• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Bosch se extinde in domeniul sistemelor fotovoltaice - unitate in Malaezia

Bosch se extinde in domeniul sistemelor fotovoltaice - unitate in Malaezia

Grupul Bosch planifică să se extindă pe segmentul de panouri solare fotovoltaice şi să demareze, în acest sens, construcţia unei noi unităţi de producţie în regiunea malaeziană Batu Kawan, din statul federal Penang. Investiţia se ridică la aproximativ 520 de milioane de euro şi reprezintă unul din cele mai mari proiecte din istoria companiei.

„Prin această investiţie, Bosch continuă tendinţa de extindere la nivel global a activităţilor desfăşurate în domeniul sistemelor fotovoltaice”, a declarat Franz Fehrenbach, preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch. Noua uzină din Batu Kawan se va adresa, în principal, dinamicei pieţe de sisteme solare din Asia, care va consemna în următorii ani o creştere medie de 30%. „În plus, prin construcţia fabricii din Malaezia se are în vedere furnizarea de componente destinate producţiei locale din alte ţări”, a explicat Fehrenbach.

Lucrările vor începe chiar din acest an. „Întregul proces de producţie se va desfăşura în această nouă fabrică, de la cristalele de siliciu – aşa-numitele Ingots – la celulele fotovoltaice şi modulele utilizate pentru sistemele solare aplicate pe acoperişuri sau centralele solare” a explicat Holger von Hebel, preşedintele Consiliului de Administraţie al Bosch Solar Energy AG. Producţia propriu-zisă va începe la sfârşitul anului 2013. Finalizarea lucrărilor este planificată pentru anul următor. În Penang îşi vor desfăşura activitatea aproximativ 2.000 de angajaţi, care vor produce anual celule cu o capacitate totală de 640 MWp. În domeniul energiei solare, energia electrică produsă este exprimată în Watt peak (Wp); această unitate de măsură evaluează puterea maximă a unei celule fotovoltaice. În practică, captarea energiei solare depinde în mare măsură de locul în care sunt amplasate celulele fotovoltaice. Prin urmare, producţia anuală de celule din cadrul noii uzine din Malaezia ar putea asigura echivalentul necesarului de energie electrică pentru 165.000 de gospodării din Europa Centrală.

Bosch desfăşoară activităţi în Malaezia încă din 1923. Condiţiile din statul federal Penang sunt deja bine cunoscute. În 2010, Bosch a înregistrat în Malaezia o cifră de afaceri de 130 de milioane de euro şi a avut 2.300 de angajaţi.

Malaezia face parte din aşa-numita „Sunbelt” (centură solară), adică acele state ale lumii situate la 35 de grade latitudine peste sau sub linia Ecuatorului. Spre deosebire de Germania, radiaţiile solare sunt în aceste zone de două ori mai puternice. Din acest punct de vedere, este preconizată o dezvoltare deosebit de dinamică a pieţei din regiune. Un rol decisiv în alegerea Malaeziei ca loc de construire a noii fabrici l-a avut, de asemenea, nivelul ridicat de disponibilitate a personalului calificat din domeniul electronicii şi semiconductoarelor, precum şi infrastructura adecvată existentă la faţa locului. Alimentarea continuă cu energie electrică este o condiţie obligatorie pentru procesele de producţie din domeniul sistemelor fotovoltaice.

Grupul Bosch a planificat încă din primăvară construcţia unei noi uzine pentru fabricarea de module în localitatea franceză Vénissieux, pentru a răspunde mai bine solicitărilor de pe piaţa franceză şi sud-europeană. „Continuarea procesului de extindere a activităţilor la nivel global are ca scop dezvoltarea diviziei Bosch de Energie Solară”, a accentuat Hebel. Compania estimează o creştere în acest an a cifrei de afaceri, care va depăşi pentru prima dată un miliard de euro. Decizia de a construi o unitate de producţie în Asia reflectă tendinţa generală de pe piaţa globală de sisteme fotovoltaice. Până în 2020, este preconizată în această regiune o capacitate totală instalată de 130 GWp, cantitate suficientă pentru nevoile a 200 de milioane de persoane. În prezent, sunt disponibili 5 GW.

Germania, principala piaţă de desfacere, îşi va menţine consumul actual la un nivel anual de aproximativ 3,5 GW putere nou instalată. „Estimăm că politicienii vor crea condiţiile-cadru adecvate şi vor asigura baza de proiectare necesară pentru companii şi clienţi, astfel încât numărul de cereri să se stabilizeze”, a afirmat von Hebel. Bosch a investit peste 500 de milioane de euro în localitatea Arnstadt din Turingia, reuşind astfel să îşi tripleze aproape capacitatea de producţie. De asemenea, aici vor fi create până în 2012 peste 1.000 de locuri de muncă în centrul de cercetare şi dezvoltare, în noul sediu central şi în noul centru de instruire profesională. În cadrul centrului de competenţă din Arnstadt vor fi proiectate următoarele generaţii de produse şi procese de fabricaţie.

„De aici vom asigura necesarul de produse pentru pieţele din Europa. Din Penang, în schimb, vom reuşi să acoperim mai ales pieţele din sud-estul Asiei, care se caracterizează printr-un enorm potenţial de dezvoltare. Cele două mari investiţii ale diviziei de Energie Solară Bosch din Germania şi Malaezia se completează reciproc şi reprezintă o garanţie a succesului Bosch pe acest segment”, a declarat Fehrenbach.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//