tbi bank – profit net record de 38 de milioane de euro în primele 9 luni ale anului 2024, în creștere cu 34%

tbi bank, una dintre cele mai importante bănci challenger din Europa de Sud-Est, continuă să obțină rezultate financiare solide, raportând un profit net record de 38 de milioane de euro în primele 9 luni ale anului 2024 – cu 34% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, conform rezultatelor financiare consolidate neauditate. În plus, tbi bank și-a menținut pozițiile puternice atât din punct de vedere al lichidității, cât și al capitalului, iar rezultate excelente au fost înregistrate de toate liniile de business.

Pe parcursul primelor nouă luni din 2024, tbi a continuat să încheie parteneriate cu comercianți, inclusiv din noi segmente de piață, iar acum soluțiile de plată ale băncii sunt disponibile în aproape 30.000 de puncte ale partenerilor comerciali din piețele sale principale de operare – România, Bulgaria și Grecia. Prin această acoperire crescută, banca a sprijinit un număr mai mare de clienți să își finanțeze achizițiile dorite și a consolidat poziția de lider a tbi în toate cele trei piețe.

În perioada ianuarie-septembrie, tbi bank a gestionat 1,6 milioane de cereri de finanțare în România, Bulgaria și Grecia. În primele nouă luni, banca a acordat 720.000 de credite (+39%) în valoare de 840 milioane de euro, cu 25% mai mult față de aceeași perioadă din 2023. De asemenea, canalele de tip self-service au contribuit semnificativ la creșterea afacerilor, 70% dintre cererile de împrumut fiind realizate digital.

tbi raportează o creștere de 26% a activelor totale până la sfârșitul lunii septembrie 2024, ajungând la 1,7 miliarde de euro. Portofoliul brut de credite a ajuns la 1,23 miliarde euro, o creștere de 26% față de primele nouă luni din 2023.

Pe baza acestor performanțe, venitul operațional al tbi bank a crescut cu 25%, până la 186 milioane de euro, în principal datorită unei creșteri de 34% a veniturilor nete din dobânzi. Acest lucru a permis ca profitul operațional să ajungă la 130 de milioane de euro în primele nouă luni ale acestui an.

Creșterea cu 22% a cheltuielilor generale ale băncii, până la 87 de milioane de euro, a fost determinată în principal de investițiile continue în tehnologie și în soluții de inteligență artificială pentru a sprijini dezvoltarea de noi produse pe toate piețele și investiții în noi linii de business.

De asemenea, portofoliul de depozite al tbi bank a ajuns la 1,26 miliarde de euro la sfârșitul lunii septembrie 2024, depășind cu mult performanța pieței și demonstrând o creștere solidă de 26% față de aceeași perioadă a anului 2023. Principalul motor a fost portofoliul de depozite la termen din retail, unde creșterea a fost și mai mare, de 32%.

La sfârșitul primelor 9 luni, banca avea o poziție puternică și robustă atât din punct de vedere al lichidității, cât și al capitalului – pe bază consolidată, rata de acoperire a lichidității (LCR) a fost de 602% (mult peste nivelul minim impus de 100% și peste media sectorului bancar de 242%). După decizia acționarilor de a capitaliza profitul din primul semestru al anului 2024, rata de adecvare a capitalului (CAR) a ajuns la 23,7%. Operațiunile tbi arată o disciplină tot mai bună în ceea ce privește gestionarea costurilor (46,5% raportul costuri/venituri), la care se adaugă un randament al portofoliului de credite de 21,4%, ceea ce permite ca rentabilitatea activelor (ROA) și cea a capitalului propriu (ROE) să ajungă la 3,2%, respectiv 20,7%.

„Baza noastră de clienți în continuă creștere din România, Bulgaria și Grecia este cea care ne aduce bucurie și contribuie la rezultatele noastre financiare solide. Vreau să le mulțumesc clienților noștri pentru încrederea lor, precum și echipei noastre pasionate și dedicate, care rămâne coloana vertebrală a succesului și inovației noastre continue. Pe măsură ce ne apropiem de sezonul sărbătorilor, muncim din greu pentru a ne asigura că clienții noștri primesc sprijin în toate aspectele vieții lor financiare”, a declarat Petr Baron, CEO, tbi fs.

tbi bank este o bancă challenger din Europa de Sud-Est și lider regional în domeniul soluțiilor de plată alternative, îmbinând serviciile de finanțare și cele de shopping pentru a răspunde nevoilor actuale și tendințelor viitoare de consum ale clienților. Activă în Bulgaria, România, Grecia, Germania și Lituania, tbi bank susține comercianții să-și crească vânzările și consumatorii să acceseze servicii financiare inovatoare, într-o experiență digitală simplă și rapidă.

Prin diverse canale digitale și parteneriate de încredere cu peste 26.000 de comercianți, tbi bank are o bază de peste 2 milioane de clienți și a acordat aproape 750.000 de credite în 2023. În România, peste 200.000 de utilizatori folosesc în mod constant aplicația de cumpărături creată de tbi bank pentru a oferi un acces rapid și avantajos la cele mai bune oferte, în 4 rate fără dobândă sau până la 60 de rate fixe.

  • Alte articole:

    Rețeaua FlixBus în România se extinde. Curse zilnice de autocare către Bulgaria, Grecia și Turcia

    FlixBus, compania travel-tech care operează cea mai extinsă rețea de autocare interurbane din Europa, continuă dezvoltarea regională prin introducerea de noi conexiuni internaționale către Grecia și prin consolidarea rutelor existente…

    Citeste articolul
    Gama Peroni Nastro Azzurro fără alcool are două noi sortimente: Limone di Sicilia și Arancia Rossa

    În premieră, Peroni Nastro Azzurro lansează primele sortimente de bere fără alcool cu arome din portofoliul companiei, în segmentul super premium, cele două variante, Peroni Limone di Sicilia și Peroni…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Gama Peroni Nastro Azzurro fără alcool are două noi sortimente: Limone di Sicilia și Arancia Rossa

    Gama Peroni Nastro Azzurro fără alcool are două noi sortimente: Limone di Sicilia și Arancia Rossa

    Samsung: previziuni și perspective asupra industriei soluțiilor de stocare a datelor

    Samsung: previziuni și perspective asupra industriei soluțiilor de stocare a datelor

    Inteligența artificială generativă, folosită în procesul de cumpărare de către 72% dintre consumatori

    Inteligența artificială generativă, folosită în procesul de cumpărare de către 72% dintre consumatori

    Parteneriat Xiaomi și Gran Turismo, pentru includerea Xiaomi SU7 Ultra în Gran Turismo 7

    Parteneriat Xiaomi și Gran Turismo, pentru includerea Xiaomi SU7 Ultra în Gran Turismo 7