• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Sergiu Iordache, CEO DSV Solutions: Cu un mindset antreprenorial, cifra de afaceri a unei multinationale poate creste exponential

Sergiu Iordache, CEO DSV Solutions: Cu un mindset antreprenorial, cifra de afaceri a unei multinationale poate creste exponential

Frans Maas, compania care a facut pionierat in industria de transport si logistica in Romania, a fost preluata in urma cu 4 ani de grupul danez de profil DSV Solutions. Cu un management luminat, investitii inteligente si un mindset de antreprenor, cifra de afaceri a filialei locale a DSV a crescut cu  70%, ajungand azi la peste 120  de milioane de lei. Despre secretul din spatele acestei performante vorbeste Sergiu Iordache, liderul companiei.
 
BrandInfo.ro: Pentru toti romanii care, in anii 90 descopereau experienta importurilor, Frans Maas era un nume legendar. Cum ati gestionat rebrandingul Frans Maas in DSV Solutions ?
 
Sergiu Iordache: Traiesc cu convingerea ca pentru fiecare lucru sau proiect, exista un timp destinat. Frans Maas si-a trait anii de glorie in 90, a facut pionierat si istorie in industria de logistica si transport din Romania, a fost teritoriul de referinta si o scoala extraordinara pentru multi dintre cei care lucreaza in acest domeniu azi. Daca preluarea n-ar fi avut loc, nu stim care i-ar fi fost destinul. Stim insa ca preluarea Frans Maas de catre DSV s-a produs intr-un moment ideal pentru companie, pentru ca grupul danez a venit cu un tip de expertiza, cu o viziune si cu un tip de informatie care i-a permis sa faca saltul de evolutie atit de necesar. Prin injectia de competente si capital pe care danezii au facut-o aici, am putut beneficia la maxim de expertiza dobandita in anii de pionierat si am putut s-o valorizam ca la carte in beneficiul clientilor.
 
BrandInfo.ro:
Credeti ca orice rebranding ar trebui sa fie o poveste sonora, mai ales cand vorbim de companii istorice ?
 
Sergiu Iordache: Cred ca lucrurile trebuie cantarite nuantat si pe industrii. Sunt zone, asa cum este cea de fashion, in care schimbarile trebuie sa fie sonore, cu focus pe spatiul public si perceptia generala, si sunt industrii in care rebranding inseamna 90 % focus pe intern sau pe operational, pe schimbarea mentalitatii angajatilor sau pe schimbarea mentalitatii clientilor. Sunt lucruri care nu au efectul unui foc de artificii pentru zona publica, dar au marea calitate de a asigura o crestere sanatoasa, solida si in cele din urma spectaculoasa pe zona de business.

Noi facem parte din a doua categorie de companii, care au ales sa interpreteze rebrandingul mai intai ca pe un proces, si-apoi ca pe o poveste declarativa si cred ca strategia pe care am adoptat-o – aceea de a incepe sa comunicam dupa ce rezultatele din bilanturi au spulberat orice indoiala –a fost cea indicata. La momentul numirii mele ca lider al DSV Solutions am avut o lista de prioritati. Am cantarit lucrurile si la vremea respectiva mi s-a parut esential sa ma concentrez pe zona de HR, sa securizez si sa dezvolt business-ul, indicand indirect, dar negru pe alb, care e masura reusitei rebrandingului.  

BrandInfo.ro: Cand ati realizat ca procesul de rebranding s-a incheiat si ca e momentul sa comunicati rezultatele ?

Sergiu Iordache: E o metafora pe care imi place s-o folosesc . Un proces de rebranding e ca blocul de gheata pentru Titanic. Daca te rezumi la comunicare si iti imaginezi ca in asta sta secretul, nu iei in serios provocarea. Cand ai pe mana cel mai puternic vas al vremii iti spui ca un varf de gheata se poate topi sau ocoli usor,. Pentru o astfel de abordare riscurile sunt imense. La DSV Solutions am preferat sa fim prevazatori si sa ne ocupam mai intai de partea invizibila a icebergului, cea care, daca nu e luata in calcul cum se cuvine, face praf orice minune a ingineriei si tehnicii. Dupa patru ani, riscurile au fost lasate in urma, traseul navei e securizat si navigarea printre gheturi a devenit ”voyage pour plaisir”.

Cat despre comunicare, n-am incetat niciodata s-o facem – dovada ca business-ul a crescut simtitor, iar asta nu se poate face fara dialog. Doar ca tipul de comunicare ales in primii patru ani de la preluare a fost de tipul business to business. Am consolidat relatii cu clienti care ne-au ramas alaturi peste 10  ani si am dezvoltat parteneriate armonioase cu altii noi, la care am ajuns de multe ori prin recomandarile facute de clientii traditionali. Specialistii numesc asta ”word of mouth”. Dar, ca vorba buna despre tine sa se duca, trebuie sa te concentrezi cu adevarat  pe zona de customer happiness, cum imi place sa-i spun.
 
BrandInfo.ro: Care a fost schimbarea majora pe care credeti ca ati adus-o in companie, din momentul in care ati devenit Director General ?

Sergiu Iordache: Probabil un tip de abordare antreprenoriala, lucru care nu e tocmai comun intr-o companie multinationala. Primul pas si cel esential a fost focusul si investitia in resursele umane, pentru ca, desi lucram intr-un mediu unde cele mai des rostite cuvinte sunt ”transport”, ”depozit”,”time management”,”caraus”,”bilant”, realitatea este ca fara ”omul potrivit la locul potrivit” toate raman niste vorbe golite de continut. Cel de-al doilea pas, aproape la fel de important ca primul, a fost investitia de incredere acordata oamenilor cu care am pornit la drum. Sigur ca exista raportari, targeturi, planificari si organizare, dar majoritatea colegilor mei se bucura de o autonomie in decizie, mod de lucru si pasi de urmat, pe care multe multinationale nici n-o pot imagina. Genul acesta de libertate si de incredere a contat mult si a dat infinit mai multe rezultate decat orice alt sistem de tip coercitiv sau excesiv-controlat. Iar rezultatele n-au incetat sa apara – de la 70 de milioane de lei cifra de afaceri in 2007, la peste 120 de milioane de lei astazi.
 
BrandInfo.ro: Care a fost strategia abordata in relatia cu clientii, imediat dupa preluare?

Sergiu Iordache:
Inainte de orice, ne-am asigurat ca acestia continua sa fie multumiti de nivelul serviciilor noastre. Pe urma nu ne-am culcat pe-o ureche – si-am exploatat acest mare dat al companiei – o baza solida de parteneri, construita in ani, careia ne-am propus sa-i oferim din ce in ce mai multe servicii.

Am lucrat pe doua fronturi –  accent pe new business, dar si pe loializarea clientilor istorici. Ne-am straduit, de asemenea, sa avem o formidabila varietate, astfel incat sa stim sa gestionam orice fel de proiect de logistica, indiferent ca e vorba despre FMCG, electronice, electrocasnice, automotive, moda sau farmaceutice. In plus, desi lucram cu clienti mari, din domenii extrem de diverse, niciunul dintre contractele cu ei nu depaseste, ca valoare, 10 % din business-ul nostru. DSV Solutions este, in acest moment, ceea ce mie imi place sa numesc ”o afacere sanatoasa”. Cel mai frumos paradox al ei este ca desi multinationala, 90 % din baza clientilor actuali e dobandita la nivel local. Asa ca, da, vocatia antreprenoriala intr-un business multinational da rezultate.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//