• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

CBRE: stocul modern de spatii comerciale din Romania a inregistrat o crestere de 44% in S2, 2012

CBRE: stocul modern de spatii comerciale din Romania a inregistrat o crestere de 44% in S2, 2012

Stocul modern de spatii comerciale din România a înregistrat o crestere de 44% în S2 2012, comparativ cu primele sase luni ale anului trecut, potrivit Raportului CBRE despre piata spatiilor comerciale din România în S2 2012. Stocul de spatii comerciale din România a ajuns la sfârsitul anului trecut la aproximativ 2,7 milioane de metri pătrati, dintre care Bucurestiul detine 30% (806.000 de metri pătrati).

„România a demonstrat si în 2012 că este încă interesantă pentru dezvoltatorii internationali de centre comerciale. Companii precum AFI Europe, NEPI, Sonae Sierra, Immochan sau Raiffeisen Evolution dezvoltă proiecte în tară sau au în plan investitii în spatii comerciale. De asemenea, densitatea de metri pătrati de centre comerciale la mia de locuitori arată că nu doar în Bucuresti există potential de dezvoltare, ci si în orase, precum Brasov, Timisoara, Craiova sau Galati”, a declarat Luiza Moraru, Head of Retail Department CBRE România. „S-a observat anul trecut preferinta investitorilor pentru inaugurarea de centre comerciale cu galerii mici, cu o suprafată de până la 6.000 de metri pătrati. Principalul motiv îl constituie timpul mai scurt pentru dezvoltarea unui astfel de proiect, de la accesarea finantării până la inaugurare, spre deosebire de cel necesar pentru construirea unui centru comercial de tip shopping mall’”, a completat Luiza Moraru.

Nivelul livrărilor din 2012 reprezintă 6% (150.000 de metri pătrati) din stocul modern de centre comerciale, o cifră de patru ori mai mică decât cea înregistrată în 2008 (aprox. 670.000 metri pătrati). sase centre comerciale au fost inaugurate în semestrul 2 al anului trecut, dintre care doar Ploiesti Shopping City este singurul de tip „shopping mall”. În Capitală, au fost finalizate trei centre comerciale, si anume Cora Rahova, InterCora Mihai Bravu si Auchan City Crângasi, a căror suprafată însumează 35% din totalul noilor livrări din S2 2012.

În prezent, la nivel national se află în constructie peste 160.000 de metri pătrati. Anul acesta vor fi livrate proiectele Coresi Shopping City faza I, AFI Palace Ploiesti, Cora Slobozia, Corall Constanta, Uvertura Mall Botosani si Promenada Mall. Astfel, stocul total va ajunge la peste 2.800.000 de metri pătrati si se asteaptă ca în doi ani de zile stocul de centre comerciale din România să crească cu 6%.
În Bucuresti sunt prognozati să fie livrati aproximativ 470.000 de metri pătrati de centre comerciale, în timp ce constructia unor proiecte de 430.000 de metri pătrati a fost oprită. O serie de proiecte si-au schimbat statutul de centre comerciale, iar un  exemplu este Armonia Arad, care se află în proces de reconversie într-un parc industrial sau logistic. Pentru 2014 livrările vor include centre comerciale noi, care vor fi localizate în Capitală si Brasov.

Media natională privind raportul de spatii comerciale la mia de locuitori a fost de 127 de metri pătrati la sfârsitul lui S2 2012, în timp ce în Bucuresti media este de 416 metri pătrati. Lider în topul primelor 10 orase din România cu cel mai mare raport de spatii comerciale la mia de locuitori îl ocupă Suceava (1.118 metri pătrati).

Nume importante de comercianti din zona de fashion ca C&A, H&M, mărcile Inditex, New Yorker, Kenvelo Group, Reserved, Takko, Deichmann, Humanic, precum si jucători din zona alimentară precum Penny Market, Profi, Lidl, Mega Image sau Carrefour Express si-au continuat planurile de extindere a propriilor retele si în semestrul al doilea din 2012. De asemenea, cei trei lideri din domeniul electrocasnicelor, Altex, Domo si Flanco, au fost activi si în această perioadă a anului, cu deschideri de magazine în centre comerciale din tară. Noile prezente de pe piata locală de anul trecut sunt Subway, CCC si Oodji. În ultimul trimestru al anului trecut, pe piata de lux din Capitală a intrat brandul Roberto Cavalli, iar primul magazin a fost deschis în galeria hotelului Marriott. Cinema City a inaugurat două noi investitii de tip cinema multiplex anul trecut, în Maritimo Constanta si Ploiesti Shopping City, consolidându-si astfel pozitia dominantă în România.

Pe de altă parte, mărcile internationale precum Burger King, Kiabi si InterEx au decis să-si retragă afacerile din România în 2012.

Chiria prime si randamentul prime au rămas la acelasi nivel ca în trimestrele precedente 50 euro/mp, respectiv 8,75/mp. Valoarea chiriei prime înregistrată pentru Bucuresti este mai mare decât cea de la Sofia, în timp ce, Varsovia, Budapesta si Praga conduc în topul regiunii, ca si în cazul stocului de centre comerciale.

CBRE Group, Inc. (NYSE:CBG), o companie listată la S&P 500, cu sediul central în Los Angeles, este cea mai mare firmă de servicii comerciale imobiliare din lume (raportat la încasările din 2010). Compania are aproximativ 31.000 de angajati (excluzând afiliatii) si deserveste proprietarii de active imobiliare, investitorii si chiriasii prin intermendiul celor peste 300 de birouri din întreaga lume (excluzând afiliatii). CBRE oferă consultantă strategică si executorie pentru vânzarea sau închirierea proprietătilor, servicii corporatiste, managementul proiectelor, proprietătilor si altor facilităti, consultantă în materie de credite ipotecare, estimare si evaluare, planuri de dezvoltare, managementul investitiei, precum si cercetare si consultantă.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//