• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Banca Transilvania, profit net cu 47% mai mare in primul semestru din 2012

Banca Transilvania, profit net cu 47% mai mare in primul semestru din 2012

Banca Transilvania a înregistrat în primele sase luni ale acestui an un profit net mai mare cu 47% - de 179,62 milioane lei – în comparatie cu aceeasi perioadă a anului trecut. In ceea ce priveste profitul brut, acesta este de 193,22 milioane lei, mai mare cu 29%, fată de primul semestru al anului 2011.

Recent, Agentia Fitch a reconfirmat ratingul Băncii Transilvania, la BB- cu perspectivă stabilă, pentru creditele pe termen lung. Conform Fitch, rating-ul este sustinut de soliditatea BT, de profitabilitatea băncii, baza solidă a depozitelor, ponderea mai mică a creditelor în valută, fată de cele în lei, precum si de capitalizarea adecvată.
 
Horia Ciorcilă, Presedintele Consiliului de Administratie al Băncii Transilvania, declară: ”In pofida unui climat economic foarte volatil si dificil atât la nivel local, cât si european, BT a performat bine în primul semestru. Suntem multumiti că asteptările si proiectiile noastre pe anul în curs s-au dovedit corecte. Obiectivul nostru va fi, în continuare, consolidarea pozitiei băncii pe piată si cresterea eficientei, în toate formele ei”.

Profitul net înregistrat de Banca Transilvania în primul semestru din acest an a ajuns la 179,62 milioane lei, fiind cu 47% mai mare fată de aceeasi perioadă din anul precedent, când a fost de 122,10 milioane lei. Profitul brut al BT este de 193,22 milioane lei, fată de 150,26 milioane lei, cât a fost în primul semestru din 2011.

Veniturile operationale ale Băncii Transilvania sunt cu 12% peste valorile înregistrate la 30.06.2011, ajungând la 772,16 milioane lei datorită cresterii cu 21% a veniturilor din operatiuni financiare, cu 10% a veniturilor nete din comisioane, respectiv cu 7% a veniturilor nete din dobânzi. 

In primele sase luni din acest an, cheltuielile operationale BT au fost de 414,58 milioane lei, fată de 354,75 milioane lei, cât au fost în aceeasi perioadă a anului trecut, cresterea fiind datorată în principal extinderii activitătii băncii si cresterii cheltuielilor cu personalul cu 20%, ca urmare a acordării unor bonusuri de performantă pentru angajati.

Cheltuielile nete cu provizioanele au fost de 164,36 milioane lei, diminuate fată de valoarea înregistrată în aceeasi perioadă a anului precedent, datorită utilizării a 18 milioane lei din provizionul constituit în 2011 pentru acordarea unor bonusuri de performantă angajatilor. Cheltuielile nete cu provizioanele din activitatea de creditare au fost de 179,13 milioane lei, comparativ cu 156,22 milioane lei, cât au fost la finalul lunii iunie 2011, banca asigurând un control permanent a calitatătii portofoliului de credite.

Raportul cost / venit a fost, la 30 iunie 2012, de 53%, indicatorul mentinându-se la un nivel acceptabil, ca urmare a unui control strict al costurilor.

Activele bilantiere ale Băncii Transilvania  sunt, la finalul primului semestru din acest an, de 28.968 milioane lei, cu 12% mai mari fată de 31.12.2011. Cresterea activelor a fost determinată în special de investitiile în active disponibile pentru vânzare, care s-au majorat cu 30% în primele sase luni din 2012, ajungând la 7.535 milioane lei, precum si de cresterea soldului creditelor. BT are un portofoliu de credite stabil, preponderent în lei, soldul fiind de 16.933 milioane lei. Acesta cuprinde credite acordate companiior – în proportie de 64,03%, respectiv credite destinate persoanelor fizice – ponderea fiind de 35,97%.

Creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, reprezintă 10,48% din totalul portofoliului de credite al băncii.

Soldul provizioanelor din activitatea de creditare asigură un grad adecvat de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante, de 107,7%, crescând de la 1.659 milioane lei, la sfârsitul anului 2011, la 1.913 milioane lei, la 30 iunie 2012.

Banca Transilvania a continuat să încurajeze economisirea inclusiv în primul semestru al acestui an. Rezultatul se regăseste în cresterea depozitelor atrase de la clienti, cu 9%, soldul ajungând la 22.173 milioane lei.

Raportul credite/depozite s-a mentinut subunitar, la  valoarea de 0,76, la data de 30.06.2012, ceea ce demonstreză o lichiditate foarte bună a băncii. Solvabilitatea BT este la un nivel confortabil, peste nivelul prudential impus de BNR, fiind de 12,12% - cu profitul inclus, respectiv de 11,14% - fără profit inclus.

Banca Transilvania a câstigat noi clienti în prima jumătate a acestui an, asa încât numărul clientilor activi a crescut la 1.563.206, fată de 1.463.580. Numărul de operatiuni cu clientela a ajuns la 106.677.228, în crestere cu 11,7%, în comparatie cu perioada similară din 2011.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//