• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

S-a incheiat testarea uzabilitatii magazinelor participante la Gala Premiilor eCommerce 2008

S-a incheiat testarea uzabilitatii magazinelor participante la Gala Premiilor eCommerce 2008

In weekend-ul 27 - 28 septembrie 2008, s-a desfasurat testarea uzabilitatii magazinelor online inscrise la Gala Premiilor eCommerce. Cei 41 de comercianti au fost testati de catre 6 internauti obisnuiti care au plasat comenzi, conform task-urilor elaborate de organizatori. Prin intermediul aplicatiei software pusa la dispozitie de SiteAudit, 3 din membrii juriului au putut observa in timp real procesul de cumparare si au notat erorile de functionare ale magazinelor testate.

Intreaga operatiune s-a derulat la sediul Asociatiei Pentru Tehnologie si Internet (APTI), partener al GPeC 2008.
 
Zilele de sambata si duminica nu au fost de relaxare pentru organizatorii Galei Premiilor eCommerce si nici pentru juratii observatori ai testelor de uzabilitate. Pe toata durata weekend-ului, cele 41 de magazine online inscrise la GPeC au fost testate din punct de vedere al uzabilitatii site-urilor, testele fiind efectuate cu
ajutorul a 6 internauti obisnuiti, platiti de Link 2 eCommerce - organizatorul Galei.

Testerii au fost selectati de organizator astfel incat sa corespunda profilului unui consumator obisnuit si sa nu aiba legatura directa cu piata de comert electronic. De asemenea, testerii au fost alesi pe grupe de varsta, acoperindu-se o plaja intre 21 si 44 de ani. Acestia au primit task-uri in urma carora trebuiau sa identifice un produs (conform specificatiilor organizatorilor) si sa il comande online, timp in care juratii GPeC observau si notau procesul de cumparare, prin intermediul software-ului pus la dispozitie de SiteAudit.

Testerii au fost asezati intr-o incapere separata de cea a juratilor observatori si au fost instruiti sa vorbeasca despre task-ul primit si ce urmeaza sa faca, astfel incat observatorii puteau auzi si vedea reactia testerilor prin canalul de comunicatie audio-video (microfon si webcam).

Magazinele online inscrise in competitie au putut participa live la testarea uzabilitatii site-urilor proprii.

"Mi-a placut mult modul de organizare, foarte profesionist. Cu un software foarte avansat, prin care observatorii vedeau si auzeau tot ce fac testerii. Super. Experienta m-a ajutat foarte tare sa gasesc puncte vulnerabile privind uzabilitatea CartePremium.ro. Chestii pe care le vom repara zilele acestea. Ceea ce dovedeste utilitatea Galei Premiilor eCommerce - ajuta de fapt magazinele sa isi gaseasca punctele slabe si sa le corecteze; este mai mult decat un concurs in care te bati pe vreun premiu", a declarat Razvan Iancu, reprezentantul CartePremium.ro.

Juratii observatori au notat intregul proces de cumparare, iar in urma celor doua zile de testari au fost surprinsi de perceptia si folosirea magazinelor online de catre internautii obisnuiti. "Testele de uzabilitate la care am fost observator, mi-au schimbat perceptia asupra site-urilor de comert electronic si a pietei, in general. Noi, ca specialisti, nu realizam cate probleme intampina un consumator obisnuit atunci cand cumpara online; noua ni se pare simplu, dar pentru clientul obisnuit nu e deloc asa. Astfel de teste ar trebui facute de fiecare magazin in parte pentru ca rezulta niste finding-uri extrem de interesante", spune Adrian Zamfira, director KuBu Stream si jurat al Galei Premiilor eCommerce.

"Teste de usabilitate! Orice magazin online ar trebui sa faca astfel de teste (nu doar cu prietenii), cel putin anual. Veti ramane surprinsi sa vedeti in ce locuri se impotmolesc utilizatorii si cum ei nu vad tocmai butonul pe care voi il facuseti foarte mare si colorat, de credeati ca se vede din avion. Surpriza! Utilizatorii nu il vad...", a declarat Clement Nicolaescu, eBusiness Manager la Tornado Sistems si, de asemenea, jurat al Galei Premiilor eCommerce.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//