• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Microsoft Romania - rezultatele anului fiscal 2010 si directiile de investitie pentru 2011

Microsoft Romania - rezultatele anului fiscal 2010 si directiile de investitie pentru 2011

Microsoft România a anuntat rezultatele anului fiscal 2010 și direcțiile prioritare de investiție până la 30 iunie 2011. În retrospectivă, anul fiscal 2010 a însemnat un număr record de lansări și, în general, o recepție foarte bună a noilor produse, servicii și soluții introduse pe piață, continuarea și extinderea programelor de responsabilitate socială și revenirea pe creștere în al doilea semestru. Anul fiscal 2011 va accelera transformarea Microsoft, vectorul principal de schimbare pentru companie și pentru partenerii comerciali, reprezintându-l adopția serviciilor de cloud computing, se precizeaza intr-un comunicat de presa remis BrandInfo.ro.


Călin Tatomir, Director General, Microsoft România: „Într-o perioadă marcată de incertitudine economică, am căutat soluții împreună cu și aproape de clienții și partenerii noștri. Am direcționat investițiile pentru a asigura o dezvoltare pe termen lung prin proiecte strategice, dar și în acțiuni cu efect imediat în creșterea cotei de piață, cum, de exemplu, a fost cazul soluțiilor de virtualizare.”


Lansările Windows 7, Windows Server 2008 R2 și Hyper-V Server 2008 R2, Office 2010 (în limba engleză), Sharepoint Server 2010, Exchange Server 2010, Microsoft Online Services și SQL Server 2008 R2 sunt printre evenimentele anului ce care au susținut revenirea pe creștere a Microsoft.


Microsoft România a raportat creștere de la an la an în ultima jumătate a anului fiscal 2010 (decembrie 2009 – iunie 2010), moment ce marchează un punct de inflexiune pentru companie, pe fiecare categorie de produse. Creșterea va continua și anul fiscal 2011 – creșterea planificată pentru tot anul este de 6%, cu o accelerare (peste 15%) în a doua parte a anului fiscal, susținută de toate categoriile de produse.


Michal Golebiewski, Director de Marketing, Business și Operațiuni, Microsoft România: „În fiecare Microsoft investește miliarde de dolari în cercetare și dezvoltare, peste 9 miliarde în 2010. Suntem una dintre cele mai inovative companii din lume și, ca rezultat al acestor investiții, avem posibilitatea în acest an să aducem în piață un portofoliu generios de produse, soluții și servicii.”


Lansărilor Office 2010 (în limba română) și Internet Explorer 9 beta din septembrie le vor urma lansările Windows Phone 7, Lync Server 2010 (următoarea generație a Office Communications Server), Windows Live Essentials, Windows 7 Service Pack 1, Dynamics CRM 2011, Dynamics Nav 2009 R2, Dynamics Ax for Retail, Windows Intune și actualizări ale System Center și Microsoft Online Services.


În prima jumătate a anului 2010 serviciile online de comunicare și colaborare în cloud pentru intreprinderi (Microsoft Online Services) au fost evaluate de 2000 de clienți din România.


Călin Tatomir, Director General, Microsoft România: „Se întrunesc toate condițiile pentru o adopție la scară largă a serviciilor de cloud computing, în general, și a celor oferite de Microsoft, în particular. Clienții preferă aceste servicii pentru valoarea economică și pentru flexibilitatea cu care software-ul poate fi consumat ca serviciu. Pentru Microsoft și partenerii noștri este o transformare irevocabilă cu implicații imediate în modelul de business. Suntem încântați de această etapă a dezvoltării noastre și o vom susține cu angajări noi în filială și investiții în trainingul partenerilor.”


Dezvoltatorilor software le-a fost pregătită o toamnă bogată de cursuri ce tratează tema dezvoltării de aplicații pentru cloud, o serie de evenimente ce culminează cu un concurs de dezvoltare cu premii de 15000 USD. Pentru mai multe detalii vă rugăm accesați  www.scoaladeeficienta.ro/cloud.


Serviciile de cloud computing disponibile în România – Microsoft Online Services (BPOS) pentru companii, Windows Azure Platform pentru dezvoltatori de aplicații, Live@edu pentru instituții educaționale, Windows Live pentru consumatori – vor fi actualizate pe parcursul acestui an și vor fi completate în anul fiscal 2011 de CRM Online și Windows Intune.


