Fundația UNITECH – hub de inovare și antreprenoriat pentru consolidarea colaborarării dintre mediul universitar și sectorul de afaceri

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca anunță lansarea Fundației UNITECH, un centru de inovare și antreprenoriat, care va consolida colaborarea dintre mediul universitar și sectorul de afaceri, cercetători, studenți și profesioniști din diverse domenii. Obiectivul principal al fundației constă în contribuția la dezvoltarea unui ecosistem care să conecteze oameni, idei și oportunități în vederea creării unor parteneriate solide și orientate către viitor.

Prin activitatea sa, Fundația UNITECH își propune să creeze un mediu sigur și deschis atât pentru promovarea inițiativelor și demersurilor antreprenoriale locale, cât și pentru o strânsă colaborare între administrația publică, profesorii și studenții Universității Tehnice din Cluj-Napoca.

”Înființarea Fundației UNITECH a fost de multă vreme o aspirație, devenită realitate acum, când condițiile sociale, academice și economice au creat cadrul propice pentru această evoluție. UNITECH este concepută ca o „House of the Future” dinamică și inovatoare capabilă să valorifice oportunitățile si potențialul Universității Tehnice din Cluj –Napoca. Fundația deschide premisele prin care se creează o punte între universitate și mediul de afaceri astfel încât studenții și cercetătorii să-și poată dezvolta și valorifica întregul potențialul creator”, a declarat Prof. Dr. Ing. Daniela Popescu, Prorector UTC-N.

Obiectivele principale ale Fundația UNITECH sunt:

Sprijinirea conferințelor științifice și susținerea dezvoltării profesionale a cercetătorilor universitari, inclusiv prin finanțarea participării la congrese și programe de instruire.

Valorificarea colaborării între universitate și sectorul privat prin încurajarea transferului de cunoștințe, tehnologii și expertiză între universitate și mediul industrial. În plus, prin fundație se va oferi consultanță precum și acces asistat la facilitățile de cercetare în vederea dezvoltării de produse și servicii noi.

Stimularea spiritului antreprenorial în rândul studenților, pentru a transforma ideile inovatoare în afaceri de succes. Prin programe de incubare și accelerare, fundația va oferi resurse, mentorat și acces la rețele de specialiști pentru a ajuta noile companii să facă față provocărilor inițiale și să se dezvolte sustenabil. Un scop ambițios al fundației este constituirea unui fond de investiții în colaborare cu mediul economic pentru finanțarea start-up-urilor și spin-off-urilor inovatoare.

Dezvoltarea comunității ALUMNI – o resursă valoroasă pentru mentorat, networking și parteneriate.

”Planurile pe termen lung ale Fundației UNITECH Cluj se concentrează pe consolidarea unui ecosistem inovator și sustenabil în care educația, cercetarea și antreprenoriatul să se potențeze reciproc. Sunt entuziasmat de potențialul transformațional pe care îl are Fundația UNITECH Cluj pentru comunitatea academică și pentru cea de business din Cluj și din regiune. Ideea de a consolida și aprofunda legăturile dintre universitate și sectorul de afaceri, încurajând în același timp spiritul antreprenorial printre studenți și cercetători, este unul dintre factorii care mă motivează”, spune Alexandru Lazarec,

Fundația UNITECH Cluj reprezintă un vector important al ecosistemului clujean, o punte între Universitate și mediul de afaceri, un instrument financiar și legal de gestionare a sponsorizărilor pentru dezvoltarea universității și un actor important în susținerea inițiativelor inovatoare și antreprenoriale.

  • Alte articole:

    .lumen dorește să atragă 5 milioane euro de la investitori, pentru ochelarii săi pentru nevăzători

    Într-un salt transformator de la inovație locală la fenomen global, startup-ul românesc .lumen are misiunea de a reda mobilitatea nevăzătorilor și persoanelor cu deficiențe de vedere. Astăzi, .lumen anunță o…

    Citeste articolul
    tbi bank și brokerul Pint.ro – parteneriat pentru asigurări, inclusiv RCA, cu plata în rate fără dobândă

    Actualul context economic și social a crescut nevoia românilor de a avea acces la instrumente mai eficiente de finanțare, inclusiv pe zona asigurărilor, unde costul polițelor de asigurare a tot…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Experiența Digital Forest by Lenovo, prezentată la festivalul Electric Castle 2024

    Experiența Digital Forest by Lenovo, prezentată la festivalul Electric Castle 2024

    Campania pentru Cartela GoodGaming by Vodafone, realizată de Oxygen

    Campania pentru Cartela GoodGaming by Vodafone, realizată de Oxygen

    Cutia Bebelușului, ediția a doua, pentru 15.300 de mame și nou-născuții acestora din aproape 1.300 de comunități dezavantajate

    Cutia Bebelușului, ediția a doua, pentru 15.300 de mame și nou-născuții acestora din aproape 1.300 de comunități dezavantajate

    One United Properties – contract de închiriere pentru 17 ani, cu valoare de 40 de milioane de euro plus TVA

    One United Properties – contract de închiriere pentru 17 ani, cu valoare de 40 de milioane de euro plus TVA