raftul cu Bunătăți Locale, în magazine Profi din județul Bihor: continuă susținerea micilor producători locali