• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

CBRE lanseaza Raportul despre piata de birouri din principalele orase din Romania, in 2011

CBRE lanseaza Raportul despre piata de birouri din principalele orase din Romania, in 2011

Piata de birouri din principalele orase din tară are un potential atractiv pentru investitori, arată Raportul despre piata de birouri din principalele sase orase din România în 2011, raport publicat de CBRE. Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Brasov si Sibiu, sunt, alături de Capitală, orasele care prezintă interes pentru companiile aflate în proces de extindere sau relocare.
 
„România este una dintre cele mai atractive tări din Europa Centrală si de Sud-Est din perspectiva pietei de birouri, iar Capitala nu constituie singurul punct de interes al companiilor care caută să se extindă sau să-si relocheze activitătile în tara noastră. Alături de Bucuresti, principalele orase din tară - Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Brasov sau Sibiu – devin din ce în ce mai atractive pentru investitorii străini datorită fortei de muncă la un nivel înalt competitiv pe care o oferă si dezvoltării infrastructurii în următorii ani”, a declarat Răzvan Iorgu, Director General CBRE România. 

Astfel, la o populatie de 1,942 milioane de locuitori, cu o rată a somajului de circa 2% si un salariu brut mediu de aproximativ 700 de Euro pe lună în 2011, capitala României avea la finalul anului trecut un stoc de birouri noi moderne de peste 2.1 milioane mp, o rată de neocupare de 14,14% si o chirie prime de 19,5 Euro/mp/lună. Din punct de vedere economic, Bucurestiul este cel mai prosper oras din tară si unul dintre principalele centre industriale si de transport din Europa de Est.

Cluj-Napoca, al doilea oras ca mărime după Bucuresti, cu o populatie de 307.136 locuitori, avea în 2011 o rată a somajului de 3,5% si un salariu brut mediu de 400 de Euro pe lună, precum si un stoc de birouri moderne de 120.000 mp, o rată de neocupare de 10% si o chirie prime de 12-15 Euro/mp/lună. Avantajele capitalei Transilvaniei sunt forta de muncă educată, cu diverse abilităti profesionale si cunoasterea de limbi străine. Cluj-Napoca a devenit destinatia preferată a producătorilor si a companiilor din IT&C. În plus, are o infrastructură de transport bine dezvoltată datorită proximitătii si accesibilitătii fată de Europa de Vest, printr-un aeroport international si o bună retea feroviară si de drumuri.

Iasi, principalul oras ca mărime din nord-estul României, cu o populatie de 304.043 de locuitori, o rată a somajului de 6% si un salariu brut mediu de 350 de Euro pe lună, avea la finalul anului trecut un stoc de birouri noi de de 70.000 mp, o rată de neocupare de 20% si o chirie prime de 10-20 Euro/mp/lună. Orasul este al treilea centru universitar din tară, după Bucuresti si Cluj-Napoca, având peste 70.000 de studenti anual. Iasiul beneficiază de o fortă de muncă educată, infrastructură de telecomunicatii avansată, absolventi bine pregătiti în domeniul IT si prezintă cheltuieli scăzute de întretinere. Orasul este atractiv pentru companiile active în IT&C, productie si domeniul farmaceutic.

Timisoara, localizată în vestul României si cu o populatie de 306.854 locuitori, are cea mai bună infrastructură de transport feroviar si rutier din România, fiind conectată cu cele mai mari orase din tară, precum si cu cinci capitale europene pe o rază de 600 de kilometri (Belgrad, Bucuresti, Budapesta, Viena si Zagreb). În plus, în Timisoara se află si cel de-al treilea cel mai aglomerat aeroport international din România. Orasul este atractiv atât pentru producătorii, cât si pentru furnizorii de servicii din industrii precum cea auto, telecomunicatii si IT. La final de 2011, Timisoara avea o rată a somajului de 1,9%, un salariu brut mediu de 400 de Euro pe lună, un stoc de birouri noi de 80.000 mp, o rată de neocupare de 15% si o chirie prime de 12-15 Euro/mp/lună.

