Aplicațiile sunt la fel de invazive și de curioase indiferent dacă rulează ~ pe terminale cu Android sau pe cele cu iOS, iar concepția potrivit ~ căreia un sistem de operare ar fi mai sigur decât altul este ~ greșită, relevă un studiu derulat de ...

- EUR:
- USD:
Promotie de Brand

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...
citeste mai multPromotie de Brand

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...
citeste mai multPromotie de Brand

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...
citeste mai multCele mai citite
- Mama, ce oferta la Bancpost - replica din centrul campaniei Lowe&Partners pentru Bancpost
- Altex ofera pachete formate din laptopuri si abonamente Orange
- Rate cu 0% dobanda pentru platile cu cardurile de credit BCR la comerciantii parteneri
- Primul supermarket Lidl din Romania, la Ramnicu Valcea
- KLM opereaza prima cursa cu pasageri, folosind biokerosen ca si combustibil
- Reduceri la licentele ESET Smart Security, prin BRD @ffice
- Asigurarea privata pentru sanatatea ta - lansata de BCR si BCR Asigurari de Viata Vienna Insurance Group
- www.fotbaladevarat.ro - campanie cu premii lansata de brandul de bere Timisoreana
- Piata de leasing operational - 15-20% crestere estimata pentru 2012
- Retrospectiva anului 2011 in Piata Reducerilor de Grup - vouchere de 18 milioane euro
Linkuri recomandate
- Servicii de curatenie Cluj-Napoca
- Deblocari usi metalice
- repar frigidere la domiciliu Bucuresti
- ora exacta
- Lac de pescuit Bistrița
- Ceasuri cu Pretz Mic
- comunicate de presa
- Inele de logodna
- hoteluri
- Seturi creative copii
- Cosuri cadou Paste
- service reparatii frigidere
- Vimandra.ro
- Contabilitate Constanta
- Asfaltari Bucuresti
- Ora exacta StirI
- Apa Kangen, Aparat Apa Kangen
- Bervolo Uno, Magazin online
- Transport caini Anglia
Informatiile personale pot fi extrase prin aplicatiile iOS sau Android instalate pe terminale

Aplicațiile sunt la fel de invazive și de curioase indiferent dacă rulează pe terminale cu Android sau pe cele cu iOS, iar concepția potrivit căreia un sistem de operare ar fi mai sigur decât altul este greșită, relevă un studiu derulat de Bitdefender pe parcursul a mai bine de un an de cercetare, timp în care au fost analizate 314.474 aplicații de Android și 207.873 aplicații de iOS.
Astfel, ecosistemul aplicațiilor gratuite pentru terminalele mobile este gratuit pentru utilizator, dar este monetizat intens de dezvoltator.
Cu alte cuvinte, o aplicație, fie ea pentru Android sau pentru iOS, devine gratuită doar după ce utilizatorul a plătit-o cu datele sale confidențiale. Iar situația devine și mai neplăcută atunci când plata respectivei aplicații nu oprește fluxul de informații extrase despre utilizator și nici nu șterge informațiile care au fost deja sustrase de pe terminal.
Cu mențiunea că indiciile din Android și iOS nu pot fi comparate, analiza Bitdefender se concentrează pe cele mai intruzive comportamente pe care dezvoltatorii de aplicații ar fi putut să le includă în produsele lor.
Urmărirea locației utilizatorului este un aspect important în cazul ambelor platforme, întrucât locația este adesea solicitată de furnizorii de publicitate prin cadre ce urmăresc obiceiurile de consum ale utilizatorilor. Testul Clueful scoate la iveală faptul că 45,4% dintre aplicațiile de iOS au posibilitatea să urmărească locația utilizatorilor, chiar dacă nu fac asta în mod explicit. Spre comparație, doar 34,5% dintre aplicațiile de Android analizate au această capacitate.
Lista de contacte a utilizatorului poate fi citită de 7,6 dintre aplicațiile de Android, în timp ce aplicațiile iOS sunt ceva mai curioase, întrucât 18,9% dintre cele analizate sunt tehnic capabile să facă asta.
Unele dintre cele mai importante informații pentru o companie de publicitate sunt adresele de email și numărul unic de identificare a terminalelor (IMEI). Aceste date pot fi distribuite unor terțe părți și pot fi folosite, de exemplu, pentru a trimite consumatorilor reclame adaptate în funcție de comportamentul lor, potrivit unui raport recent al Federal Trade Commission.
Aproximativ 14,5% dintre aplicațiile de Android pot transmite mai departe ID-ul dispozitivului și 5,7% dintre ele pot transmite emailul.
Numerele de telefon sunt legătura dintre persoana fizică și identitatea sa virtuală și permit corelarea informațiilor despre comportamentul utilizatorului în cadrul aplicației și posibilitatea de a lega aceste informații de persoana căreia îi aparțin prin intermediul numelui și prenumelui. Aproximativ 8,8% dintre aplicațiile de Android analizate de Clueful pot transmite numerele de telefon ale utilizatorilor către agenții de publicitate terțe.
’’Un vechi proverb spune că dacă nu plătești pentru un produs, atunci tu ești produsul vândut. Reclamele pe mobil se integrează în terminal, nu rulează în browser izolate de alte aplicații. Pe mobil, sistemele de afișare a reclamelor pot afla obiceiurile de comunicare ale utilizatorului, prietenii, contactele prietenilor, locația și – mai frecvent – toate acestea în același timp. Asta le transformă în echivalentul modern al programelor spion instalate în terminalul folosit pe tot parcursul zilei’’, a declarat Cătălin Coșoi, Chief Security Strategist, Bitdefender.
Aplicația Clueful, dezvoltată de Bitdefender informează utilizatorii asupra amenințărilor legate de confidențialitatea datelor personale pe care aceștia le expun la simpla instalare a unei aplicații.
Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info