Investițiile în creșterea cotei de piață mai ales în zonele cu cerere din piață – cum ar fi virtualizarea de servere, desktopuri și aplicații sau servicii cloud computing – s-au dovedit a fi decizii bune în 2010 și vor fi continuate.


Michal Golebiewski, Director de Marketing, Business și Operațiuni, Microsoft România: „Oferim cea mai cea mai bună valoare clienților și avem încredere în potențialul  de a crește mai repede decât piața – suntem în același timp deschiși față de ceilalți furnizori din piață și dedicați interoperabilității cu tehnologii non-Microsoft, ori de câte ori clienții noștri o solicită.”


Proiectele de acces la software, de angajabilitate și de susținere a spiritului antreprenorial au ocupat un loc central la Microsoft România – iată câteva dintre programele cu cel mai mare impact în FY2010.


Fiecare elev sau student are acces gratuit la software prin DreamSpark. Studenții din specializările Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică (STIM) au acces extins la software Microsoft pentru dezvoltare și test prin MSDN Academic Alliance. Peste 80.000 de descărcări de software au fost operate în acest regim în 2009-2010. Pentru mai multe detalii  vă rugăm accesați www.microsoft.ro/educatie.


Programul Parteneri pentru Educaţie a lansat către şcolile din România provocarea de a deveni şcoli inovative. Astfel Liceul teoretic Moisil, din Bucureşti a devenit prima Şcoală Pathfinder, alături de alte doar 30 de şcoli care au fost înrolate în program, în întreaga lume. Liceului Moisil i s-au alăturat, prin iniţiativa românească a programului şcoli inovative alte 4 şcoli din Neamţ şi Timişoara, considerate partenere a Şcolii Pathfinder. Împreună, aceste şcoli au realizat schimburi de experienţă şi vor testa alături de inspectoratele şcolare judeţene servicii cloud computing în procesul de predare-învăţare.


ONG-urile pot beneficia de donații de software prin TechSoup România – partener Microsoft pentru donații software. Din 2009, anul acordului cu TechSoup România, sute de ONG-uri au s-au înregistrat în program beneficiind de donații de peste 150.000 USD. Pentru mai multe detalii  vă rugăm accesați  www.microsoft.ro/citizenship.


Pe 1 martie 2010 s-a lansat portalul www.e-aptitudini.ro, în contextul campaniei europene eSkills Week 2010. Portalul www.e-aptitudini.ro este un loc al întâlnirii cererii cu oferta educațională, precum și un important mijloc de orientare pentru membrii comunității, indiferent de vârstă, pregătire și profesie. Mai multe informații despre proiectele de acces la tehnologie și de angajabilitate dezvoltate de Microsoft România în societate pe www.microsoft.ro/citizenship/actiuni. Pentru o situație la zi a impactului Microsoft în România vă rugăm accesați Microsoft Local Impact Map.


BizSpark și WebSiteSpark, programele pentru startup-uri software și agenții Web de mici dimensiuni au adus Microsoft 300 de noi parteneri de tehnologie în ultimii doi ani. Programele oferă acces gratuit la software timp de 3 ani și facilitează accesul la alte beneficii (e.g. hosting Web, vizibilitate, co-finanțare) oferite de parteneri cu experiență în oferirea acestor servicii. În aprilie 2010 Startups.ro și Microsoft România au anunțat Start&Grow, un program prin care 4 startup-uri selectate beneficiază timp de 9 luni de cele mai bune resurse de business pentru dezvoltare. Urmăriți evoluția acestor proiecte antreprenoriale și implicarea partenerilor programului pe www.startups.ro/startandgrow.


România a fost una dintre puținele țări din lume în care rata pirateriei a scăzut în 2009 – de la 66% la 65%, conform ultimului studiu BSA/IDC. În ceea ce privește produsele Microsoft, această scădere se datorează și inițiativelor din retail prin care am urmărit educarea utilizatorului final asupra beneficiilor software-ului original.


Rata pirateriei rămâne însă ridicată față de media de 35% din UE și necesită o atenție deosebită din partea Microsoft România pentru a-și proteja utilizatorii de efectele utilizării software-ului piratat sau cu licență necorespunzătoare. Printre măsurile ce urmează să fie implementate în anul fiscal 2011 se numără consultanță oferită companiilor pentru administrarea activelor software („Software Asset Management”), continuarea campaniilor de educare a utilizatorului final (www.howtotell.com) și cooperarea cu partenerii Microsoft, inclusiv prin programe promoțioanale de acces la software, pentru reducerea concurenței neloiale realizate prin oferirea de software piratat.


