Sphera Franchise Group estimează vânzări de 1,73 mld. lei în 2025, în creștere cu 12,1%

Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), cel mai mare grup de food service din România, a bugetat pentru anul 2025 creșteri pentru principalii indicatori financiari. Compania vizează vânzări de peste 1,73 miliarde lei în restaurante, mai mari cu 12,1% față de 2024, susținute atât de evoluția pozitivă a veniturilor restaurantelor existente, cât și de extinderea rețelei cu noi unități. Sunt estimate îmbunătăți semnificative ale indicatorilor de profitabilitate, cu un avans de 8,2% al profitului net, până la 105,2 milioane lei, și o creștere de 9,8% a EBITDA, ajungând la 194,3 milioane lei.

„Bugetul pentru 2025 reflectă o strategie bine fundamentată de creștere sustenabilă, concentrată pe expansiunea rețelei de restaurante, îmbunătățirea performanței operaționale și implementarea tehnologiilor digitale. Am prevăzut investiții de 100 milioane lei, semnificativ mai mari față de anul trecut, care să susțină dezvoltarea businessului atât prin deschiderea de noi unități, cât și remodelarea celor existente și tehnologizare. Ne concentrăm pe maximizarea rentabilității și pe crearea unui impact pozitiv și durabil pentru acționarii noștri, precum și pentru ceilalți stakeholderi”, a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Gestionarea costurilor rămâne o prioritate pentru companie, cu un accent pe eficiență operațională. Cheltuielile cu materiile prime și ingredientele sunt estimate să se majoreze cu 9,6%, sub ritmul de creștere al vânzărilor, ceea ce va contribui la eficientizarea marjei brute a restaurantelor. Ponderea cheltuielilor generale și administrative în totalul vânzărilor va fi ușor mai mică în 2025 comparativ cu 2024, de 3,8%.

Sphera Group accelerează investițiile în 2025 și alocă un buget de aproximativ 100 milioane lei pentru dezvoltare, mai mare cu 71,2% față de anul anterior. Suma va acoperi extinderea rețelei cu noi restaurante, precum și investiții în modernizarea celor existente și digitalizare. Grupul Sphera a planificat pentru anul acesta deschiderea a 13 unități noi: 4 restaurante KFC și 1 Taco Bell în România, 1 KFC în Republica Moldova, precum și 3 KFC și 4 unități Cioccolatitaliani în Italia.

Bugetul pentru 2025 are acordul Consiliului de Administrație și va fi supus aprobării la Adunarea Generală Anuală a Acționarilor din data de 29 aprilie 2025. Acesta a fost construit pe scenariul desfășurării activității în condiții normale și a luat în calcul o rată medie a inflației de 5%.

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Taco Bell în România și KFC în Republica Moldova și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în indicii FTSE Global Micro Cap și MSCI Frontier Markets .  

  • Alte articole:

    Monsson a lansat o soluție de stocare a energiei optimizată pentru clima scandinavă

    Monsson, un grup internațional de soluții pentru energie regenerabilă, specializat în energie eoliană și solară, stocarea energiei și hidrogen verde, cu sediul central în România, a dezvoltat o soluție de…

    Citeste articolul
    Noi dispozitive Lenovo ThinkPad pentru profesioniști – creatori de conținut, ingineri, utilizatori avizați și echipe hibrid

    Lenovo a lansat un portofoliu actualizat de dispozitive ThinkPad concepute pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale profesioniștilor de azi – de la creatori de conținut și ingineri până…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Decathlon și MedLife: parteneriat pentru promovarea stilului de viață activ și echilibrat

    Decathlon și MedLife: parteneriat pentru promovarea stilului de viață activ și echilibrat

    PRwave.ro aniversează 20 de ani de conținut relevant

    PRwave.ro aniversează 20 de ani de conținut relevant

    Decathlon, partener principal Bucharest International Half Marathon & 10K by Constantina Diță

    Decathlon, partener principal Bucharest International Half Marathon & 10K by Constantina Diță

    Colecta Națională de Alimente, ediția de Paște 2025: colectarea a peste 704 tone de alimente neperisabile

    Colecta Națională de Alimente, ediția de Paște 2025: colectarea a peste 704 tone de alimente neperisabile