• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Doar zece la suta din polistirenul folosit la termoizolatii este de calitatea potrivita

Doar zece la suta din polistirenul folosit la termoizolatii este de calitatea potrivita

Asociația Producătorilor de Polistiren Expandat din România – ROMEPS a demarat o campanie de conștientizare a consumatorilor privind calitatea polistirenului de pe piață.

“Din studiile ROMEPS aflăm că peste 50 de procente din polistirenul folosit în România nu respectă standardele tehnice impuse de aplicațiile pentru care este vândut, iar din acesta mai mult de o treime este comercializat sub denumiri înșelătoare. Pentru a se proteja, consumatorii trebuie să citească eticheta, să afle ce produs cumpără. Informarea este cel mai la îndemână instrument de control”, declară Marin Cruțescu, director executiv ROMEPS.

ROMEPS a demarat, începând cu 18 iunie, campania națională “Citește eticheta!”. “Tragem un semnal de alarmă cu privire la calitatea precară a polistirenului folosit în construcții. Consumatorul final întâmpină greutăți atunci când vine vorba să se protejeze de neregulile din piață. Astfel, campania noastră are tocmai rolul de a răspunde la întrebarea ≪Cum pot sa identific produsele cu nume înșelatoare?≫. Răspunsul este: ≪CITEȘTE ETICHETA și caută codul tehnic de pe baxul de polistiren!”, precizează Marin Cruțescu.
 
“Pentru lucrările de termoizolare, beneficiarii trebuie să știe că toate standardele  europene recomandă folosirea polistirenului EPS80, cu o grosime minimă de 10 cm. Din informațiile noastre, în ultimii patru ani, cele mai multe lucrări de termoizolații s-au realizat cu polistiren de tip EPS60 sau chiar mai mic, materiale nerecomandate pentru această aplicație, fapt ce afectează consistent eficiența lucrărilor”, menționează Marin Cruțescu.
 
Cumpărătorii trebuie să știe că termenul “termosistem” include toate materialele necesare realizării unui sistem de izolație exterioară. Denumirile de “fațadă ventilată” sau ”fără încărcare mecanică” , indică tocmai faptul că produsul nu este recomandat de producători  pentru destinația pe care i-o atribuie majoritatea beneficiarilor. Cifrele care se regăsesc în denumirea generică gen “EPS 80” sau „ABC 80” trebuie să fie identice cu cele din codul de produs și implicit să indice caracteristicile de compresiune ale materialului.
 
Din cauza scăderii numărului de lucrări de termoizolații, nivelul pieței de polistiren în prima parte a anului s-a redus cu 20-25 de procente. La aceasta se adaugă și o tendință în piață de a folosi materiale ieftine și neconforme cu standardele impuse de lucrările efectuate. Astfel, doar 10% din polistirenul folosit  la termoizolații este cel recomandat de normele pentru astfel de lucrări.

“În loc să crească în acest an, lucrările de termoizolații au scăzut considerabil. Anul trecut piața de polistiren s-a cifrat în jurul a 3,5 milioane de metri cubi, cu o valoare aproximativă de 100 milioane de euro. Dacă lucrurile ar fi avut un parcurs firesc, nivelul pieței în acest an ar fi trebuit să fie de minim 4 milioane de metri cubi. Din păcate, mult-trâmbițatul program de termoizolare la nivel național nici nu a început. Este admirabil, dar lipseşte cu desăvârșire!  Cele mai multe lucrări s-au înregistrat în București, lucru vizibil cu ochiul liber. Astfel, s-a creat senzația că programul a început și are anvergură. De fapt, la nivel național, nu s-a realizat mai nimic. Doar dacă luăm în considerare 10 blocuri în fiecare din cele 40 de capitale de județ și încă în 60 de orașe cu până la 100.000 de locuitori, ar însemna 1000 de blocuri.  Un simplu calcul arată o piață potențială de 100 de milioane de euro, unde nu s-a făcut nimic”, menționează Marin Cruțescu.

Asociația Producătorilor de Polistiren Expandat din România s-a înființat în anul 2004, din 2011 activând sub denumirea ROMEPS. Misiunea ROMEPS este aceea de a promova pe piața din România un standard de calitate pentru producătorii și importatorii de polistiren. Membrii actuali în asociație sunt companiile: Arcon, Austrotherm, Isopor, Hirsch Porozell, Swisspor.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//