A patra generaţie de model a BMW Seria 1

A patra generaţie de model a BMW Seria 1. Pionierul plăcerii de a conduce în segmentul compact premium îşi consolidează profilul de cel mai sportiv automobil din mediul său competitiv. Design exterior se exprimă clar, concentrat, cu o parte frontală dinamică, proporţii tipice BMW şi un spate puternic. Tehnologia sistemului de propulsie şi a şasiului au fost reproiectate pentru o mai mare eficienţă şi agilitate. Gamă de echipamente standard a fost extinsă. Noul model vine cu sisteme inovatoare pentru condus şi parcare autonome. Designul interior vine modern cu un ecran central curbat BMW şi o evoluţie semnificativă în digitalizare prin sistemului de operare BMW 9 şi sistemului de control BMW iDrive cu QuickSelect.

Elementele expresive de design subliniază aura sportivă a noului BMW Seria 1. Noul BMW M135 xDrive vine cu caracteristici de performanţă semnificativ îmbunătăţite şi mai multă individualitate în vârful gamei de modele. Noul model dispune acum de CP 300/ 221 kW şi un cuplu maxim de 400 Nm pe o plajă de turaţii între 2500 şi 4000 rpm, asigurând o acceleraţie 0-100 km/h în 4,9 secunde. Grila M a radiatorului, cu bare orizontale, capacele negre M ale oglinzilor exterioare şi patru ţevi de evacuare identifică modelul M Performance drept vârful gamei. Toate celelalte variante de model sunt disponibile cu pachetul M Sport ca opţiune, iar în Europa şi cu M Sport Design. Pentru prima dată este disponibil şi pachetul M Sport Pro.

Amprenta de CO₂ a fost redusă şi datorită selecţiei materialelor şi proceselor de producţie concepute pentru a conserva resursele şi a asigura reciclarea. Obiectivul este a reduce emisiile cu 40% pe întreg ciclul de viaţă al produselor în intervalul 2019 – 2030 şi atinge pragul de „net zero” în 2050.

Producţia se face la uzina BMW Group din Leipzig folosind energia eoliană generată on-site. Sistemul generează aproximativ 27 GWh pe an, echivalentul a 15% din consumul total al fabricii. Suplimentar sunt folosite două sisteme pe gaz de cogenerare care produc 7 MW. Sistemul de cogenerare, care alimentează cu electricitate şi căldură fabrica, este cu peste 80% mai eficient comparativ cu o centrală pe gaz convenţională, care produce doar electricitate. Tot sistemul este completat de o fermă de baterii Second Life care foloseşte 700 baterii BMW i3 scoase din uz pentru o capacitate totală de stocare de 15 MWh. Alte măsuri de protecție a mediului includ arzătoare mixte de metan/hidrogen în vopsitorie şi un sistem sofisticat de reciclare. În total, 99.4% din deşeurile generate în procesul de producţie sunt refolosite, ceea ce echivalează cu o reducere de 22,6% a deşeurilor nereciclate la numai 2.12 kg per automobil.

BMW Seria 1 este primul model care prezintă tapiţerie a scaunelor din poliester reciclabil Econeer (care asigură o reducere a emisiilor de CO₂ cu 70%). Mai mult, deisgnul special monomaterial permite reciclarea uşoară a materialului şi refolosirea lui pentru noi tapiţerii ca parte a economei circulare.

componente spumate din plastic marin. Noul BMW Seria 1 foloseşte, de asemenea, înlocuieşte piela naturală cu un material sintetic, Veganza, care asigură o reducere a misiilor de CO₂ cu 85%. Jante care folosesc 70% aluminiu reciclat au un impact important în reducerea emisiilor. Aluminiu reciclat este obţinut printr-un proces care foloseşte exclusiv energie electrică verde.

Noul BMW Seria 1 se află într-o poziţie ideală pentru a continua povestea de succes a mărcii în clasa compactă, care a început acum 20 de ani. Peste trei milioane de unităţi ale BMW Seria 1 au fost deja livrate clienţilor. A patra generaţie va fi lansată în octombrie 2024. Europa este cea mai importantă regiune de vânzări, Japonia fiind, de asemenea, printre primele cinci pieţe.

Limbajul de design exterior este nou, modern cu estetică dinamică şi design clar al suprafeţelor. În comparaţie cu predecesorul său, lungimea exterioară a crescut cu 42 de milimetri, până la 4.361 de milimetri, iar înălţimea cu 25 de milimetri, până la 1.459 de milimetri. Lăţimea rămâne practic neschimbată la 1.800 de milimetri.

