Despre antreprenoriat românesc și avansul e-commerce, la Permis de Antreprenor

Aproape 63% dintre români consideră că au abilitățile necesare pentru a lansa o afacere, însă 58% se tem de eșec, potrivit Global Entrepreneurship Monitor. Această realitate evidențiază o nevoie acută de educație antreprenorială și de modele de succes care să inspire și să ghideze viitoarele generații de antreprenori. În acest context, platforma de media, evenimente și cursuri „Permis de antreprenor” a reunit unii dintre cei mai influenți oameni de afaceri din România pentru a oferi informații valoroase și soluții concrete, validate în practică.

E-commerce-ul românesc, o piață cu potențial imens

Felix Pătrășcanu, cofondator FanCourier, liderul pieței de curierat din România, a evidențiat oportunitățile din sectorul e-commerce: ,,Online-ul câștigă teren tot mai mult. E-commerce-ul a ajuns să reprezinte între 9 și 11% din comerțul total al României, iar piața se apropie de 7 miliarde de euro. Iată cât loc mai este pentru dezvoltare! Ne plângem că au venit Trendyol, Shein sau Temu… Au venit, au cam ars totul în jur, dar te dezmeticești și vii cu inovație, în primul rând.”

Adina Buzatu, CEO și fondator TRENDS by Adina Buzatu, a susținut ideea că inovația presupune și capacitatea de a adapta modele de succes existente: ,,Inovezi, dar sigur iei un pic și din aerul din jur. Oamenii trăiesc în estetica vremurilor și au nevoie să primească ceea ce sunt deja obișnuiți să vadă. Merg la târgurile de modă și descopăr lucruri extraordinare, dar nu le veți vedea niciodată în magazin exact așa cum sunt, ci adaptate clienților noștri.”

Mari Jeanne Ion, director de programe Euronews România, care realizează seria de emisiuni și evenimente „Permis de antreprenor”, a explicat interesul tot mai mai mare al tinerei generații față inițiativele antreprenoriale: ,,Cuvântul antreprenoriat ne-a intrat în vocabularul uzual în mod firesc, pentru că el exprimă, de fapt, o stare de spirit. E acea pornire de a clădi prin forţe proprii şi cu puterea minţii tale o afacere. Generaţia tânără vine cu această energie, sunt oameni inteligenţi care îşi doresc să reuşească şi care vor să îşi decidă singuri viitorul. Şi sunt din ce în ce mai mulţi! La Euronews Romania, noi am identificat acest segment şi am vrut să ştim cu ce dileme se confruntă aceşti tineri, ce nevoi au ei.”

Românii încep să aleagă calitatea

Felix Pătrășcanu a discutat și despre schimbările în comportamentul de consum al românilor: ,,Curieratul este un barometru al economiei. Piața românească s-a maturizat – vedem cum statul se împrumută din ce în ce mai mult de la români, iar lumea începe să economisească. Coșul de cumpărături a scăzut ca volum, dar pare-se că am început să căutăm produse mai calitative.”

Această tendință a fost confirmată și de Adina Buzatu: ,,Românii au început să aleagă calitatea. Simt asta în fiecare zi, în magazin. Clienții îmi spun: «Cumpăr de la tine pentru că, de exemplu, cămașa pe care am luat-o acum câțiva ani arată la fel de bine». Este o bucurie să văd că oamenii preferă să cumpere sustenabil, nu 200 de piese fără rost, ci mai puține, dar versatile.”

Sustenabilitatea în stil de viață și antreprenoriat

Pe lângă consumul responsabil, Anca Alungulesei, terapeut în nutriție, a subliniat importanța unei abordări sustenabile și în ceea ce privește stilul de viață al antreprenorilor: ,,A avea o afacere sănătoasă înseamnă a avea un antreprenor sănătos. Majoritatea oamenilor asociază nutriția doar cu slăbitul, dar alimentația conștientă este esențială mai ales în mediul antreprenorial, unde se muncește și 16 ore pe zi. Trebuie să începem să ne punem întrebarea: «Cum am eu grijă de corpul meu?».”

