• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Vanzarile in stadiul de proiect sunt in scadere in 2008, conform RE/MAX

Vanzarile in stadiul de proiect sunt in scadere in 2008, conform RE/MAX

Romanii prefera din ce in ce mai mult sa achizitioneze imobile noi in stadii avansate de constructie sau chiar finalizate, in dauna vanzarilor in stadiul de proiect. In Bucuresti, de exemplu, ponderea apartamentelor vandute in stadiul de proiect a scazut la circa 65-70% in 2008, de la aproximativ 90-95% anul trecut, potrivit lui Andrei Marinescu, Broker/Owner RE/MAX Magnum, agentie care apartine celei mai mari retele imobiliare din Romania - RE/MAX.

In perioada 2005 - 2007, majoritatea apartamentelor din ansamblurile rezidentiale se vindeau in stadiul de proiect, dezvoltatorii lansand lucrarile de constructie doar dupa ce atingeau un procent ridicat de vanzare. Multe dintre proiectele de mari dimensiuni lansate in anii trecuti – cu sute, unele chiar cu mii de unitati locative - au vandut primele stadii inca din faza de proiect, insa, in acest an, desi preturile nu au inregistrat evolutii similare celor ale apartamentelor vechi, dinamica vanzarii apartamentelor noi a fost scazuta, ca si in cazul imobilelor vechi.

"Vanzarile de locuinte noi au avut un trend descrescator in acest an, chiar si rate cu 30% mai mici comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut- in functie de proiect. Marile proiecte doresc in continuare vanzarea "la plansa", dar au inceput sa nu o mai poata face", spune Andrei Marinescu.

Bacaul detine insa recordul in ceea ce priveste vazarea apartamentelor finalizate: "La Bacau, vanzarile in stadiul de proiect au ajuns la numai 15%, in 85% din cazuri cumparatorii preferand locuinte finalizate sau la rosu", declara Dan Toderasc, Broker/ Owner RE/MAX Best, Bacau.

"Dezvoltatorii au stat ceva timp in expectativa in ceea ce priveste Bacaul, dar in ultimele 12 luni au fost lansate cateva proiecte importante- ansamblul rezidential Poiana Noua, de exemplu, cu 23.000 mp in imobile de locuit, plus un supermarket, parcari etc. Aceasta a fost una dintre cauzele care a contribuit la scaderea preturilor si vanzarilor pe segmentul apartamentelor vechi, insa, in acelasi timp, deoarece preturile locuintelor noi sunt destul de mari pentru veniturile din Bacau, respectiv 800- 1.000 Euro/ mp, oamenii vor sa vada ceea ce cumpara, vor sa aiba un cuvant de spus in ceea ce priveste finisajele interioare etc", a explicat Dan Toderasc.

O situatie asemanatoare se inregistreaza la Pitesti, unde 80% din apartamentele noi sunt vandute dupa finalizare sau in stadii avansate de constructie, iar numarul de cumparatori a crescut cu circa 25% in acest an fata de 2007. De cealalta parte, din cauza numarului extrem de redus de ansambluri rezidentiale lansate fata de cererea pietei, la Cluj-Napoca, circa 60% din cumparatori au preferat achizitionarea in stadiul de proiect, iar la Brasov - 80%.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//