Partea frontală distinctă vine cu prize de aer largi, care se extind mult în jos, spre şosea. Grila BMW a radiatorului a fost reproiectată cu contururi plate şi, pentru prima dată, o structură de bare verticale şi diagonale. Farurile LED noi vin cu elemente verticale, în formă de săgeată, ca lumini de zi şi semnalizatoare. Faruri LED adaptive cu faza lungă matrix, funcţie de lumină de viraj şi accente albastre disponibile opţional.

Linia laterală este evidenţiată de capotă lungă, formă dinamică de pană, linie cursivă a acoperişului şi grafică plată a geamurilor. BMW Individual Shadow Line lucioas este disponibil standard. Un alt element distinctiv este numărul 1 embosat în zona curbei Hofmeister pe montantul C.

Suprafeţele generoase şi liniile orizontale subliniază lăţimea spatelui. Luminile LED, separate în două componente, se extind mult în lateral. Spoilerul spate distinctiv vine cu reflectoare verticale şi inserţie neagră în stil difuzor. În premieră, tevile de evacuare sunt integrate invizibil în bara spate (excepţie: BMW M135 xDrive).

Gamă largă de culori pentru exterior include inclusiv culori BMW Individual şi culori speciale BMW Individual. Primul model BMW cu finisaj contrastant al plafonului. Vopseaua neagră lucioasă subliniază aspectul sportiv al noului BMW Seria 1.

Noul model vine cu o interpretare modernă a designului cockpitului orientat către conducător, cu ecran central curbat BMW şi nou selector de viteze în consola centrală. Sistem de afişare complet digital format dintr-un monitor de informaţii de 10,25 inchi (26,04 cm)şi un display central de 10,7 inchi (27,18 cm). Digitalizarea constantă reduce numărul de butoane şi comenzi. Volanul sport nou vine ca dotare standard, volan M din piele, cu clapete de schimbare şi încălzire a volanului, ca opţiune.

Scaunele din faţă şi din spate au fost nou proiectate. Scaunele sport şi scaunle sport M cu tetiere integrate sunt disponibile opţional. De asemenea, disponibile: încălzire scaun, reglare electrică, suport lombar şi funcţie de masaj pentru scaunele sport. Protecţie îmbunătăţită a ocupanţilor cu airbag nou de interacţiune conducător/pasager.

Opţional, bancheta spate poate fi comandată cu divizare în raport 40:20:40 a spătarului. Cu spătarul pliat, creşte volumul portbagajului de la 380 la până la 1.200 de litri. (BMW 120, BMW 120d: 300-1.135 litri). Operare automată opţională a hayonului. Bara de tractare detaşabilă disponibilă şi ca opţiune pentru BMW M135 xDrive. Capacitate de remorcare este de până la 1.300 kg în funcţie de model.

Interior complet fără piele este echiparea standard. Noua tapiţerie Econeer realizată din PET reciclat într-un design bicolor, cu cusături contrastante pentru scaunele sport opţionale. Opţional este disponibil tapiţerie Veganza perforată, material sintetic cu caracteristici asemănătoare pielii de calitate, cusături contrastante şi matlasare decorativă în patru culori opţionale. Versiunea Veganza/Alcantara vine ca parte a pachetului M Sport şi a echipării standard la BMW M135 xDrive.

Lansare pe piaţă va fi cu patru variante de propulsie. Noul motor pe benzină, cu patru cilindri, de 221 kW/300 CP la vârful de gamă BMW M135 xDrive. Motoare avansate pe benzină şi diesel, cu patru cilindri, cu 125 kW/170 CP pentru noul BMW 120, 120 kW/163 CP pentru noul BMW 120d şi 110 kW/150 CP la noul BMW 118d. BMW 120 şi BMW 120d cu tehnologie mild-hybrid 48V. Toate motoarele sunt combinate standard cu transmisia Steptronic cu 7 trepte, cu dublu ambreiaj.

Rigiditate crescută a structurii caroseriei şi a conexiunii la şasiu. Suspensia standard cu cinematică optimizată, bare antiruliu cu pretensionare ridicată şi noua tehnologie de amortizoare (cu răspuns variabil în funcţie de cursă pe puntea faţă) optimizează precizia direcţiei, dinamica în viraje şi confortul la rulare. Şasiu M adaptiv cu amortizoare cu răspuns reglabil, direcţie sport variabilă cu răspuns mai direct şi gardă la sol redusă sunt disponibile opţional (standard la BMW M135 xDrive). Vârful de gamă şi cu diferenţial blocant mecanic pe puntea faţă. Limitare a patinării roţilor controlată direct, sistem de frânare integrat şi jante de 17 inchi (BMW M135 xDrive: 18 inchi), din aliaj uşor, ca ofertă standard. Jante din aliaj uşor de până la 19 inchi sunt disponibile opţional.

