Generali a sărbătorit 190 de ani de la începutul activității pe piața din România

Generali România a sărbătorit pe data de 4 noiembrie împlinirea a 190 de ani de la deschiderea primei sale agenții pe teritoriul României moderne, printr-un eveniment organizat la Palatul Parlamentului. Momentele speciale ale evenimentului au fost reprezentate de lansarea cercetării istorice „Generali în România din 1835 și până în prezent” ce explorează istoria companiei în țara noastră, alături de o expoziție cu obiecte de arhivă legate de istoria companiei, expuse în original.

Conform cercetării, prima agenție Generali pe teritoriul actual al României a fost deschisă în 1835, în portul Galați, într-o perioadă în care acesta, alături de Brăila, erau în plină ascensiune economică, zona devenind rapid centrul principal de activitate pentru Generali. De atunci și până astăzi, povestea Generali în România s-a scris cu inovație, adaptare și responsabilitate, reflectând în multe privințe traseul modern al țării noastre, iar numele companiei rămâne strâns legat de personalități marcante precum Dimitrie A. Sturdza, Alexandru Marghiloman, Virgil Madgearu sau Michele Sulfina, dar și de locuri și edificii care azi fac parte din patrimoniul arhitectural al României.

Lucrarea semnată de conf. univ. dr. Matei Gheboianu, decanul Facultății de Istorie – Universitatea din București, lect. dr. Daniela Popescu, lector al aceleiași facultăți și Președinte al Asociației Culturale „Istoria din casă în casă” și conf. univ. dr. Florin Andrei Sora, prodecanul Facultății de Istorie – Universitatea din București, realizată cu sprijinul valoros al Arhivelor Istorice Generali din Trieste, oferă o cronologie a companiei și aduce la lumină documente, fotografii și mărturii valoroase despre legătura profundă a Assicurazioni Generali cu România. Publicul poate accesa varianta digitală a acestei cercetări pe www.generali.ro, la acest link.

Totodată, evenimentul aniversar a reunit la Palatul Parlamentului personalități marcante din mediul economic, diplomatic și academic. Printre invitați s-au numărat Andrea Sironi, Președintele Consiliului de Administrație al Assicurazioni Generali și al Universității Bocconi din Milano, Manlio Lostuzzi, CEO Generali CEE Holding, Alexandru Petrescu, Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, Roberto Musneci, Președintele Camera di Commercio Italiana per la Romania, alături de autorii cercetării, lideri de business, personalități din industria asigurărilor, parteneri și reprezentanți ai mediului instituțional și ai celui academic. Mulțumiri speciale au fost adresate Ambasadei Italiei la București, Ambasadei României la Roma și tuturor partenerilor care au contribuit la această seară memorabilă și la realizarea cercetării istorice.

Andrea Sironi, Președintele Consiliului de Administrație al Assicurazioni Generali, a declarat: „Celebrarea a 190 de ani de la începutul Generali în România înseamnă mai mult decât a onora istoria. Este o reafirmare a angajamentului nostru față de reziliență, excelență și protecție. În perioade marcate de incertitudine, asigurătorii joacă un rol esențial în a oferi oamenilor protecție și siguranță. Generali se poziționează ca un partener pe viață, dedicat sprijinirii comunităților și promovării unei dezvoltări sustenabile pentru generațiile viitoare”.

Adrian Marin, CEO, Generali România a subliniat: „Împlinirea a 190 de ani de la debutul activității Generali pe teritoriul României a fost posibilă datorită curajului antreprenorial, transformării continue și oamenilor care au crezut în siguranța zilei de mâine. Dacă istoria noastră ne-a învățat ceva, este că adevărata forță a unei companii nu stă doar în cifre, ci în valorile care o ghidează: respectul, responsabilitatea și dorința de a face bine”.

