Protejarea sănătăţii, beneficiu important al clădirilor eficiente energetic, în opinia românilor

Rezultatele Barometrului Clădirilor Sănătoase 2024 arată că 1 din 4 europeni trăiesc în locuințe unde aerul interior nu respectă standardele naționale, iar mai mult de 30 de milioane de cetățeni europeni se confruntă cu lipsa luminii naturale adecvate în casele lor. În acest context, cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru programul România Eficientă analizează percepția românilor privind impactul creșterii eficienței energetice a clădirilor asupra sănătății fizice și mentale.

Protejarea sănătății (16%) este al doilea cel mai important aspect influențat de eficiența energetică a clădirilor, după reducerea valorii facturilor (19%).

Spitalele (81%), școlile (78%) și blocurile de locuințe (74%) sunt principalele clădiri „nesănătoase” care ar trebui să beneficieze de îmbunătățirea eficienței energetice.

Pentru 2 din 10 români, protejarea sănătății și reducerea poluării sunt principalele avantaje ale creșterii eficienței energetice a clădirilor.

Conform datelor studiului, 21% dintre români consideră că protejarea sănătății și reducerea poluării reprezintă principalele avantaje ale creșterii eficienței energetice a clădirilor. În topul celor mai importante aspecte influențate de îmbunătățirea performanței energetice regăsim: reducerea costurilor cu utilitățile (19%), îmbunătățirea sănătății individuale (16%) și creșterea confortului personal (15%). Iar reducerea stresului financiar, împreună cu mediul interior mai sănătos și confortabil contribuie la o stare generală de bine, atât la nivel fizic, cât și mental.

În plus, 7 din 10 români sunt de acord că risipa de energie contribuie la accelerarea schimbărilor climatice, punctul de vedere fiind exprimat într-o măsură mai mare de femei (76%), comparativ cu bărbații (64%). Aceste rezultate relevă un nivel ridicat de conștientizare cu privire la relația directă dintre eficiența energetică, protejarea mediului și sănătatea colectivă.

Spitalele (81%), școlile (78%) și blocurile de locuințe (74%) sunt principalele clădiri „nesănătoase” care ar trebui să beneficieze de creșterea eficienței energetice.

Clădirile joacă un rol important în protejarea sănătății comunității, iar un mediu eficient energetic contribuie semnificativ la reducerea riscurilor de sănătate, la îmbunătățirea calității vieții și la creșterea confortului utilizatorilor.

Un procent de 65% – 81% dintre români recunosc, așadar, importanța creșterii eficienței energetice a tuturor tipurilor de clădiri. Cele mai ridicate procente au fost înregistrate în categoria persoanelor cu vârsta de peste 45 de ani, cu un plus de 5-7% pentru toți indicatorii analizați.

În topul clădirilor pentru care creșterea performaței energetice este cea mai importantă regăsim spitalele (81%), școlile (78%) și blocurile de locuințe (74%).

Studiul Reveal Marketing Research realizat pentru programul România Eficientă s-a desfășurat online, în perioada 21-29 noiembrie 2024, pe un eşantion reprezentantiv național urban format din 1003 respondenți cu vârsta de peste 18 ani. Eroarea maximă de eșantionare este de +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

România Eficientă este un proiect privat de anvergură națională, realizat de Energy Policy Group (EPG) în parteneriat și cu finanțarea OMV Petrom. Proiectul a demarat în vara anului 2019 și constă în derularea unui program național de promovare a eficienței energetice. România Eficientă își propune să sprijine atingerea țintelor României pentru 2030 în privința reducerii emisiilor de carbon și a creșterii eficienței energetice, atât prin campanii de informare și educare, cât și prin realizarea unor proiecte concrete de renovare majoră în școli publice din diferite regiuni ale țării.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.

Asociația Energy Policy Group (EPG) este un think-tank independent și non-profit, specializat în politici de energie și climă, analiză de piață și strategie energetică, fondat în 2014. EPG contribuie la realizarea unui sistem energetic avansat din punct de vedere tehnologic, sustenabil și acceptabil social. De asemenea, EPG promovează politici și măsuri de decarbonare pe termen lung în toate domeniile economice: energie, clădiri, transporturi, industrie, agricultură.

  • Alte articole:

    5 acțiuni americane care ar putea performa bine în 2025 – analiză Freedom24

    Piața bursieră din SUA continuă să ofere oportunități atractive de investiții în industrii diverse. Analiștii de la Freedom24, platforma de tranzacționare care conectează investitorii la principalele burse globale, au identificat…

    Citeste articolul
    Tendințe relevante din comerțul electronic – dezvăluite la Balkan eCommerce Summit, Sofia, 29-30 aprilie 2025

    Comerțul electronic ajunge la 3,32% din PIB-ul României în 2024, în timp ce Grecia este lider în regiunea Europei Centrale și de Est cu 7,87%, potrivit datelor furnizate de Asociația…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Fundația Țiriac a donat microbuz către Federația Română de Haltere, încurajând performanța sportivă

    Fundația Țiriac a donat microbuz către Federația Română de Haltere, încurajând performanța sportivă

    În 2025, Pepsi devine partener oficial al festivalului UNTOLD

    În 2025, Pepsi devine partener oficial al festivalului UNTOLD

    Business Bonus se extinde cu oferte de la parteneri locali, pentru cardurile Mastercard Business emise în România

    Business Bonus se extinde cu oferte de la parteneri locali, pentru cardurile Mastercard Business emise în România

    Cererea de servicii de digital marketing ar putea crește cu 25% în 2025

    Cererea de servicii de digital marketing ar putea crește cu 25% în 2025