Creștere de peste 60% a cererii de birouri în București în T1, 2024 – analiză Cushman & Wakefield Echinox

Piața de birouri din București a continuat să crească și în primul trimestru al acestui an din punct de vedere al cererii, atât în ceea ce privește volumul tranzacționat, cât și al nivelului mediu al unei tranzacții, în condițiile unei oferte noi extrem de limitate, arată datele companiei de consultanță imobiliare Cushman & Wakefield Echinox.

Astfel, în primele trei luni ale anului, companiile au închiriat 91.000 metri pătrați de spații de birouri în București, reprezentând o creștere cu 63% față de suprafața contractată în aceeași perioadă a anului trecut.

În total, în perioada analizată au fost parafate 55 de tranzacții, media unei tranzacții fiind de 1.657 metri pătrați, dublul mediei din T1 2023.

Cea mai mare pondere în numărul tranzacțiilor au reprezentat-o cele cu suprafețe de până la 1.000 metri pătrați, respectiv 65% din total, urmate de cele pentru 1.000 – 2.000 metri pătrați (16%). Un număr de 7 contracte au fost pentru birouri cu o arie de 2.000 – 5.000 metri pătrați, iar 3 pentru peste 5.000 metri pătrați.

Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency Cushman & Wakefield Echinox: “După un an 2023 cu un nivel record din punct de vedere al suprafeței tranzacționate, datele din primul trimestru indică o stabilizare a cererii pe piața imobiliară. O preocupare majoră este reprezentată de numărul redus de proiecte noi programate pentru livrare în următoarele 24 de luni, care va limita oferta de spații de birouri de inalta calitate. În prezent, în București sunt în construcție doar trei proiecte, cu o suprafață totală de 88.400 de metri pătrați. Dintre acestea, proiectul AFI Loft, situat în zona de centru-vest a orașului, este cel mai aproape de finalizare, iar cel mai amplu este a doua fază a Timpuri Noi Square, cu 50.000 de metri pătrați, a cărei dezvoltare a început în primul trimestru al acestui an.”

Cererea nouă a avut o pondere de doar 38% în volumul total tranzacționat, în linie cu trendul înregistrat în ultimii 3 ani, având în vedere că marii chiriași preferă să-și consolideze operațiunile și să-și reînnoiască contractele existente. Rata de neocupare a scăzut ușor la 14,4%, de la 14,8% în trimestrul corespunzător din 2023 și de la 14,7% la finalul anului trecut. Pe fondul ofertei extrem de limitate de noi proiecte, este de așteptat ca rata de neocupare să continue să scadă în perioada următoare.

Companiile din domeniul BPO au fost cele mai active din punct de vedere al suprafeței tranzacționate, cu 36% din total, reprezentând integral renegocieri ale contractelor existente. Firmele de IT&C au generat aproape 21% din volumul total, atât prin reînnoirea contractelor existente, cât și prin cerere nouă.

În ceea ce privește, nivelul chiriilor, acestea au înregistrat o stagnare la începutul anului, nivelul maxim, înregistrat în zona CBD menținându-se la 22 euro/mp/lună.

Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesioniști ce oferă o gamă completă de servicii de consultanţă imobiliară investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor.

Cushman & Wakefield este unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 52.000 de angajați în aproape 400 de birouri și peste 60 de țări și venituri de 9,5 miliarde de dolari. Serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare.

  • Alte articole:

    Rețeaua FlixBus în România se extinde. Curse zilnice de autocare către Bulgaria, Grecia și Turcia

    FlixBus, compania travel-tech care operează cea mai extinsă rețea de autocare interurbane din Europa, continuă dezvoltarea regională prin introducerea de noi conexiuni internaționale către Grecia și prin consolidarea rutelor existente…

    Citeste articolul
    Gama Peroni Nastro Azzurro fără alcool are două noi sortimente: Limone di Sicilia și Arancia Rossa

    În premieră, Peroni Nastro Azzurro lansează primele sortimente de bere fără alcool cu arome din portofoliul companiei, în segmentul super premium, cele două variante, Peroni Limone di Sicilia și Peroni…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Gama Peroni Nastro Azzurro fără alcool are două noi sortimente: Limone di Sicilia și Arancia Rossa

    Gama Peroni Nastro Azzurro fără alcool are două noi sortimente: Limone di Sicilia și Arancia Rossa

    Samsung: previziuni și perspective asupra industriei soluțiilor de stocare a datelor

    Samsung: previziuni și perspective asupra industriei soluțiilor de stocare a datelor

    Inteligența artificială generativă, folosită în procesul de cumpărare de către 72% dintre consumatori

    Inteligența artificială generativă, folosită în procesul de cumpărare de către 72% dintre consumatori

    Parteneriat Xiaomi și Gran Turismo, pentru includerea Xiaomi SU7 Ultra în Gran Turismo 7

    Parteneriat Xiaomi și Gran Turismo, pentru includerea Xiaomi SU7 Ultra în Gran Turismo 7