Pachetul exclusiv M Technology disponibil este disponibil opţional pentru noul BMW M135 xDrive. Caracteristici de performanţă orientate spre circuit sunt realizate prin amortizoare speciale, barelor anti-ruliu, ranforsarea caroseriei inferioare, construcţia uşoare, reglajului suspensiei, frâne M Compound şi jantelor M de 19 inchi, din aliaj uşor forjat, cu anvelope sport. Anvelope de circuit sunt disponibile opţional.

Gama de sisteme de condus şi parcare semiautonome a fost extinsă semnificativ pentru a include asistent de conducere cu avertizare de coliziune frontală, avertizare de părăsire a benzii, avertizare în intersecţii (Exit Warning) şi recunoaştere a semnelor de circulaţie, precum şi asistent de parcare cu Reversing Assistant ca dotări standard. Disponibile opţional sunt asistent de control al direcţiei şi al benzii, tempomat activ, asistenţa automată pentru limitarea vitezei şi asistentul activ pentru schimbarea benzii. Opţiunea Parking Assistant Professional, disponibilă pentru modelele BMW 120 şi BMW 120d, permite controlul parcării şi manevrelor din exteriorul automobilului cu ajutorul unui smartphone.

Echiparea standard include aer condiţionat automat, oglinzi exterioare rabatabile electric, sistem de alarmă, pachet de iluminare interioară, animaţie Welcome şi Goodbye şi BMW Live Cockpit Plus cu sistem de navigare BMW Maps bazat pe cloud. Opţional, BMW Live Cockpit Professional include, de asemenea, BMW Head-Up Display şi Augmented View pe displayul central. Alte opţiuni includ un acoperiş panoramic din sticlă acţionat electric, sistem audio Harman Kardon, Comfort Access şi aer condiţionat automat cu reglare pe două zone.

Ultima generaţie de BMW iDrive bazată pe sistemul de operare BMW 9. Nou ecran central vine cu pictogramele principale QuickSelect dispuse vertical. Operare multimodală este posibilă prin funcţia tactilă a displayului central, control vocal cu Asistent Personal Inteligent BMW şi butoane multifuncţionale de pe volan, precum şi o serie de butoane pentru acces rapid a o serie de funcţii sau shortcuts predefinibile. My Modes permite personalizarea experienţei de condus şi a atmosferei interioare.

Servicii digitale inovatoare pot fi accesate prin pachetul BMW Digital Premium din BMW ConnectedDrive Store. Acesta oferă jocuri în maşină prin intermediul platformei de jocuri AirConsole, un magazin de aplicaţii third-party care oferă toate aplicaţiile principale de streaming audio, precum şi alte aplicaţii precum jocuri sau streaming video pe displayul central, funcţii de navigare îmbunătăţite şi My Modes suplimentare cu iluminare interioară şi grafică coordonate armonios pe ecranul central curbat BMW. Funcţiile noi şi îmbunătăţite ale automobilului pot fi integrate prin intermediul actualizărilor de software de la distanţă.

Conectivitate optimizată este realizată cu antene 5G şi susţine transfer rapid şi stabil de date, de exemplu pentru aplicaţii de streaming audio. Integrarea smartphone-ului cu Apple CarPlay® şi Android Auto™ este standard, telefonie cu încărcare wireless este disponibilă opţiunal. Conexiune la BMW ID şi aplicaţia My BMW asigură o serie de funcţii extinse, inclusiv o comunicare avansată cu atelierul de service care permite programări on-line şi plata din telefon a facturii de service. Disponibilă opţional, BMW Digital Key Plus pentru smartphone-uri compatibile cu sisteme de operare iOS sau Android şi Apple Watch cu tehnologie UWB şi NFC.

Variante de model:

BMW 120: motor pe benzină, cu trei cilindri, tehnologie mild-hybrid 48V, transmisie Steptronic cu 7 trepte, cu ambreiaj dublu. Sistem de propulsie general: putere 125 kW/170 CP; cuplu 280 Nm*. Motor BMW TwinPower Turbo: capacitate 1.499 cmc; putere nominală 115 kW/156 CP între 4.700 şi 6.500 rpm; cuplu nominal 240 Nm între 1.500 şi 4.400 rpm. Motor electric: putere nominală 15 kW/20 CP; cuplu nominal 55 Nm. Performanţe / consum / emisii: acceleraţie (0-100 km/h): 7,8 secunde; viteză maximă: 226 km/h; consum mixt conform WLTP: 5,3-6,0 l/100 km; emisii CO₂ combinate conform WLTP: 121-135 g/km; standard emisii: Euro 6e; clasă CO₂: D.

