• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

UNSAR - subscrieri de 5,9 miliarde lei, in primele trei trimestre din 2010

UNSAR - subscrieri de 5,9 miliarde lei, in primele trei trimestre din 2010

Companiile membre UNSAR au realizat, în primele trei trimestre din acest an, un volum de prime brute subscrise de 5,9 miliarde lei, nivel în scădere nominală cu 5,7% faţă de rezultatele înregistrate la sfârşitul lunii septembrie din 2009.

Raportările companiilor care practică asigurări de viaţă arată o creştere nominală a subscrierilor pe acest segment de piaţă de peste 4% comparativ cu intervalul ianuarie-septembrie 2009, de la un nivel de aproape 990 milioane lei, la peste un miliard de lei. Această evoluţie a fost susţinută de creşterea nominală de peste 43% înregistrată pe clasa asigurărilor de viaţă şi anuităţilor legate de fonduri de investiţii.

Pe segmentul asigurărilor generale, subscrierile membrilor UNSAR au totalizat 4,9 miliarde lei, valoare în scădere nominală cu 7,5% comparativ cu intervalul ianuarie-septembrie 2009.

Cea mai afectată clasă de asigurări, potrivit raportărilor membrilor UNSAR, este cea a asigurărilor de mijloace de transport terestru, altele decât cele feroviare (clasa III), care cuprinde produsele auto facultative Casco. Subscrierile aferente acestei clase au înregistrat, în primele trei trimestre din acest an, o scădere nominală cu aproape 24%, de la 2,5 miliarde lei, în septembrie 2009, la 1,9 miliarde lei, în septembrie 2010.

“Asigurările Casco şi RCA au adus aproape 80% din subscrierile segmentului de asigurări generale, aşa cum arată rezultatele membrilor UNSAR pentru primele trei trimestre din acest an. Subscrierile companiilor de asigurări generale sunt dependente de aceste tipuri de asigurări, ceea ce a condus la o schimbare a strategiilor de vânzare şi de subscriere, mai ales în condiţiile în care volumul despăgubirilor plătite este în creştere. Pe segmentul Casco, de exemplu, nivelul daunelor brute plătite a fost aproape egal cu cel al primelor brute subscrise. Iar dacă adăugăm şi rezervele constituite pentru daune avizate şi neavizate, atunci imaginea acestui segment de piaţă este din ce în ce mai sumbră”, a explicat Directorul General al UNSAR, Florentina Almăjanu.

Pe segmentul asigurărilor de răspundere civilă auto obligatorie – RCA şi carte verde (clasa X), primele brute subscrise au totalizat aproape 1,9 miliarde lei, nivel în creştere nominală cu 15,6% comparativ cu rezultatele anunţate de membrii UNSAR la sfârşitul lunii septembrie a anului trecut.

Daunele brute plătite pe segmentul RCA au urcat de la peste 1,1 miliarde lei, în intervalul ianuarie-septembrie 2009, la 1,21 miliarde lei, în perioada similară a acestui an. Prin urmare, şi pe această clasă de asigurări se înregistrează o creştere a daunalităţii. Rezervele de daune avizate şi neavizate ale asigurătorilor membri UNSAR, constituite pentru contractele RCA, depăşeau la 30 septembrie 2010, 1,3 miliarde lei. La aceeaşi dată din 2009, nivelul acestor rezerve se apropia de 1,1 miliarde lei.

“Pe segmentul RCA se simte nevoia unei recalibrări a produsului, care să cuprindă şi o recalculare a preţurilor, pentru obţinerea unei corelări cât mai riguroase cu riscurile asumate de companii. Frecvenţa daunei prezintă cel mai mare risc pentru piaţa asigurărilor auto, în condiţiile în care acest indicator înregistrează, în România, un nivel semnificativ mai ridicat, comparativ cu alte state europene. În prima parte a acestui an, preţul mediu la RCA s-a situat în jurul valorii de 110 de euro, pentru autoturismele cu capacitate cilindrică cuprinsă între 1.201 şi 1.400 cmc, valoare insuficientă în condiţiile unei frecvenţe a daunei atât de ridicată şi a apariţiei unor cereri de despăgubiri de dimensiuni din ce în ce mai mari, mai ales pentru daune nonpatrimoniale”, a arătat Florentina Almăjanu.

UNSAR este organizaţia profesională a companiilor de asigurare, constituită în anul 1994 în scopul dezvoltării, extinderii, colaborării şi cooperării în domeniul asigurărilor şi reasigurărilor pe plan intern şi internaţional. Uniunea a fost fondată de 13 societăţi de asigurare şi reasigurare.

În prezent, organizaţia are 23 de membri, care generează aproximativ 95% din subscrierile totale ale industriei locale de asigurări. Începând din 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Comité Européen des Assurances – CEA, federaţia asigurătorilor şi reasigurătorilor europeni.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//