Conf. univ. dr. Matei Gheboianu, lect. dr. Daniela Popescu și conf. univ. dr. Florin Andrei Sora, autorii cercetării, au detaliat: „Volumul de față reunește piesele necunoscute sau chiar uitate ale unui puzzle impresionant al domeniului asigurărilor în spațiul românesc în care Generala de cândva, Generali din prezent, a adus inovație în sectorul asigurărilor din România. Ne-am propus, prin documente de arhivă din țară și din Trieste, prin presă sau fotografii să aducem la lumina tiparului, în măsura surselor găsite, aproape două secole de istorie a unei companii care s-a dezvoltat și s-a adaptat în tandem cu societatea”.

Astfel, într-o atmosferă de reflecție asupra trecutului și de inspirație pentru viitor, Generali România și-a reafirmat angajamentul față de valorile care au ghidat compania de-a lungul generațiilor: responsabilitate, inovație, sustenabilitate, respect pentru toți cei cu care interacționează.

Evenimentul aniversar face parte dintr-o serie de acțiuni dedicate marcării acestei aniversări speciale, incluzând lansarea unei campanii online și oferte speciale pentru clienți, precum reduceri la anumite categorii de asigurări auto (Casco) și de viață.

Generali România a încheiat primul semestru al acestui an cu un volum total de prime brute subscrise în valoare de 929 milioane de lei. În același interval, compania a raportat daune plătite brute de aproape 534 milioane de lei. La finalul primelor 6 luni, circa 813.000 de clienți beneficiau de protecție prin produsele Generali România.

Generali România este unul dintre primii 5 asigurători locali conform volumului total de prime brute subscrise în anul 2024 și face parte din grupul italian Generali. Generali este unul dintre cele mai mari grupuri integrate de asigurări și administrare a activelor la nivel mondial. Fondat în 1831, este prezent în peste 50 de țări din lume, cu un volum total de prime de 95,2 miliarde de euro și active administrate de 863 miliarde de euro în 2024.

Cu aproximativ 87.000 de angajați care deservesc 71 de milioane de clienți, grupul ocupă o poziție de lider în Europa și are o prezență în continuă creștere în Asia și America Latină. În centrul strategiei Generali se află angajamentul Lifetime Partner față de clienți, realizat prin soluții inovatoare și personalizate, o experiență de client de top și capacități de distribuție digitalizate la nivel global. Grupul a integrat pe deplin sustenabilitatea în toate deciziile strategice, cu scopul de a crea valoare pentru toți stakeholderii, construind în același timp o societate mai echitabilă și mai reziliență.

  • Alte articole:

    Eeze, companie de tehnologie și furnizor de cazinouri de nouă generație: hub în AFI Park Floreasca

    Crosspoint Real Estate, Asociat Internațional al Savills în România, a intermediat tranzacția prin care Eeze, companie de software și tehnologie și furnizor de cazinouri de nouă generație, cu sediul central…

    Citeste articolul
    Copt de Fericire, restaurant deschis în centrul comercial Cosmopolis Plaza: concept gastronomic inedit

    Cosmopolis Plaza își extinde oferta de experiențe culinare prin deschiderea unui nou restaurant în incinta sa. „Copt de Fericire” este un concept gastronomic care îmbină gustul autentic al copilăriei cu…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    LEMS susține teatrul românesc prin parteneriatul cu Teatrul de Comedie din București

    LEMS susține teatrul românesc prin parteneriatul cu Teatrul de Comedie din București

    Brandul ARBOmedia va îngloba ThinkDigital din 2026: cea mai amplă ofertă cross-media din România

    Brandul ARBOmedia va îngloba ThinkDigital din 2026: cea mai amplă ofertă cross-media din România

    De la Băneasa Shopping City, la Băneasa Christmas City: campanie de Crăciun creată de Oxygen

    De la Băneasa Shopping City, la Băneasa Christmas City: campanie de Crăciun creată de Oxygen

    motorola edge 70 de culoare 11-4201 Cloud Dancer, model exclusiv, cu cristale Swarovski

    motorola edge 70 de culoare 11-4201 Cloud Dancer, model exclusiv, cu cristale Swarovski