• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Principiul 80 - 20 - Cum sa obtii mai mult cu mai putin - Richard Koch - aparitie la editura Meteor Press

Principiul 80 - 20 - Cum sa obtii mai mult cu mai putin - Richard Koch - aparitie la editura Meteor Press

La începutul secolului XX, un economist şi sociolog italian, Vilfredo Pareto, a făcut o observaţie justă: 80% din proprietăţile Italiei aparţin unui procent de 20% din populaţie. Această afirmaţie a fost generalizată câţiva ani mai târziu de Joseph M. Juran sub numele de Principiul Pareto făcând referire la modul în care este distribuită avuţia în lume.

De-a lungul timpului, economiştii au încercat să aplice Principiul 80/20 (Principiul Pareto) în sistemul economic. Richard Koch a explicat cel mai bine în cartea editată de Meteor Press cum funcţionează Principiul 80/20 în economie, mai exact în microeconomie. Vă dau un exemplu din carte (pag. 102, S-au uzat mochetele?): un furnizor de mochete din SUA şi-a dat seama că 20% din suprafaţa unei mochete suportă 80% din uzură. De obicei, întreaga mochetă uzată este schimbată. Pentru a preîntâmpina pierderile, furnizorii americani au inclus în oferta lor monitorizarea mochetei folosită de clienţii săi şi periodic au schimbat numai părţile uzate sau deteriorate ajungând astfel la o eficientizare a costurilor atât pentru companie cât şi pentru client.
 
Pe scurt, 80% din rezultate sunt obţinute cu 20% din efortul total depus. Richard Koch, în cartea sa Principiul 80/20, editată de Meteor Press la începutul anului 2012, ne explică de ce este atât de important acest principiu şi cum poate fi utilizat pentru eficientizarea activităţii economice.

“Principiul 80/20 este atât de valoros pentru că este contraintuitiv. Noi ne aşteptăm în general ca toate cauzele să fie la fel de importante. Ca toţi clienţii să fie la fel de preţioşi. Ca fiecare afacere, fiecare produs sau fiecare dolar încasat din vânzări să fie la fel de bun ca oricare altul. Ca toţi angajaţii dintr-o anumită categorie să aibă cam aceeaşi valoare. Ca fiecare zi, săptămână sau an de muncă să aibă aceeaşi semnificaţie. Ca toţi prietenii noştri să fie, cu aproximaţie, la fel de importanţi pentru noi. Ca toate cererile sau apelurile telefonice să fie tratate la fel. Ca o universitate să fie la fel de bună ca alta. Ca toate problemele să aibă un număr mare de cauze, aşa încât nu merită să izolăm câteva cauze esenţiale. Ca toate ocaziile să aibă aceeaşi valoare, aşa încât să le tratăm în acelaşi mod.”

Principiul 80/20. Cum să obţii mai mult cu mai puţin de Richard Koch este prima carte care face cunoscut Principiul Pareto în lumea afacerilor. Există firme care au aplicat cu mare succes acest principiu în activitatea lor, dar acum este momentul ca toată lumea să afle mai multe lucruri despre el şi despre cum le influenţează viaţa.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//