• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Analiza: Piata instrumentelor de scris, in crestere la inceputul anului scolar 2011

Analiza: Piata instrumentelor de scris, in crestere la inceputul anului scolar 2011

Jucătorii de pe piata instrumentelor de scris asteaptă cu nerăbdare cea mai importantă perioadă pentru ei - începerea anului scolar. Conform datelor de cercetare GfK Retail and Technology, în segmentul cash & carry si hypermarket-uri, piata de instrumente de scris din România a înregistrat o crestere de 6% în valoare, comparând  august - septembrie 2011 cu acelasi interval din 2010. Fiind caracterizati prin cumpărături ”pe ultima sută de metri”, consumatorii au cheltuit cele mai mari sume de bani cu câteva zile înainte de începerea noului an scolar.

„De la mijlocul lunii august până spre sfârsitul lunii septembrie, părinti din toată tara încep să îsi facă liste de cumpărături. Achizitionarea de rechizite scolare este o traditie în România pentru fiecare familie cu copii, dar si pentru studenti. O altă perioadă importantă, chiar dacă nu la fel de efervescentă, pentru piata instrumentelor de scris este cea a sărbătorilor de iarnă”, declară Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK România.

Analizând categoriile de pe piată, produsele de colorat (creioane de colorat, carioci si creioane cerate) - care au o pondere de 21% din valoarea pietei - au înregistrat cea mai mare crestere (12%) comparativ cu 2010. Cel mai important segment în volum (27%) rămân pixurile clasice, cu o crestere în valoare de 6%, în linie cu întreaga piată. De asemenea, pe o tendintă de crestere în valoare s-au înscris si finelinerele (+16%), rolerele (+11%) si stilourile (+9%). Creioanele grafit au înregistrat o usoară scădere de 4%. Categoria markere (markere, text markere si stilouri OHP)  au crescut cu 7%, în timp ce produsele de corectat au scăzut cu 8% în valoare, comparativ cu aceeasi perioadă a începutului de an scolar 2010.

Un rezultat important în 2011 este performanta mărcilor private, înregistrând o crestere de 93% în valoare, comparativ cu august - septembrie 2010. Mărcile private sunt mult mai ieftine în comparatie cu alte produse similare din gama lor, printre altele, datorită faptului că acestea nu includ costurile de promovare. Pentru toate categoriile de instrumente de scris si mărci, pretul a rămas relativ stabil în comparatie cu perioada similară a anului precedent. Pe de altă parte, ponderea ambalajelor mici a crescut, preferate fiind ambalajul de 12 articole pentru produsele de colorat si ambalajul de 4 bucăti pentru pixuri si creioane grafit.

Producătorii se gândesc constant la reinventarea produselor de scris. Modificările sunt făcute pentru a îmbunătăti aspectul, ergonomia (forma si modul în care se simt la atingere), precum si mecanismul de scriere. Aceste modificări se concretizează după ce dorintele clientilor se transformă în idei noi de design ale producătorilor.

În concluzie, piata de instrumente de scris rămâne puternică si reprezintă o provocare continuă pentru producători, în pofida prezentei din ce în ce mai vizibile a noilor tehnologii.

Începând din anul 2010, GfK Retail and Technology monitorizează piata instrumentelor de scris. Concluziile se bazează pe datele de vânzări colectate de la hipermarketuri si magazine tip cash and carry, date incluse în panelul de retail GfK Retail and Technology. Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.

GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK. De peste 10 ani, GfK România este institutul numărul 1 de cercetare de piată din România. Activitătile sale sunt structurate în cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativă si calitativă Ad Hoc pentru o arie largă de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continuă pentru bunuri de folosintă îndelungată, Media - cercetare calitativă si cantitativă pe consumul de produse media si Healthcare – cercetare calitativă si cantitativă în toate domeniile medicale.

Înfiintat în 1934 ca primă companie de cercetare de piată în Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de tări de pe cinci continente. Grupul GfK este una din cele mai mari organizatii de cercetare de piată din lume. Pentru informatii suplimentare, vizitati website-ul: www.gfk-ro.com






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//