BMW M135 xDrive: motor pe benzină, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu 7 trepte, cu ambreiaj dublu, BMW xDrive. Capacitate: 1.998 cmc. Putere: 221 kW/300 CP între 5.750 şi 6.500 rpm. Cuplu maxim: 400 Nm între 2.000 şi 4,500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 4,9 secunde. Viteză maximă: 250 km/h. Consum mixt conform WLTP: 7,6-8,1 l/100 km. Emisii CO₂ combinate conform WLTP: 173-184 g/km. Standard emisii: Euro 6e. Clase CO₂: F-G.

BMW 118d: motor diesel, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu 7 trepte, cu ambreiaj dublu. Capacitate: 1.998 cmc. Putere: 110 kW/150 CP între 3.750 şi 4.000 rpm. Cuplu maxim: 360 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 8,3 secunde. Viteză maximă: 222 km/h. Consum mixt conform WLTP: 4,6-5,2 l/100 km. Emisii CO₂ combinate conform WLTP: 122-136 g/km. Standard emisii: Euro 6e. Clase CO₂: D-E.

BMW 120d: motor diesel, cu trei cilindri, tehnologie mild-hybrid 48V, transmisie Steptronic cu 7 trepte, cu ambreiaj dublu. Sistem de propulsie general: putere: 120 kW/163 CP; cuplu: 400 Nm*. Motor BMW TwinPower Turbo: capacitate: 1.998 cmc; putere nominală: 110 kW/150 CP între 3.750 şi 4.000 rpm; cuplu nominal: 360 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Motor electric: putere nominală: 15 kW/20 CP; cuplu nominal: 55 Nm. Performanţe / consum / emisii: acceleraţie (0-100 km/h): 7,9 secunde; viteză maximă: 222 km/h; consum mixt conform WLTP: 4,3-4,8 l/100 km; emisii CO₂ combinate conform WLTP: 11-125 g/km; standard emisii: Euro 6e; clase CO₂: C-D.

  • Dezvoltat prin combinarea motorului termic (valoarea nominală declarată) şi a motorului electric (până la valoarea nominală declarată)

Toate datele referitoare la performanţe, consum şi emisii sunt provizorii.

Toate variantele de model, caracteristicile de echipare, datele tehnice şi cele privind consumul şi emisiile descrise se referă la oferta de pe piaţa germană, cu condiţia ca automobilul respectiv să facă parte din ofertă. Sunt posibile diferenţe pe alte pieţe. Informaţiile despre dimensiuni se referă la un automobil cu configuraţie de bază în Germania, în funcţie de dimensiunea jantei şi anvelopei, precum şi de echipamentele opţionale selectate. Acestea se pot schimba în funcţie de cum este configurat automobilul.

  • Alte articole:

    Hidrogenul ca sursă de energie: 45 de ani de cercetare BMW Group

    Hidrogenul este cel mai abundent element din univers, iar utilizarea lui ca sursă de energie lichidă sau gazoasă în diferite tipuri de autovehicule se află de multe decenii în centrul…

    Citeste articolul
    Noua lucrare multimedia SURFACING a lui Es Devlin, comandată de BMW, a fost prezentată la Art Basel Basel 2024

    Hidrogenul ca sursă durabilă de energie şi mişcare este tema centrală a programului BMW la Art Basel de anul acesta din Basel. BMW, care de 20 de ani este partener…

    Citeste articolul

    Articole marketing - publicitate - PR - stiri brandINFO.ro:

    Hidrogenul ca sursă de energie: 45 de ani de cercetare BMW Group

    Hidrogenul ca sursă de energie: 45 de ani de cercetare BMW Group

    Pachete speciale: Redmi 13 cu Redmi Buds 4 Lite sau voucher valoric, Redmi Pad Pro cu tastatura Redmi Pad Pro Keyboard

    Pachete speciale: Redmi 13 cu Redmi Buds 4 Lite sau voucher valoric, Redmi Pad Pro cu tastatura Redmi Pad Pro Keyboard

    Prima ediție nZEB Expo București a găzduit peste 15.000 vizitatori și 150 de companii expozante

    Prima ediție nZEB Expo București a găzduit peste 15.000 vizitatori și 150 de companii expozante

    OTP Bank România folosește FLOWX.AI pentru platforma digitală de creditare ipotecară dedicată brokerilor

    OTP Bank România folosește FLOWX.AI pentru platforma digitală de creditare ipotecară dedicată brokerilor