Al saptelea mare oras din România cu o populatie de 276.354 locuitori, Brasovul are o situare strategică, aflându-se în centrul tării si, totodată, la doar 170 kilometri de Capitală. În plus, existând planuri concrete de dezvoltare a infrastructurii de transport, precum construirea unui aeroport international, dar si a unei autostrăzi care să-l lege de vestul tării, Brasovul a devenit atractiv pentru investitorii străini din domeniile auto, masini si echipamente de productie, materiale de constructii, farmaceutic, producători de bere si de mobilă. Orasul avea o rată de somaj de 4,5%, un salariu brut mediu de 350 de Euro pe lună, un stoc de birouri moderne de 50.000 mp, o rată de neocupare de 15% si o chirie prime de aproximativ 10-13 Euro/mp/lună la finalul anului trecut.

Catalogat de prestigioasă revistă Forbes ca fiind „a opta cea mai idilică locatie din Europa” si desemnat Capitala Europeană a Culturii în 2008, Sibiul este un punct de atractie pentru companiile active în industriile auto, producătoare, de textile si IT&C. Având o puternică minoritate germană, Sibiul detineun aeroport international, localizat la doar 5 kilometri de centrul orasului cu zboruri directe către Munchen, Stuttgart si Viena. Orasul avea, la sfârsitul anului 2011, o rată a somajului de 3,86%, un salariu brut mediu de 480 Euro pe lună, un stoc de birouri noi de 50.000 mp, o rată de neocupare de 15% si o chirie prime de circa 9-11 Euro/mp/lună.

La nivel global, România este o tară atractivă pentru investitorii străini din perspectiva stabilitătii politice pe care o conferă statutul ei de membră a Uniunii Europene, dar si datorită taxei unice de impozitare de 16% care este una dintre cele mai scăzute din UE. România prezintă, de asemenea, între cele mai scăzute medii salariale din regiunea Europei Centrale si de Sud-Est. În plus, România este a doua tară din lume, după Coreea de Sud, în ceea ce priveste viteza media a conexiunii la Internet de 1,909KB/s si se situează pe locul 6 la nivel global si locul 2 în Europa din punctul de vedere al numărului si pregătirii profesionale a specialistilor IT. Totodată, românii sunt considerati „cei mai buni vorbitori de limbi străine din Europa”, potrivit Asociatiei Traducătorilor din Europa de Est. Nu în ultimul rând România esta plasată pe locul 7 în Europa în ceea ce priveste numărul de studenti, cu 56,1 studenti la 1.000 de locuitori, potrivit datelor Eurostat pe 2009.

Raportul despre piata de birouri în principalele sase orase din România publicat de CBRE prezintă cele mai relevante informatii de ordin economic si social, precum si date concrete despre piata de birouri din Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Brasov si Sibiu, necesare oricărui investitori străin, într-o analiză comprehensivă realizată de Mihaela Gălătanu, Research Analyst Office Agency CBRE România.

CBRE Group, Inc. (NYSE:CBG), o companie listată la S&P 500, cu sediul central în Los Angeles, este cea mai mare firmă de servicii comerciale imobiliare din lume (raportat la încasările din 2010). Compania are aproximativ 31.000 de angajati (excluzând afiliatii) si deserveste proprietarii de active imobiliare, investitorii si chiriasii prin intermendiul celor peste 300 de birouri din întreaga lume (excluzând afiliatii). CBRE oferă consultantă strategică si executorie pentru vânzarea sau închirierea proprietătilor, servicii corporatiste, managementul proiectelor, proprietătilor si altor facilităti, consultantă în materie de credite ipotecare, estimare si evaluare, planuri de dezvoltare, managementul investitiei, precum si cercetare si consultantă.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//