• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Romania are 30 de companii in Top 500 Europa Centrala 2007, conform topului realizat de Deloitte

Romania are 30 de companii in Top 500 Europa Centrala 2007, conform topului realizat de Deloitte

Romania are mai putine companii in Topul 500 din Europa Centrala pentru anul 2007 (30 fata de 32, in topul anterior), dar veniturile totale au depasit 30,2 miliarde de euro (putin mai mult decat cifra cumulata a anului anterior - 29 miliarde de euro), potrivit unui nou top realizat de Deloitte asupra primelor 500 mari companii din regiune.

"Odata cu aderarea, companiile romanesti au intrat intr-o piata extrem de reglementata si foarte competitiva, unde  mizele se joaca pe cifre mari", a spus George Mucibabici, Presedintele Deloitte Romania. "Companiile noastre evolueaza bine in acest mediu extrem de competitiv. Nu trebuie sa uitam ca majoritatea tarilor incluse in raport s-au alaturat Uniunii Europene inca din 2004 si ca au beneficiat de un volum impresionant de investitii straine. Romania are in spate un singur an de apartenenta la UE, iar rezultatele de pana acum indica un potential important pe viitor".

Romania este bine reprezentata in ierarhia Central Europeana, prin companii care joaca un rol important in industria lor, atat la nivel local, cat si regional. Exista in continuare piete care - desi cresc accelerat pe plan local – nu sunt inca vizibile in randul altor piete central-europene.

Astfel, Romania are o buna reprezentare in industria energiei si resurselor, cu 13 companii. Petrom, compania numarul unu in Romania, se plaseaza pe pozitia 16 in Top 500 Europa Centrala. La randul sau, Rompetrol Rafinare, numarul doi in Romania, se pozitioneaza pe locul 50 in regiune. Industria producatoare este identificata prin doi jucatori puternici, de talie internationala - ArcelorMittal Galati (numarul trei pe plan local si numarul 63 in topul regional) si Dacia Grup (numarul patru, respectiv 64).

Segmentul de consum este de asemenea bine reprezentat, cu zece jucatori locali calificati in Top 500. De asemenea, si primii trei mai operatori de telecomunicatii (Orange, Vodafone si Romtelecom) fac parte din ierarhie. De remarcat faptul ca Romania nu este mentionata pe piete precum cea farmaceutica si de ingrijire medicala sau cea imobiliara. 

"In Romania, industria farmaceutica producatoare nu este dezvoltata. In schimb, de-a lungul anilor s-a format o piata extrem de competitiva pentru distributia de produse farmaceutice", a explicat George Mucibabici.

"In ceea ce priveste piata imobiliara, aceasta este inca intr-o etapa de dezvoltare si companiile de profil nu au ajuns inca in punctul in care sa profite din plin de investitiile lor aici. Acesta este motivul pentru care Romania nu este reprezentata pe acest segment la nivel de regiune". De mentionat ca Top 500 este realizat pe baza datelor financiare, a veniturilor, profiturilor si cotelor de piata raportate de principalii jucatori in regiune.

"Evolutia companiilor romanesti care se regasesc in Top 500 ar putea parea sub nivelul asteptarilor noastre generale", a continuat George Mucibabici, "dar trebuie sa tinem cont ca, spre deosebire de companiile incluse in primul val de aderare la Uniunea Europeana, companiile romanesti au traversat o perioada mai indelungata de inconsistenta in procesul de reforma, fiind lipsite astfel de ingredientele necesare unei dezvoltari mai rapide: investitii straine in volume mai mici si de data relativ recenta; mediul economic liberalizat gradual si birocratia excesiva in sectorul guvernamental; procesul de privatizare relativ lent, cu pierderi substantiale de oportunitati de dezvoltare atat pe orizontala, cat si pe verticala".

Privite din aceasta perspectiva, evolutia companiilor romanesti este peste asteptarile analistilor economici.

"Tocmai din aceasta cauza, exista un sentiment general de optimism ca economia isi va continua dezvoltarea robusta, sustinand cresterea in importanta si magnitudine a companiilor romanesti", a concluzionat George Mucibabici, Presedintele Deloitte Romania.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//