• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Piata de publicitate online a crescut in 2013 si a ajuns la cota de piata de 14%, conform Media Fact Book Initiative 2013

Piata de publicitate online a crescut in 2013 si a ajuns la cota de piata de 14%, conform Media Fact Book Initiative 2013

Agentia de media Initiative a lansat Media Fact Book 2013, editia a saptesprezecea a singurei analize complete a pietei românesti de media, ce pune in evidentă tranformările pietei pe parcursul anului 2012, precum si  perspectivele si tendintele pentru 2013.

“Fragmentarea atentiei consumatorului de media trasează noi coordonate în stabilirea strategiilor de comunicare media ale brandurilor. Suprapunerea consumului pe două sau mai multe medii este din ce in ce mai prezentă – TV, laptop, tabletă si mobile este doar un exemplu. În aceste conditii e necesară construirea de strategii multiscreen, multichannel sau multidisciplinare, desi nu este prima oară când discutăm despre întrepătrunderea dintre offline, online, BTL si PR. Acum consumatorul  poate fi atras prin mesaje cu continut personalizat sau cu un grad de interactiune ridicat. Este evident că brandurile trebuie să fie prezente în toate zonele de unde consumatorul culege informatie si continut. Totodată, presiunea pe rezultate - sales, leads, engagement, actions - a crescut, aducând  performance media în centrul atentiei, în mixul digital al clientilor“, spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

În acest context de fragmentare si personalizare a continutului media, răspunsul pietei s-a concretizat printr-o crestere a importantei performance media, acesta fiind segmentul cu cea mai mare crestere din punct de vedere al bugetelor atrase în 2012 – cu 47% mai mult decât în 2011.

Potrivit rezultatelor Media Fact Book, piata românească de media a înregistrat o scădere de 2%, exact cum s-a întâmplat si în anul 2011. Toate canalele au fost afectate de această scădere, dar presa scrisa cel mai mult, scăzând cu 10% fată de 2011. Radio a scăzut cu 8%, OOH cu 5% iar TV cu 4 %. Online este singurul canal în crestere, atingând o cotă de piată de 14%, al doilea după TV, mai ales cu ajutorul volumelor investite în Facebook si SEM.

Cel mai mare volum de investitii de publicitate este detinut de segmentul serviciilor de comunicatii mobile, iar cea mai semnificativă crestere fata de anul anterior a cunoscut-o segmentul Cosmetice si Igiena personală, care ocupă locul imediat următor după telecomunicatiile mobile in termeni de volum.

Pentru 2013, echipa Initiative estimează că piata de media va continua să scadă cu 2-3%.

“Ne asteptăm ca anul acesta TV-ul să scadă, ajungând la o cotă de piata de 62%, fată de 64% cât avea în 2012. Presa scrisă si Radio vor continua să dezvolte proiecte integrate, cu o componentă puternică de digital, social si mobile, încercând să exploateze noi modalităti de a-si securiza veniturile si fideliza consumatorii. Digital este în continuare pe un trend crescător, alimentat în mod special de cresterile în zona de performance media, împreună cu display advertising, ce oferă în continuare brandurilor posibilitatea unei prezente digitale de impact ”,  adaugă Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

În plus, Digital Media se va concentra destul de mult pe continut, targetând consumatorii în bună parte prin intermediul Social Media.

Media Fact Book este singura lucrare de analiză a pietei românesti de media si publicitate, ghid editat anual de agentia Initiative din anul 1997. Studiul integral poate fi vizualizat si descărcat în formă digitală de la adresa: www.mediafactbook.ro/,  fiind accesibil de pe orice device.

Initiative este una din cele mai mari retele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare si cumpărare de media, de strategie, consultantă de media si new media.
Initiative este membră a Interpublic Group of Companies si este afiliată retelei internationale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agentiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris, SeniorHyper, Mobile Works si Medic One.

Pe piata locală, Initiative este activă de 18 ani si are în portofoliu clienti precum: Altex, Bergenbier S.A, BMW, Johnson&Johnson, kika, Lidl, Millennium Bank, Orange România, Provident Financial.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//