Anul fiscal 2010 a fost un an care a marcat lansarea unor noi produse de comunicare, colaborare și de productivitate în cadrul grupului Information Worker:  Exchange Server 2010, Office 2010, Project 2010, Visio 2010 și Sharepoint 2010. A fost, de asemenea, anul lansării unui nou model de business, de software în abonament lunar prin Microsoft Online Services și tranzitia către Cloud, unde Microsoft ocupă deja o poziție solidă în România.


Valentina Ion, IW BG Lead, Microsoft România: „Asistăm la un moment de cotitură în ceea ce înseamnă lumea IT și modul în care vom funcționa de acum înainte: eliminăm limitele vechi impuse de distanță, de limbă, de fus orar, de bugete limitate și devenim mobili, productivi de oriunde, printr-un computer, telefon mobil sau browser. Microsoft este furnizorul de software și servicii ce oferă o experiență completă cu soluții instalate local sau în Cloud.”


Suita Microsoft Online Services (servicii de mesagerie, intranet, comunicații unificate, videoconferințe)  s-a bucurat de interesul companiilor locale încă din perioada de evaluare, când peste 2000 de companii au folosit serviciile oferite de către Microsoft. Parteneri de soluții precum Brinel, ETA2U, Gecad, Crescendo, Pras, CG&GC au văzut imediat potențialul acestui nou model de business, care a adus o soluție viabilă pentru situația economică curentă, când controlul costurilor este extrem de important și trebuie gândit în corelare cu cifra de afaceri generată.


Pe de altă parte, soluțiile de comunicare și colaborare au înregistrat creșteri de peste 30%, Sharepoint (soluție de intranet/extranet și document & processes management)  înregistrând cea mai mare rată de creștere (76%) iar Microsoft Office Communications Server (chat, video și audio conferințe, VoIP) având o creștere de până la 49% pe segmentul companiilor mici și mijocii.


Ca soluție de mesagerie, comunicare și colaborare, Exchange Server 2010 continuă creșterea și în 2010, companiilor mari alăturându-se cele mici și mijlocii (creștere de aproximativ 10%), dar și administrația publică locală (creștere de 61%) și instituțiile de învățământ care pun din ce în ce mai mult preț pe securitate, pe ușurința în utilizare și pe funcționalitățile de gestionare calendar, task-uri, profiluri multiple, pe integrarea cu social media și partajarea acestor informații cu colegii sau chiar clienții și furnizorii.


Din punct de vedere al suitelor de productivitate, Microsoft și-a consolidat pozitia de lider, Microsoft Office crescând în utilizare cu peste 10%, lansarea Office 2010 fiind foarte bine primită atât la nivel global, cât și la nivel local, cele peste 20.000 de descărcări ale versiunii beta  în România, prima rată de download în regiunea Europa Centrală și de Est fiind dovada acestui fapt. În septembrie am făcut disponibilă versiunea în limba română a Office 2010 și am organizat o serie de acțiuni către consumatorii finali, cu ajutorul partenerilor din retail. În perioada 7-12 septembrie, toți cei prezenți la Office Days au putut să participe la demonstratii live, să câștige premii și să afle mai multe informații despre modul în care orice utilizator poate deveni  mai productiv și creativ cu ajutorul Office 2010.


Noul an fiscal va continua seria de lansări cu Lync Server 2010 (noua generație a Office Communications Server). În prima parte a anului 2011, Microsoft va extinde oferta de Cloud, oferind fiecărui client soluția de care are nevoie pentru stocare și gestionare e-mailuri și documente pentru comunicare și colaborare online via chat, telefon, VoiP, video și audio conferințe, mergând până la a oferi Microsoft Office 2010 în cadrul unui abonament lunar.


Grupul de Server and Tools (servere și unelte de dezvoltare) a înregistrat creștere a cotei de piață pe toate direcțiile business prioritare.


Vânzările de produse de securitate IT au depășit așteptările, înregistrând o creștere de 75% de la an la an și marcând un avans semnificativ în ceea ce privește cota de piață pentru Microsoft în fața principalilor rivali. Veniturile din produse de securitate IT au confirmat pentru al treilea an la rând că reprezintă un motor deosebit de creștere pentru business-ul Microsoft prin performanța continuă, trend-ul înregistrat în anii precedenți rotunjind la 500% creșterea din ultimii trei ani, perioadă în care numeroase întreprinderi mari au optat și adoptat tehnologiile de securitate Microsoft.


