• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

La orizont: avionul electric - E-Plane

La orizont: avionul electric - E-Plane

The Txchnologist, revista on-line sponsorizată de GE, încheie luna aviaţiei cu o săptămână dedicată călătoriilor în spaţiu. Revista cuprinde şi un articol îndrăzneţ (semnat de Steven Ashley) despre avionul electric - E-Plane.

Confruntată cu aproape aceleaşi obligaţii privind mediul care au determinat industria auto să dezvolte maşinile electrice, industria aviatică a început să se îndrepte în aceeaşi direcţie. Într-adevăr, avioanele electrice sunt pe cale de apariţie.

În ultimul an, EADS (European Aeronautic Defense and Space Company), compania mamă a Airbus, a folosit o aeronavă ultra-uşoară cu baterie electrică. Compania a prezentat în cadrul recentului Salon Internaţional al Aeronauticii şi Spaţiului (Paris Air Show) un planor cu motor hibrid în serie, precum şi un concept ambiţios de viitor pentru un avion de pasageri cu 50 de locuri, complet electric, dotat cu motoare cu propulsie superconductivă.

Toamna trecută, Boeing a dat publicităţii detalii legate de proiectul finanţat de NASA privind folosirea unui sistem de propulsie hibrid cu baterie electrică/turbină cu gaz pentru acţionarea unei viitoare aeronave comerciale de clasă 737. Cu câteva luni înainte, la evenimentul Oshkosh din 2010, atât Cessna, cât şi Sikorsky şi-au anunţat intenţiile de a opera anul acesta, la un moment dat, aeronave demonstrative acţionate electric—un avion uşor, respectiv un elicopter uşor.

Trecere lentă spre propulsia electrică

Conform experţilor în aviatică, procesul de dezvoltare a tehnologiei aviatice ultra-ecologice va fi unul de durată. Progresele tehnice necesare sunt încă de ordin speculativ. Pe de altă parte, adaugă aceştia, inginerii aerospaţiali întrevăd calea spre o posibilă reuşită, poate chiar şi etapele concrete care trebuie parcurse în acest sens.

„Aeronavele din noua generaţie vor fi prevăzute cu tot mai multe componente electronice,” a declarat Dale Carlson, Director Executiv pentru Sisteme de Motoare Avansate în cadrul GE Aviation, dar „ultimul element care va trece la energia electrică va fi centrala electrică. Motivul este acela că bateriile care ar putea asigura cantitatea de electricitate necesară aeronavelor comerciale de mari dimensiuni sunt foarte grele.” Capacitatea electrică a tehnologiei pentru baterii, a continuat acesta, ar trebui să crească „de cel puţin patru ori pentru a ajunge aproape de nivelul necesar realizării acestui lucru.” Aeronavele electrice de dimensiuni mai mari ar avea nevoie de sute de mii de cai putere.

Se schimbă regulile jocului

Totuşi, numeroşi cercetători pot întrevedea deja modul în care va avea loc trecerea la propulsia electrică. Aceasta „va schimba regulile jocului şi va transforma aeronautica în următorii 20 - 30 de ani,” a previzionat Mark Moore, inginer aerospaţial şi expert în design conceptual în Centrul de Cercetare Langley al NASA. Conform spuselor lui Moore, primele descoperiri vor viza aeronavele de mici dimensiuni, probabil avioane personale care ar putea înlocui maşina în anumite călătorii. Acesta anticipează o trecere iniţială a vehiculelor aeriene electrice fără pilot de la uz militar la uz civil, urmată în timp de avioane de transport comerciale mult mai ecologice.

Carlson a speculat că la un moment dat „vom vedea probabil un motor hibrid care îmbină celule de combustibil cu turbine—tehnologia turbinelor s-ar folosi la decolare, iar celulele de combustibil ar fi utilizate în timpul zborului.”

Steven Ashley este redactor colaborator al revistei Scientific American, unde scrie şi editează articole despre subiecte tehnice şi ştiinţifice. Lucrările lui Ashley au fost publicate, printre altele, în Popular Science, Technology Review a MIT şi Physics Today.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//