• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Studiu despre consumatorul de vin din clasa medie

Studiu despre consumatorul de vin din clasa medie

shortCUT Research a lansat studiul calitativ “Vinosfera clasei de mijloc - Un studiu despre cultura, consumul si perceptia vinului în segmentul 25 - 45 de ani”, care trasează  portretul grupului tintă din prisma stilului de viată, a obiceiurilor de consum, atitudinilor si modurilor de perceptie asupra vinurilor. Este primul studiu calitativ făcut pe acest segment. Studiul a fost făcut în contextul în care piata vinului este una din cele mai concurentiale din cauza multitudinii de produse. Autorii studiului estimează că desi este o piată afectată de criză, are potential de dezvoltare din cauza cresterii aprecierii culturale a vinului.

Principalele descoperiri ale studiului sunt legate de interesul segmentului studiat pentru cultivarea personală, un stil de viată rafinat, maturizarea gusturilor si a deciziilor de consum. Studiul porneste de la o analiză socio-demografică si psihografică a publicului tintă.  Este cercetată în profunzime aprecierea subiectivă a locului pe care îl ocupă vinul în viata acestor oameni si modul în care se diferentiază de celelalte băuturi. De asemenea, studiul explorează cum decurge consumul în oras si în mediul privat, pe ce canale se face achizitia, ce  ritualuri sunt asociate cu  vinul si care e frecventa consumului. shortCUT research a evaluat cunostintele despre vin ale respondentilor printr-un quiz si astfel a descoperit două niveluri de cunostinte caracteristice novicilor si experimentatorilor.

“Acesti oameni pe care i-am denumit generic Hedonistii cultivati, care prefigurează vârful piramidei clasei de mijloc din România, caută întotdeauna calitatea produselor pe care le consumă, iar vinul nu face exceptie. Cu toate acestea, oferta devine din ce în ce mai variată si odată ajunsi la raft, ei se confruntă cu dificultatea de a face alegerea potrivită,”  declară Alina Floroi, Chief Research Scientist la shortCUT research.

Studiul urmăreste si cum se face construirea relatiei cu vinul si ce îi ghidează pe consumatori în alegerile lor. “În traseul lor de informare, oamenii caută repere, iar noi ne-am străduit să structurăm aceste repere cât mai bine pentru a fi utile celor din industria vinului.” spune Ana Chiciu, Field Scientist la shortCUT research.

Unul din capitole explorează si preferintele gastronomice, care coincid cu aspiratiile la o viată sănătoasă, fără excese si interesul pentru mâncare de calitate. “Am descoperit că hrana este un subiect de interes major în viata targetului studiat si cu atingeri fată de maturizare, sănătate si echilibru,” declară Raluca Creangă, cercetător la shortCUT research.

Segmentul studiat este alcătuit din persoane care au meserii cu profil liberal sau care au ajuns la un nivel de trai satisfăcător si pentru care consumul de vin este o emblemă din punct de vedere social.

Metodologia folosită a presupus interviuri cu oameni dintr-o paletă largă de meserii, observatii în comert si Horeca, interviuri cu Educatori - cei care prezintă vinurile publicului într-o formă sau alta (Marius Tudosiei - Băcănia Veche, Mona Arsulescu - blogger, Ileana Văduva - proprietar de magazin), observatii si discutii informale în baruri si restaurante si studii de specialitate deja efectuate pe această temă, în România si străinătate.

Din cuprinsul studiului: Descriere target, Locul vinului în inima segmentului studiat, Cum arată consumul, Harta vinurilor, Construirea relatiei cu vinul, Cu ce se mănâncă vinul, Recomandări pentru marketeri.

Pentru o întelegere bună a dinamicii vinurilor, shortCUT research a compilat si un modul despre piată si strategie care poate fi achizitionat separat. El a fost alcătuit prin desk research si completat cu observatii strategice. La acest modul a contribuit Vilma Minor, specialist în comunicare si strategie, cu o experientă solidă în toate categoriile de produse. Ea face o analiză comparativă a marketingului de vin fată de cel de bere, discută o segmentare a pietei si face recomandări de actiuni punctuale.

shortCUT research se ocupă de cercetare calitativa în rândul consumatorilor, cu scopul de a culege insight-uri folositoare în dezvoltarea de campanii de comunicare, produse sau decizii de directie ale unei companii.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//