Aceasta a explicat cum principiile din business pot fi aplicate și în adoptarea unui stil de viață echilibrat: ,,Exact ca în business, avem nevoie mai întâi de o viziune clară asupra stilului nostru de viață, apoi de o strategie, obiective concrete și, cel mai important, de implementare efectivă.”

Succesul, mai greu de gestionat decât eșecul

O perspectivă diferită asupra provocărilor leadershipului a fost oferită de Florin Bratu, antrenor profesionist de fotbal: ,,Succesul este mai greu de gestionat decât eșecul. Lucrez cu mulți jucători tineri – după câteva săptămâni de rezultate bune, încep să se ridice pe vârfuri și nu mai răspund la comenzi. Dacă nu îi readuci rapid pe linia de plutire, îți pierzi echipa.” El a evidențiat și importanța motivării echipei: ,,Ca antrenor, trebuie să le oferi jucătorilor un motiv individual, dar și unul de echipă. Dacă reușești să faci asta, ai câștigat grupul.”

„Permis de antreprenor” – un proiect pentru viitorul businessului românesc

Seria de emisiuni și evenimente „Permis de antreprenor” își propune să sprijine dezvoltarea educației antreprenoriale din România, oferind soluții aplicate la provocările actuale.

,,Pornind de la statisticile îngrijorătoare referitoare la IMM-urile din România şi soarta lor, am decis să startăm o serie de episoade si evenimente denumite «Permis de Antreprenor». Misiunea acestui proiect este să ajute mediul antreprenorial şi, împreună cu o echipă de profesionişti, experţi, consultanţi şi antreprenori, să încercăm să reinventăm modul de a iniţia afacerile mici. Există foarte multe resurse pentru antreprenoriat care iţi vor spune ce să faci. Emisiunea noastră si seria de evenimente iţi va spune şi cum să faci, cu exemple reale şi studii de caz”, a explicat Constantin Paraschiv, inițiatorul și moderatorul seriei de emisiuni și evenimente „Permis de antreprenor”.

Lansat acum doi ani de Euronews, proiectul este realizat în parteneriat cu BiziLive TV, cu susținerea BCR, Aqua Carpatica, Polti, The Entrepreneurship Academy, Tudor Communications, Grecu & Partners, Domeniile Sâmburești, Elexus Hotel, Moraru și 10 PM.

  • Alte articole:

    Eeze, companie de tehnologie și furnizor de cazinouri de nouă generație: hub în AFI Park Floreasca

    Crosspoint Real Estate, Asociat Internațional al Savills în România, a intermediat tranzacția prin care Eeze, companie de software și tehnologie și furnizor de cazinouri de nouă generație, cu sediul central…

    Citeste articolul
    Copt de Fericire, restaurant deschis în centrul comercial Cosmopolis Plaza: concept gastronomic inedit

    Cosmopolis Plaza își extinde oferta de experiențe culinare prin deschiderea unui nou restaurant în incinta sa. „Copt de Fericire” este un concept gastronomic care îmbină gustul autentic al copilăriei cu…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    LEMS susține teatrul românesc prin parteneriatul cu Teatrul de Comedie din București

    LEMS susține teatrul românesc prin parteneriatul cu Teatrul de Comedie din București

    Brandul ARBOmedia va îngloba ThinkDigital din 2026: cea mai amplă ofertă cross-media din România

    Brandul ARBOmedia va îngloba ThinkDigital din 2026: cea mai amplă ofertă cross-media din România

    De la Băneasa Shopping City, la Băneasa Christmas City: campanie de Crăciun creată de Oxygen

    De la Băneasa Shopping City, la Băneasa Christmas City: campanie de Crăciun creată de Oxygen

    motorola edge 70 de culoare 11-4201 Cloud Dancer, model exclusiv, cu cristale Swarovski

    motorola edge 70 de culoare 11-4201 Cloud Dancer, model exclusiv, cu cristale Swarovski