Cel mai recent studiu GfK Omnibus arată că peste 45 dintre români ~ au rude, prieteni apropiaţi sau cunoştinţe plecate în străinătate pe perioade îndelungate. ~ Dintre aceştia, jumătate ţin săptămânal legătura cu ...

- EUR:
- USD:
Promotie de Brand

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...
citeste mai multPromotie de Brand

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...
citeste mai multPromotie de Brand

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...
citeste mai multCele mai citite
- Mama, ce oferta la Bancpost - replica din centrul campaniei Lowe&Partners pentru Bancpost
- Altex ofera pachete formate din laptopuri si abonamente Orange
- Rate cu 0% dobanda pentru platile cu cardurile de credit BCR la comerciantii parteneri
- Primul supermarket Lidl din Romania, la Ramnicu Valcea
- KLM opereaza prima cursa cu pasageri, folosind biokerosen ca si combustibil
- Reduceri la licentele ESET Smart Security, prin BRD @ffice
- Asigurarea privata pentru sanatatea ta - lansata de BCR si BCR Asigurari de Viata Vienna Insurance Group
- www.fotbaladevarat.ro - campanie cu premii lansata de brandul de bere Timisoreana
- Piata de leasing operational - 15-20% crestere estimata pentru 2012
- Retrospectiva anului 2011 in Piata Reducerilor de Grup - vouchere de 18 milioane euro
Linkuri recomandate
- Servicii de curatenie Cluj-Napoca
- Deblocari usi metalice
- repar frigidere la domiciliu Bucuresti
- ora exacta
- Lac de pescuit Bistrița
- Ceasuri cu Pretz Mic
- comunicate de presa
- Inele de logodna
- hoteluri
- Seturi creative copii
- Cosuri cadou Paste
- service reparatii frigidere
- Vimandra.ro
- Contabilitate Constanta
- Asfaltari Bucuresti
- Ora exacta StirI
- Apa Kangen, Aparat Apa Kangen
- Bervolo Uno, Magazin online
- Transport caini Anglia
Studiu GfK Omnibus: peste 45% din romani au rude sau prieteni in afara tarii

Cel mai recent studiu GfK Omnibus arată că peste 45% dintre români au rude, prieteni apropiaţi sau cunoştinţe plecate în străinătate pe perioade îndelungate. Dintre aceştia, jumătate ţin săptămânal legătura cu persoanele plecate din ţară, contactându-i o dată sau de mai multe ori, 12% menţin contactul o dată la două săptămâni, 21% o dată pe lună, 16% mai rar de o dată pe lună şi numai 2% declară că nu mai ţin deloc legătura cu persoanele plecate în străinătate.
Mai mult de jumătate dintre locuitorii din Banat-Crişana-Maramureş, Dobrogea şi Ardeal şi preponderent românii care locuiesc în zona rurală şi oraşele mici au cunoştinţe în afara ţării. Proporţia acestora scade pe măsură ce creşte numărul de locuitori ai aşezării de rezidenţă – astfel că în Bucureşti întâlnim doar un sfert din populaţie care să aibă cunostinţe plecate în străinătate.
Tinerii sub 24 de ani ţin legătura mai des cu cei plecaţi, unul din cinci vorbind cu aceştia zilnic. Frecvenţa de comunicare este asemănătoare însă între mediul urban şi cel rural, precum şi între bărbaţi şi femei.
Doar 5% dintre români obişnuiesc să telefoneze ei înşişi persoanele cunoscute aflate în străinătate. În schimb, 45% contactează şi sunt contactaţi în egală măsură, iar 50% sunt de obicei contactaţi de cei plecaţi. În general, cei care aşteaptă să fie sunaţi sunt locuitorii din mediul rural, oameni care provin din gospodării cu venituri mici sau oameni în vârstă, în special trecuţi de 60 de ani. Cei ce menţin dialogul sunt mai tineri, aparţinând mai ales grupei de vârsta 25-39 de ani – mai mult de jumătate dintre ei telefonează şi li se telefonează în aceeaşi măsură.
Telefonul mobil este cel mai popular mod de a ţine legătura cu cei dragi – 81% dintre respondenţi sună sau sunt sunaţi pe mobil. Urmează, aproape la egalitate, programele gratuite de telefonie prin Internet (39%), telefonul fix (38%), iar 28% comunică prin mesageria instantanee. Cele mai puţin folosite moduri de comunicare sunt scrisorile (9%), cartelele cu credit (7%) şi programele plătite de telefonie prin Internet (3%).
Telefonul mobil este folosit mai mult în mediul rural (86%) decât în urban (77%) pentru a ţine legatura cu cei plecaţi în străinătate, iar vârsta celor care îl folosesc este în general sub 60 de ani. Ardelenii vorbesc cel mai rar pe mobil – 39% vorbesc cu cei plecaţi o dată pe lună sau mai rar.
Telefonul fix este folosit cel mai puţin în Muntenia (24%). Jumătate dintre amatorii telefoniei fixe vorbesc cu cei plecaţi în afară o dată sau de mai multe ori pe săptămână. În ceea ce priveşte celelalte mijloace importante de a ţine legătura cu apropiaţii aflaţi în străinătate: 76% dintre persoanele care se folosesc de telefonul mobil vorbesc frecvent cu cei plecaţi (cel puţin o dată pe săptămână); tot 76% dintre persoanele care utilizează e-mailuri/ mesagerie instantanee în acest scop vorbesc frecvent cu cei din străinătate; 84% dintre persoanele care sună pe Internet prin intermediul unor programe gratuite vorbesc frecvent cu cei plecaţi.
Informaţiile provin din studiul GfK Omnibus, realizat în luna august 2010 pe un eşantion de 1080 de respondenţi din mediul urban şi rural. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste.
GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK. De 10 ani, GfK România este institutul numărul 1 de cercetare de piaţă din România.
Activităţile sale sunt structurate în cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativă şi calitativă Ad Hoc pentru o arie largă de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicaţii şi IT, finanţe, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continuă pentru bunuri de folosinţă îndelungată, Media - cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media şi Healthcare – cercetare calitativă şi cantitativă în toate domeniile medicale.
Înfiinţat în 1934 ca primă companie de cercetare de piaţă în Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente. Grupul GfK este una din cele mai mari organizaţii de cercetare de piaţă din lume.
Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info