Un alt avans important în materie de cotă de piață l-a inregistrat SQL Server Enterprise. SQL Server Enterprise a înregistrat, de asemenea, un avans important în ceea ce privește cota de piață, cu o creștere de aproximativ 50% față de anul trecut în rândul companiilor mari din România. SQL Server Enterprise contribuie la reducerea costurilor proiectelor IT demarate în ultimele 12 luni, motiv pentru care un număr semnificativ de companii mari au optat pentru această tehnologie performantă, scalabilă, și sigură.


Un alt moment semnificativ îl reprezintă surclasarea rivalului numarul unu în virtualizare la unități instalate și o creștere de 34% în materie de vânzări totale la produsele de IT management (linia de business System Center), depășind astfel așteptările bugetate. Principalul factor de creștere pentru management IT a fost virtualizarea, unde studiile IDC arată că Microsoft a depășit în cota de piață principalul rival ca număr de servere virtualizate instalate în România. Tehnologiile Hyper-V (Windows Server 2008 R2 Hyper-V, Hyper-V Server 2008 R2) și System Center (SMSE/D – management IT pentru pentru datacentere de intreprinderi mari și System Center Essentials – management IT destinat intreprinderilor medii) au contribuit decisiv la acest succes.


Numărul de unități de Windows Server vândute în piață a crescut mai rapid decât piața de server hardware în toate segmentele de piață, ceea ce indică un câștig de cotă de piață. La acest succes au contribuit tehnologia de virtualizare Hyper-V (Windows Server 2008 R2 Hyper-V dacă este rol din Windows Server, respectiv Hyper-V Server 2008 R2 dacă este serverul de virtualizare gratuit), precum și lansarea unei noi versiuni Windows Server Foundation pentru companii mici în parteneriat cu Maguay, Fujitsu și Dell.


Server and Tools va continua să investească și să urmăreasca rezultatele în aceste direcții strategice în anul fiscal ce urmează, în paralel cu promovarea Windows Azure și SQL Azure – noile piese tehnologice Microsoft de cloud computing, care vor complementa vânzările produselor tradiționale.


Tudor Galoș, Windows Business Group Lead, Microsoft România: „Anul fiscal 2010 a fost un an cu evoluții interesante de business, cu scăderi ale pieței de calculatoare cu 25% și ale pieței producătorilor locali de calculatoare cu 40%. Totuși, chiar și în aceste vremuri dificile, în special în a doua jumătate de an fiscal, business-ul Windows a crescut pe majoritatea segmentelor de business. Astfel, business-ul Windows cu sisteme de operare preinstalate a crescut cu 15% în a doua jumătate a anului fiscal, cel de pachete Windows cu 490% pe tot parcursul anului iar business-ul de legalizare Windows cu 74% anul acesta. De asemenea, în zona firmelor mici și mijlocii, Windows a avut o creștere de 31%.”


Aceste rezultate vin pe fondul lansării sistemului de operare Windows 7 în toamna anului 2009, lansare care a avut două direcții: una adresată consumatorilor, materializată printr-o campanie  de lansare prin intermediul căreia compania a interacționat în mod direct cu mai bine de 8500 de consumatori și a doua direcție de business, materializată printr-un roadshow în patru orașe, susținut de peste 20 de sponsori, la care au participat peste 2.000 de oameni tehnici. Această lansare a dus și la o adopție rapidă a sistemului de operare Windows 7 în România, care deține în acest moment o cotă de piață de aproximativ 20%, conform http://gs.statcounter.com. Această adopție a fost susținută și de campania „Fii Deștept”, o inițiativă prin care Microsoft, împreună cu partenerii de retail, cu producătorii de calculatoare și cu distribuitorii au promovat oferte speciale de calculatoare cu Windows 7 preinstalat destinate pieței din România. „Fii Deștept” a dus la creșterea cu peste 30 de puncte a Windows original preinstalat pe calculatoare noi în zona marilor retaileri și, în zona de business, unde proiectele de adopție ale Windows 7 au dus la rezultate palpabile de creștere a satisfacției clienților, a avut drept rezultat reducerea de costuri de utilizare a tehnologiei și a optimizării proceselor de business.


