• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Banca Transilvania - rezultatele financiare pentru semestrul I, 2013

Banca Transilvania - rezultatele financiare pentru semestrul I, 2013

Banca Transilvania a încheiat prima jumătate a acestui an cu un profit brut în creştere, acesta fiind de 209,42 milioane lei, faţă de 193,22 milioane lei, la 30.06.2012. Profitul net este de 180,19 milioane lei, aproximativ similar primului semestru al anului trecut, când a fost de 179,62 milioane lei.

Ratingul Băncii Transilvania a fost reconfirmat recent de Agenția Fitch, la BB- cu perspectivă stabilă, pentru creditele pe termen lung. Printre factorii determinanţi în stabilirea acestui rating se numără baza puternică a depozitelor BT, profitabilitatea băncii şi ponderea scăzută a creditelor în valută.

“Primul semestru a fost pentru Banca Transilvania conform cu estimările noastre de la începutul anului şi suntem încrezători că vom realiza bugetul asumat faţă de acţionari, pentru 2013. Am reuşit să realizăm un profit substanţial, chiar dacă în continuare contextul economic rămâne dificil. Vom continua să fim activi pe piaţă, să optimizăm modelul nostru de business şi, în acelaşi timp, să contribuim la revenirea economiei româneşti” - declară Horia Ciorcilă, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Băncii Transilvania.

Informaţii financiare, la 30.06.2013:

• Profitul net: 180,19 milioane lei; profit brut: 209,42 milioane lei;

• Venituri operaţionale: 733,55  milioane lei;

• Costul riscului de credit: 140,98 milioane lei;

• Active bilanţiere: 30.122,42 milioane lei, în creştere cu 2% faţă de 31.12.2012;

• Credite acordate clienţilor: 17.300 milioane lei;

• Raport credite/resurse atrase şi împrumutate: 77,30%, indicând o lichiditate foarte bună a băncii;

• Număr de clienţi activi: aproape 1,68 milioane.

Veniturile operaţionale ale Băncii Transilvania sunt, la 30.06.2013, de 733,55 milioane lei, aproximativ la acelaşi nivel înregistrat în primul semestru al anului trecut.
 
Cheltuielile operaţionale BT au crescut cu 4% faţă de 30.06.2012, în special pe fondul costului cu amortizarea noului sistem IT pentru core-banking.
Cheltuielile nete cu provizioanele pentru active şi angajamente de creditare sunt de 141,03  milioane lei, comparativ cu 182,72 milioane  lei, la 30.06.2012. În cadrul acestora, cheltuielile nete cu provizioanele din activitatea de creditare au fost de 140,98 milioane lei, comparativ cu 179,13 milioane lei, la finalul lunii iunie 2012.
 
Raportul cost / venit a fost de 52%, la 30.06.2013, menţinerea acestuia la un nivel rezonabil numărându-se printre priorităţile BT.
Activele bilanţiere ale Băncii Transilvania sunt, la sfârşitul lunii iunie 2013, de 30.122,42  milioane lei, cu 2% mai mari faţă de 31.12.2012. Creşterea a fost determinată în special de investiţiile în active disponibile pentru vânzare, care s-au majorat cu 19% faţă de sfârşitul anului trecut, ajungând la 7.760,50 milioane lei.

Portofoliul de credite al Băncii Transilvania este, în continuare, preponderent în lei. La finalul lunii iunie, soldul a fost de 17.724,78  milioane lei, incluzând creanţele aferente. 64% reprezintă împrumuturi acordate companiilor, iar 36%, credite acordate persoanelor fizice. Creditele neperformante, cu restanţe mai mari de 90 de zile, reprezintă 11,94% din totalul portofoliului de credite al băncii.

Soldul provizioanelor pentru activitatea de creditare asigură un grad adecvat de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante, de 105,53%, crescând de la 2.111 milioane lei, la sfârşitul anului 2012, la 2.191,98 milioane lei, la 30 iunie 2013.

S-au înregistrat creşteri ale totalului resurselor atrase, cu 4% faţă de sfârşitul anului trecut, soldul depozitelor fiind de 24.165,05 milioane lei, la 30.06.2013.
 
Banca Transilvania are o lichiditate foarte bună, raportul credite/resurse atrase şi împrumutate menţinându-se la 77,30%, fiind un nivel confortabil faţă de media sistemului bancar din România. Solvabilitatea BT este, în continuare, la un nivel confortabil, de 11,85% cu profitul inclus, respectiv de 10,92% fără profit inclus.

Numărul de operaţiuni derulate prin conturi BT a crescut cu 7,52% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul clienţilor activi ai băncii - persoane fizice şi companii  a înregistrat, de asemenea, creştere – de la 1,56 milioane de clienţi, la sfârşitul primului semestru al anului trecut, la aproape 1,68 milioane, la finalul primului semestru din acest an.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//