• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Locuintele vechi se pastreaza in preferintele celor interesanti, conform unui studiu IpoteciDirect

Locuintele vechi se pastreaza in preferintele celor interesanti, conform unui studiu IpoteciDirect

Potrivit unui studiu IpoteciDirect, consultant in credite imobiliare, derulat prin compania de cercetare Synovate, locuintele vechi se pastreaza in preferintele celor interesanti de achizitia unei case in urmatorii doi ani cu un procent relativ ridicat, de 40%. De asemenea, studiul releva faptul ca, in cazul cumpararii unei locuinte noi, (in ciuda perceptiilor generale) accesul la zonele verzi si proximitatea fata de centrele comerciale se plaseaza pe ultimele locuri in criteriile pentru achizitie, in urma reputatiei dezvoltatorului, valorizata mai mult chiar si decat accesul la parcare. Studiul de tip Omnibus a fost realizat in luna august 2008 pe un esantion reprezentativ la nivel regional si la nivelul segmentelor de varsta 18-24, 25-34, 35-44 si 45-54 ani, de 864 respondenti.

"Procentul relativ ridicat in favoarea locuintelor vechi, de 40%, indica absorbtia rapida a informatiilor legate de evolutia pietei imobiliare, respectiv de scadere a preturilor la apartamenetele vechi, si a oportunitatilor pe care aceasta involutie le deschide. Studiul semnaleaza ca la nivelul lunii august populatia constientizase deja, sub impactul presei, faptul ca locuintele vechi pot fi o optiune mai viabila din punct de vedere al accesibilitatii financiare decat una noua. Desi procentul in favoarea locuintelor noi este de 55%, credem ca, in viitorul apropiat, apartamentele vechi vor fi mai accesibile si vor ajunge sa se plieze unor segmente inferioare ca venituri. Cu alte cuvinte, se va ridica o patura de cumparatori care astazi nu isi pot cumpara niciunfel de locuinta, iar in viitor isi vor putea permite doar un apartament vechi", a declarat Raluca Dobre, analist financiar IpoteciDirect.

In ceea ce priveste cumpararea unei locuinte noi, studiul releva un pragmatism ridicat al romanilor cu privire la criteriile de selectie. 77% dintre toti respondentii studiului sustin ca pretul este primul criteriu avut in vedere ca importanta, urmat cu 62% de modalitatea de plata. Reputatia dezvoltatorului este foarte importanta pentru 43% dintre respondenti, inaintea accesului la parcare (41%), proximitatii fata de centru (39%), accesului la zona verde (38%) si apropierea centrelor comerciale (37%).

"Dezvoltatorii rezidentiali au mizat foarte mult in promovarea proiectelor pe accesul la zonele verzi, pe proximitatea centrelor comerciale, care se dovedesc a fi valorizate mai putin de catre cumparatori. Cu siguranta ca aceasta valorizare este influentata de evolutia domeniului imobiliar si bancar, in luna august piata avand deja informatii despre blocajul tranzactiilor imobiliare si despre iminenta limitare a creditarii. Studiul ne indica si faptul ca dezvoltatorii ar trebui sa isi promoveze mai mult reputatia decat facilitatile, dar si ca si unele componente cu care se pozitioneaza pot fi abandonate", comenteaza Vlad Ardeleanu directorul general IpoteciDirect.

Informatiile au relevat ca cei mai pragmatici si mai realisti sunt bucurestenii, pentru ei contand mai mult proximitatea fata de mijloacele de transport in comun, centrul orasului si centrele comerciale, in detrimentul parcarii, proximitatii unui spatiu verde sau a unui luciu de apa. "Influentati de starea de asteptare, de previziunile cu privire la preturi si de contextul segmentului bancar, bucurestenii au devenit mai informati, mai sceptici, inteleg ce este cu adevarat important in achizitia unui apartament", a adaugat Raluca Dobre.

In ceea ce priveste credibilitatea surselor de informare despre creditul garantat cu ipoteca, 81% dintre cei interesati acordau, in luna august 2008, cea mai mare credibilitate informatiilor venite de la banci, brokerii de credite plasandu-se pe locul trei (dupa rude si prieteni) cu 58% dintre raspunsuri. "Este foarte plauzibil ca acest capital mare de incredere in banci la nivelul lunii august sa scada considerabil pe fondul dezbaterilor publice legate de modalitatea de majorare a dobanzilor si comisioanelor. Acest fapt, dar si noile restrictii de creditare, vor conduce, credem noi, la cresterea rolului  consultantului financiar", a precizat Vlad Ardeleanu.

O alta dimensiune a studiului a privit destinatia creditelor de nevoi personale garantate cu ipoteca, produse caracterizate prin sume mari contractate pentru perioade lungi de timp, pentru care clientii nu prezinta explicatii bancilor. 41% dintre cei care au contractat un credit l-au utilizat pentru cumpararea unei locuinte, in timp ce procente mari dintre raspunsuri indica achizitionarea de masini (24%), aparatura casnica (16%), mobila (11%), renovarea locuintei (10%) sau alte activitati. "Populatia inca se indatoreaza iresponsabil, instituind ipoteca pe casa pentru a cumpara bunuri ce se devalorizeaza foarte repede", a incheiat Raluca Dobre.

Potrivit unui raport al Bancii Nationale a Romaniei, din totalul creditelor acordate populatiei pe parcursul anului trecut, 22% reprezentau creditele de nevoi personale garantate cu ipoteca. Comparand cu anul 2006, acest tip de produs a cunoscut cea mai mare crestere, de 159% intr-un an, urmat de creditul ipotecar, cu o crestere de 73%. In ceea ce priveste moneda de creditare pentru produsul de nevoi personale garantat cu ipoteca, clientii au optat in proportie de 91% pentru valuta.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//