• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Deloitte: Romania si-a sporit ponderea de companii prezente in Top 500 Europa Centrala

Deloitte: Romania si-a sporit ponderea de companii prezente in Top 500 Europa Centrala

România si-a sporit ponderea în clasamentul primelor 500 de companii din Europa Centrală, de la 6% la aproape 8% (cu un total de 38 de companii, fată de 33 în 2010). Volumul total al veniturilor raportate de cele mai mari companii românesti a totalizat anul trecut 37,49 miliarde de euro.

Clasamentul realizat anual de Deloitte Europa Centrală în 18 tări se află la a cincea editie si ia în calcul cifra de afaceri raportată de companii pentru anul calendaristic precedent.

„Rezultatele din acest an reflectă o comunitate de afaceri concentrată pe cresterea veniturilor”, spune George Mucibabici, Presedintele Deloitte România.
„Performanta financiară a fost afectată de criza din 2008 si 2009, doi ani în care companiile s-au concentrat pe reducerea costurilor, pentru a-si eficientiza organizatiile. Drept rezultat, aproape 80% dintre companiile incluse în Top 500 au raportat venituri în crestere pe anul 2010, fată de cele 16% care au raportat rezultate similare pe ansamblul anului 2009”.

El a adăugat: „Pentru companiile central-europene, 2010 a fost un moment de respiro, veniturile lor combinate urcând cu 14,2% de la an la an, fată de o scădere de peste 21% în 2009. Suma totală (612,14 miliarde de euro) se apropie de nivelul anterior crizei – 665,72 miliarde de euro. Rămâne de văzut dacă este vorba de o redresare temporară sau pe termen lung, în conditiile în care riscul unei recesiuni în W planează în acest moment asupra tărilor dezvoltate din întreaga lume”.

Clasamentul celor mai mari companii din România este dominat în continuare de industria energiei si resurselor (14), urmată de industria bunurilor de consum (12), industria prelucrătoare (5), telecomunicatii (6) si industria farmaceutică (1).
 
„Este interesant de remarcat că România are opt companii noi în clasamentul din acest an, ele activând în diverse industrii (trei în industria energiei si resurselor, două în cea prelucrătoare, două în industria bunurilor de consum si un operator telecom). Interpretăm acest lucru drept un indicator pozitiv al soliditătii principalelor industrii din economia locală si regională”, a subliniat Mucibabici. „Din toate companiile românesti incluse în top, 71% au raportat venituri mai mari în 2010 fată de 2009, fată de 26% care au înregistrat venituri în scădere. În plus, top 10 include opt companii care au urcat în clasament si o companie nouă”.

În topurile regionale separate ale primelor 50 de bănci, respectiv 50 de firme de asigurări din regiune, România figurează cu două bănci (fată de patru, anul trecut) si cinci firme de asigurare (similar cu 2010, dar cu două debuturi). Rezultatele reflectă un mediu de activitate relativ dificil; industria serviciilor financiare din Europa Centrală se confruntă în continuare cu provocări concurentiale, tehnologice, culturale si de reglementare, pe fondul unei perioade de crestere lentă si piete în scădere. În acest context, realizarea unui echilibru între bilantul financiar si responsabilitatea fată de mediul de afaceri nu este o sarcină usoară.

„În ultimii ani, băncile din România au evitat să recurgă la executări silite, în mare pentru că nu puteau valorifica activele respective în conditii convenabile”, spune Andrei Burz-Pînzaru, Partener Servicii Juridice si coordonator al practicii de drept bancar si financiar din cadrul Deloitte. „În acest fel, băncile au sustinut business-ul, pentru că au mai acordat companiilor timp si au evitat distrugerea valorii economice. Rămâne de văzut, însă, dacă vor fi dispuse să facă asta în continuare, în cazul în care se va intra într-o nouă etapă a crizei”.

Dacă până în prezent băncile locale au avut o abordare de piată relativ traditională, în ultima vreme început să manifeste interes fată de solutii de finantare inovatoare, a continuat Burz-Pînzaru.

„Până acum, acesta a fost cu precădere terenul băncilor străine, care nu au neapărat o prezentă pe plan local, dar dispun de avantajul experientei internationale si de personal foarte bine pregătit. Un exemplu în acest sens ar fi apetitul limitat al băncilor locale de a finanta companii care au contracte cu statul, din cauza dificultătilor cu care acestea îsi colectează creantele”. 

Un alt punct de interes pentru bănci va fi restructurarea pachetelor de compensatii si beneficii pentru angajati, în functie de performantă. Astfel, băncile locale s-ar conforma noilor reglementări impuse la nivel de industrie prin Directiva europeană privind Cerintele de Capital – III (Capital Requirements Directive III), care stipulează nevoia de aliniere a pachetelor de recompense la riscuri. Pe lângă conformarea la o reglementare orientată pe managementul riscurilor, acest pas reprezintă pentru bănci oportunitatea de a dezvolta un cadru intern potrivit, care să stimuleze performanta în organizatii si să motiveze echipele să ia decizii constiente, după ce au analizat si si-au asumat constient riscurile aferente.

Companiile din domeniul bunurilor de consum si transporturi domină clasamentul (157 în total, cu venituri combinate de 149,30 miliarde de euro); urmează industria energiei si resurselor (148 de companii cu peste 244 miliarde de euro) si industria prelucrătoare (117, însumând 143,17 miliarde de euro).

Ca si la editiile anterioare, în top 10 predomină companiile din industria petrochimică si energetică (opt locuri din zece, inclusiv prima si a doua companie din regiune – PKN si MOL, ale căror venituri au crescut individual cu peste o treime).

Polonia domină în continuare clasamentul cu 173 de companii (35%), urmată de Cehia cu 80 de companii (16%), Ungaria – 68, Ucraina – 43 si România – 38 (8%).

Industria prelucrătoare a înregistrat cea mai mare crestere a numărului de companii reprezentate în top (117, fată de 101 anul trecut), printre altele datorită cresterii exporturilor către Germania, cel mai mare vecin al Europei Centrale, precum si a unei cereri industriale sporite.

Industriile care au înregistrat cele mai abrupte scăderi sunt cea imobiliară (cu 4 companii reprezentate în top, fată de 15 în 2009) si industria bunurilor de consum si transporturi (de la 169, anul trecut, la 157 de companii)

Liderii companiilor de top din Europa Centrală se concentrează pe crestere, performantă financiară si inovatie, acestea fiind cele trei elemente cheie care vor sustine redresarea sustinută a organizatiilor lor, dar si ale regiunii per ansamblu. Deloitte a realizat interviuri cu 72 de directori executivi pe aceste trei subiecte. Rapoarte individuale pe marginea concluziilor vor fi publicate pe rând, în următoarele luni. Raportul integral Deloitte Central Europe Top 500 2011, precum si editiile anterioare pot fi descărcate de pe site-ul oficial al programului: www.deloitte.com/cetop500.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//