• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Goodbee Credit IFN - dublare a creditelor acordate, in primul semestru al anului 2011

Goodbee Credit IFN - dublare a creditelor acordate, in primul semestru al anului 2011

Valoarea creditelor acordate de goodbee Credit IFN, pe primul semestru al anului 2011 s-a dublat, comparativ cu aceeasi perioadă a anului trecut, iar numărul contractelor a crescut de aproape patru ori în acelasi interval de timp.

Astfel, volumul microfinantărilor a ajuns la 18.888.615 lei (circa 4,5 milioane de euro), cu 7.274.650 lei (peste 1,7 milioane euro) mai mult fată de perioada similară a anului trecut (11.613.965 lei).

Cresterea volumului de credite acordate micilor întreprinzători din zona rurală si a micilor orase s-a realizat atât din punct de vedere cantitativ, de la 485 dosare de credit aprobate în prima jumătate a anului trecut, la 1800 înregistrate în 2011, până la 30 iunie (crestere de aproape patru ori). În acelasi timp,  a crescut semnificativ cu 4.576 lei (peste 1000 de euro) si valoarea medie per credit acordat:  de la 22.842 lei (5400 de euro) la 27.418 lei (peste 6.500 de euro), cu 20% mai mare fată de media anului trecut.

În conditiile mentinerii, în medie, a ritmului lunar de crestere din prima parte a anului, la 31 decembrie, numărul creditelor acordate ar putea depăsi 3500 de contracte, ceea ce ar însemna triplarea acestora fată de 2010.

”Cresterea este semnificativă pentru că înseamnă de fapt un interes crescut pentru dezvoltarea afacerilor existente în zonele în care suntem prezenti, uneori chiar initierea unora noi”, explică Anca Ciobanu, CEO goodbee Credit IFN.

Portofoliul de credite al companiei goodbee Credit IFN a ajuns, după sase luni de activitate în acest an, la 49.353.410 lei (11,75 milioane de euro), de peste patru ori mai mare fată de11.078.572 lei,  nivelul înregistrat la sfârsitul primului semestru din anul trecut. Diferenta de peste 38 de milioane de lei reprezintă o crestere cu 345% fată de anul 2010, aceeasi perioadă.

Din punct de vedere al structurii portofoliului, agricultura continuă să detină cea mai mare pondere, cu 1721 de credite acordate (96% din totalul de 1800), urmată de comert (48), servicii (22) si productie (9). Comparativ cu aceeasi perioadă din 2010, segmentul serviciilor a trecut înaintea productiei, cererile de creditare aprobate fiind de cinci ori mai multe. În structura valorică a portofoliului de credite goodbee Credit IFN, se mentine aceeasi ordine a sectoarelor de activitate ale micilor întreprinzători.”Este un fenomen explicabil, întrucât nevoia de servicii este mare în orasele mici si la sate, acestea sustin productia si, pe de altă parte, necesită mai putine investitii”, a declarat CEO-ul goodbee Credit IFN, Anca Ciobanu.

În portofoliul de credite al companiei, ponderea cea mai mare, pe regiune, o detine zona Moldovei, cu 13.932.382 lei (circa 3,2 milioane euro), urmată la mică distantă de zona Munteniei, cu 13.560.739 lei si zona Transilvaniei, cu 13.309.122 lei, microfinatări acordate în perioada ianuarie – iunie 2011.
Reteaua de birouri teritoriale prin care compania oferă serviciile de consultantă si finantare prin microcredite a ajuns la 11, urmând ca până la sfârsitul anului să fie deschise alte două, în Brasov si Bistrita-Năsăud.

Good.bee Credit IFN SA este o institutie financiară non-bancară al cărei obiect de activitate principal este acordarea de credite unei categorii de întreprinzători mici si mijlocii care au acces dificil la resurse financiare, de expertiză si consultantă: întreprinzători, agricultori si meseriasi din mediul rural si din orasele mici.

Compania a fost înfiintată în anul 2008, printr-un parteneriat între Fundatia Centrul pentru Dezvoltare Economică (FDCE) si goodbee Holding (care face parte din grupul financiar-bancar Erste din Austria), după un istoric de opt ani pe piata microcreditării din România al fundatiei din România. CDE a inceput derularea programelor de microfinantare în anul 2000, cu sprijinul Fundatiei Soros. Good.bee Credit IFN îsi desfăsoară activitatea sub supravegherea Băncii Nationale a României, ca institutie financiară nebancară.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//