• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Profit net aproape dublu la Banca Transilvania, in primul semestru 2011

Profit net aproape dublu la Banca Transilvania, in primul semestru 2011

Banca Transilvania a obtinut un profit net aproape dublu în primele 6 luni ale acestui an, de 65,67 milioane lei, fată de 33,21 milioane lei, înregistrat în aceeasi perioadă a anului trecut.

Agentia de evaluare financiară Fitch a reconfirmat ratingul Băncii Transilvania, cu perspectivă stabilă, pentru creditele pe termen lung, acordate în valută, calificativul fiind "BB-", precum si pentru cele pe perioadă scurtă, acesta fiind "B". Conform Fitch, acest rating reflectă în special structura diversificată si stabilă de finantare, precum si nivelul confortabil al lichiditătii băncii.

Robert Rekkers, Directorul General al Băncii Transilvania, declară: “Rezultatele obtinute în prima parte a acestui an sunt, si de această dată, promitătoare. Focusul nostru a fost cresterea sustenabilă a profitului si a cotei de piată. Toate cele patru linii de afaceri ale băncii noastre au fost gestionate adecvat actualului context economic. Am continuat si continuăm să acordăm credite, iar prin produsele si serviciile lansate în primele 6 luni venim cu solutii financiare pentru clientii nostri. Stim că anul 2011 va fi, în continuare, cu provocări, tocmai de aceea suntem precauti, dar pregătiti pentru a atinge obiectivele stabilite pentru acest an”.

In primele 6 luni ale anului, veniturile din operatiuni financiare au crescut la Banca Transilvania cu 20% fată de aceeasi perioadă a anului trecut, iar veniturile din dobânzi au crescut cu 2%, de la 491 milioane lei, la 500 milioane lei. Veniturile din comisioane s-au mentinut la aproximativ acelasi nivel, ajungând la 176,92 milioane lei. In ceea ce proveste profitul operational BT, acesta este de 380,49 milioane lei.

Profitul brut realizat de Banca Transilvania în primul semestru al acestui an este de 85,26 milioane lei, fată de 60,03 milioane lei, cât a fost înregistrat în primul semestru al lui 2010, în timp ce profitul net a ajuns la 65,67 milioane lei, valoarea lui dublându-se fată de aceeasi perioadă din anul precedent, când a fost 33,21 milioane lei. Cheltuielile nete cu provizioanele înregistrate în semestrul I 2011 au fost de 295 milioane lei, diminuate fată de valoarea înregistrată în aceeasi perioadă a anului precedent cu 35 milioane lei. Din aceste rezultate reiese faptul că sunt înregistrate semne de stabilizare în ceea ce priveste calitatea portofoliului de credite.

Cheltuielile operationale BT au crescut cu 9% fată de aceeasi perioadă a anului trecut, fiind de 366 milioane lei. Această crestere a fost determinată de extinderea retelei de unităti a Băncii Transilvania, de majorarea contributiei  la Fondul de Garantare a Depozitelor de la 0,2%  la 0,3%, aplicat  soldului depozitelor, precum si  de cresterea – cu 5% - a cotei privind TVA-ul. Tot ca urmare a extinderii activitătii Băncii Transilvania au crescut, cu 6%, cheltuielile cu personalul, fată de perioada similară a anului trecut, de la 164,54 milioane lei, la 173,73 milioane lei.

Ca urmare a controlului strict al costurilor, precum si a cresterii constante a profitului, raportul cost / venit a fost mentinut la un nivel acceptabil la Banca Transilvania, la 30 iunie 2011 acesta fiind de 49%. In ceea ce priveste activele bilantiere BT, acestea sunt în crestere, astfel că la sfârsitul semestrului I 2011 acestea au fost de 22.667 milioane lei, în comparatie cu finalul anului trecut, când erau de 21.589 milioane lei.

La Banca Transilvania, portofoliul de credite este în crestere cu 7%, preponderent în lei, soldul ajungând la 14.263 milioane lei, la data de 30.06.2011. In cadrul acestui portofoliu, 61,76% reprezintă creditele pentru companii, iar 38,24% sunt împrumuturile acordate persoanelor fizice.

Soldul provizioanelor a crescut la Banca Transilvania cu 19% în primele 6 luni ale acestui an, de la 1.356 milioane lei, la 1.611 milioane lei, în conditiile unui focus BT pe managementul riscului, adaptat contextului economic actual. Din acest sold al provizioanelor, suma de 258 milioane lei reprezintă provizioane nedeductibile fiscal, constituite suplimentar, pentru că Banca Transilvania are o abordare prudentă a managementului riscului de credit.
Creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, reprezintă 8,32% din totalul portofoliului de credite, în primul semestru al anului 2011.

Banca Transilvania are o lichiditate foarte bună: raportul credite / depozite s-a mentinut subunitar, valoarea acestuia fiind de 0,78, la 30 iunie 2011. De asemenea, rata de solvabilitate este la un nivel confortabil, de 12,09%. Numărul de operatiuni a crescut cu 10,85% în primul semestru  al acestui an, în comparatie cu aceeasi perioadă a anului trecut.

Oferta BT a fost completată mai ales cu oferte de creditare. „Creditul Rapid, fără Garantii Materiale”, dedicat IMM-urilor, pentru acoperirea nevoilor de capital generate de desfăsurarea activitătii sau cresterea afacerii este, practic, produsul prin care Banca Transilvania a dat tonul pietei în ceea ce priveste creditarea companiilor mici si mijlocii, în acest an. BT a lansat, de asemenea, în colaborare cu Fondul de Garantare a Creditului Rural, „Creditele Agricole”, o sursă flexibilă si rapidă pentru agricultori.

Un alt exemplu este pachetul „Contul de Capital Social”: primul cont al unei firme noi aduce clientilor un set de servicii si beneficii, dacă acesta este deschis la Banca Transilvania. BT s-a alăturat, de asemenea, Programului Prima Casă 4, având la dispozitie un plafon de 25 de milioane euro pentru creditele de acest tip. Un proiect de anvergură lansat de Banca Transilvania este Star BT, dedicat celor care achită cumpărăturile cu cardurile de credit BT; acesta înseamnă puncte de loialitate acumulate, precum si facilitatea de plată în rate fără dobândă în magazinele partenere. Proiectul a început cu dreptul, în 2011: în doar o lună de la lansare, Programul Star BT a atras deja aproximativ 1.000 de locatii partenere.

Rezultatele înregistrate de Banca Transilvania în primul semestru al acestui an demonstrează faptul că strategia aleasă este una adecvată si că BT este pe drumul cel bun în ceea ce priveste ducerea la îndeplinire a obiectivului central asumat, ca echipă, pentru acest an, si anume “Back to Business”.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//