• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Raiffeisen International a inregistrat o crestere a profitului de 37,7% in primele 9 luni ale 2008

Raiffeisen International a inregistrat o crestere a profitului de 37,7% in primele 9 luni ale 2008

Profitul consolidat al Raiffeisen International (dupa impozitare si interese minoritare) pentru primele 9 luni ale anului 2008 a crescut cu 37,7% la 861,5 milioane euro (1-9 2007: 625,7 milioane euro). Profitul inainte de impozitare a crescut cu 32,3% la 1.261,0 milioane euro (1-9 2007: 965,4 milioane euro), in timp ce profitul dupa impozitare a crescut cu 31,1% la 965,4 milioane euro (1-9 2007: 736,6 milioane euro).

La sfarsitul celui de-al treilea trimestru al anului 2008, rentabilitatea capitalurilor proprii inainte de impozitare s-a situat la 25,4%, in ciuda unor contributii majore la capitalurile proprii, ramanand astfel aproape la acelasi nivel de finalul anului 2007 (25,7%). Toate cifrele se bazeaza pe Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS).

"Performanta noastra intr-un mediu care s-a dovedit in parte foarte dificil demonstreaza ca modelul nostru de afaceri ne permite sa avem succes chiar in conditiile unor turbulente economice puternice", a declarat Herbert Stepic, presedintele Raiffeisen International.
 
"Ceea ce ne multumeste cu adevarat este faptul ca profitul nostru consolidat pentru trimestrul trei este cu putin sub nivelul record anuntat trimestrul precedent – in ciuda unui nivel semnificativ mai mare al provizioanelor pentru pierderile din credite", a adaugat Martin Grüll, CFO.

Bazandu-se exclusiv pe crestere organica, Raiffeisen International a reusit sa isi creasca bilantul total pana la 87,3 miliarde euro, o crestere de 14,5 miliarde euro – sau de aproximativ 20% - de la inceputul anului. La un plus de 3%, sau 2,4 miliarde euro, miscarile cursului de schimb au avut o influenta semnificativa asupra bilantului total, datorita monedelor din aproape toate tarile Europei Centrale si de Est, considerabil mai puternice. Pe de alta parte, schimbarile in scopul consolidarii nu au avut influente semnificative asupra bilantului consolidat, asa incat cresterea organica ajustata s-a ridicat la 17%, sau 12,1 miliarde euro.

Veniturile operationale ale Raiffeisen International au avut in continuare o evolutie pozitiva in primele trei trimestre ale anului curent. Cea mai importanta componenta a venitului la finele celor 9 luni a fost venitul net din dobanzi, care a crescut cu 37% fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 1.704 milioane euro la 2.342 milioane euro. Cresterea sa a fost astfel substantial mai mare fata de cea a bilantului total mediu cu 31%. Nu au existat schimbari semnificative in scopul consolidarii in perioada de raportare.

Cea mai mare crestere s-a inregistrat pe segmentul de trezorerie, cu un plus de 87%, pana la 160 milioane euro. Segmentul corporate a inregistrat o crestere de 39% pana la 793 milioane euro, aproape de media Grupului. Venitul net din dobanzi pentru segmentul retail a crescut cu 32% fata de perioada similara a anului 2007, la 1.355 milioane euro. Toate regiunile au inregistrat cresteri semnificative ale venitului net din dobanzi.

Cea mai mare crestere, de 44%, a fost inregistrata de Federatia Statelor Independente (FSI). Acest lucru s-a datorat in principal marjelor de dobanda semnificativ mai mari fata de alte regiuni. Venitul net din dobanzi a crescut cu 36% in Europa de Sud-est, si cu 32% in Europa Centrala. Marja neta de dobanda a Grupului s-a imbunatatit cu 17 puncte de baza fata de perioada comparabila a lui 2007, la 3,96%. De asemenea, aceasta a fost si cu 10 puncte de baza peste nivelul inregistrat in 2007, in ciuda costurilor de finantare mai mari determinate de criza financiara globala. 
 
Ratele de crestere pentru venitul net din comisioane, care a crescut cu 23% pana la 1.098 milioane euro, sunt de asemenea satisfacatoare, desi relativ mai mici decat in cazul venitului net din dobanzi. Cele mai importante cresteri s-au inregistrat in cazul creditelor si garantiilor, unde venitul a crescut cu 45% pana la 152 milioane euro, si in cazul schimburilor valutare, care, la 348 milioane euro, au contribuit cu 35% la rezultatul total. Transferurile generate de plati au ramas cea mai importanta  componenta a castigurilor, atingand 475 milioane euro, respectiv o crestere de 24%.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//