Lunile urmatoare vor marca lansări importante, printre care Internet Explorer 9, Windows Live Essentials, Windows Intune și Windows 7 Service Pack 1.


Divizia Microsoft Dynamics a înregistrat o evoluție pozitivă, marcând o creștere cu aproape 30% față de anul precedent, produsul cu cel mai mare aport fiind Dynamics Ax (fostul Axapta), care a marcat o triplare a veniturilor față de anul trecut. Această creștere demonstrează că produsul Dynamics Ax a fost foarte bine primit de piața locală, o piață extrem de sensibilă la preț care pune tot mai mult accent pe calitate. Una dintre prioritățile anului fiscal 2010 a reprezentat-o creșterea nivelului de accesibilitate a soluțiilor, astfel că toate aplicațiile de gestiune a afacerilor au devenit accesibile atât în regim de achiziție, cât și de închiriere.


Ioana Pană, Microsoft Dynamics Lead, Microsoft România: „Un mare succes este faptul că Microsoft a reușit să schimbe percepția companiilor locale despre soluțiile de tip CRM promovând un concept mai generos – xRM (any Relationship Management) – ce oferă o aplicabilitate mult mai largă. La finalul anului fiscal 2010 existau 65 de clienți care utilizau platforma Dynamics xRM, număr de clienți prin care Microsoft se poziționează ca lider de piață în cadrul acestui segment.”


Pentru anul fiscal 2011, echipa Dynamics și-a propus să mențină ritmul de creștere atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât și al cotei de piață.  FY2011 va marca lansarea unei noi versiuni Dynamics Nav, precum și a noii soluții de industrie pentru Dynamics Ax. Alte lansări importante vizează segmentul CRM, prin CRM 2011 și CRM Online. Prin CRM Online, Microsoft face un pas major și concret către integrarea produselor Dynamics în arhitectura cloud, extinzând, în același timp, gama de companii care vor avea un acces extrem de facil la acest gen de aplicații.  


Pentru grupul Mobile, anul fiscal 2010 a fost marcat de lansarea unei noi versiuni de OS – Windows Mobile 6.5 – împreună cu un portofoliu extins de peste 10 smarthone-uri din partea unor producători importanți precum HTC, LG, Samsung și Sony-Ericsson. O altă lansare importantă realizată împreună cu partenerii din telecom și retail o reprezintă noul brand „Windows Phone”, adresat consumatorilor dinamici ce vor să rămână conectați, îmbinând eficient viața profesională cu cea personală.

Ionuț Gaotă, Mobility Business Group Lead, Microsoft România: „ Terminalele Windows Phone au avut o rată mare de adopție în segmentul tinerilor – datorită suitei de programe multimedia și social-networking deja cunoscute, precum Internet Explorer, Windows Live, Live Messenger, Facebook și Twitter – dar și în cadrul segmentului business prin prisma instrumentelor de productivitate Outlook, Office Mobile, Sharepoint, Office Communicator.”

Pe fondul unei reveniri a pieței de terminale și telecom, susținută de o creștere susținută a vânzărilor de smartphone-uri și diversificării sistemelor de operare și a ofertelor, Microsoft a început anul fiscal 2011 prin două anunțuri: lansarea Office Mobile 2010 pentru portofoliul Windows Phone 6.5 destinat mediului de business, precum și confirmarea lansării în România a noului sistem de operare Windows Phone 7. Primele terminale Windows Phone 7 vor ajunge pe piața locală spre sfârșitul anului calendaristic, beneficiind de susținere din partea operatorilor telecom și a pieței retail și online.

Noul sistem de operare Microsoft reprezintă o inovație în spatiul smartphone, redefinind experiența consumatorului și oferind un nou mod de interacțiune cu telefonul. Integrarea serviciilor Windows Live, Facebook, Outlook și Bing oferă ușurință și simplitate în accesarea conținutului important pentru utilizatori: albume foto, comentarii, update-uri și emailuri de la contacte.


Microsoft România are aproape 300 de angajați, cu o dinamică de angajare accentuată în GTSC (12%) și Ciao (10%). În total sunt 40 de colegi noi ce s-au alăturat în anul fiscal 2010 celor trei linii de business. În anul fiscal 2011 dezvoltarea va fi moderată și cu accente mai mari în GTSC și Ciao.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//