• EUR:
  • USD:

Promotie de Brand

Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea Vorbesti, Net Primesti de la Vodafone, pentru toti utilizatorii din Romania, indiferent de retea

Utilizatorii Cartelei Vodafone, atat cei noi cat si cei existenti, pot acumula trafic de date gratuit, de pana la 10 MB/ minut, in limita a 10 GB/ luna. In premiera, campania “Vorbesti, Net Primesti” se adreseaza si utilizatorilor din alte...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor Toshiba reintroduce Garantia No Matter What, oferind clientilor protectie completa pentru laptopurile lor

Toshiba Europe GmbH a anuntat relansarea Garantiei No Matter What – o oferta care confera un plus de siguranta in cazul unor evenimente neasteptate si nedorite. Disponibila gratuit la achizitionarea laptopurilor de consum, Garantia No Matter What...

citeste mai mult

Promotie de Brand

Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT Peste 30 de premii pentru cei care aleg STAR Student, pachetul gratuit de produse si servicii BT

Banca Transilvania a dat startul unei campanii cu peste 30 premii atractive pentru persoanele care aleg până la finalul anului pachetul gratuit STAR Student. Se pot câstiga următoarele: 3 iPhone-uri 6S, 3 Ipad-uri si 25 de brătări Fitbit...

citeste mai mult

Analiza PwC: degradarea ecosistemului va afecta toate sectoarele de activitate

Analiza PwC: degradarea ecosistemului va afecta toate sectoarele de activitate

Costul total anual al reducerii biodiversităţii şi al degradării ecosistemului este estimat a fi între 2 şi 4,5 mii de miliarde de dolari americani, sau aproximativ 3,3 până la 7,5% din PIB-ul global, potrivit unei analize PricewaterhouseCoopers (PwC)


Toate sectoarele de activitate vor fi afectate de reducerea resurselor naturale existente, arată o analiză PricewaterhouseCoopers (PwC) parte a unui studiu de referinţă al Programului de Mediu al Organizaţiei Naţiunilor Unite (UNEP) care examinează aspectele economice ale reducerii biodiversităţii şi degradării ecosistemului.  


Studiul ONU The Economics of Ecosystems and Biodiversity (TEEB) indică faptul că monitorizarea impactului pe care activităţile marilor companii îl au asupra capitalului natural al planetei se va intensifica pe viitor, o dată cu îmbunătăţirea metodelor de evaluare. Deja, studiul TEEB estimează că impactul economic global al reducerii biodiversităţii şi al degradării ecosistemului este între 2 şi 4,5 mii de miliarde de dolari americani anual, ceea ce se va reflecta în preţurile produselor, disponibilitatea acestora, costurile finanţării, impactul asupra climei şi în perturbări ale lanţului de aprovizionare pentru consumatori, companii şi guverne.


În ciuda acestui fapt, analiza PwC a indicat că mai puţin de o companie din cinci percepe reducerea biodiversităţii ca un subiect important pe agenda de afaceri. De asemenea, numai două dintre primele 100 cele mai mari companii din lume, definesc reducerea biodiversităţii drept un risc strategic.


„Menţinerea biodiversităţii nu ar trebui să fie privită doar ca o vulnerabilitate sau un cost pentru companii, ci ca un potenţial uriaş de afaceri încă neexploatat. Analiza PwC arată faptul că există un potenţial enorm pe pieţele emergente în ceea ce priveşte produsele şi serviciile ce ţin de biodiversitate şi protejarea ecosistemului. Spre exemplu, în prezent piaţa produselor agricole organice (bio) este estimată la 40 de miliarde de dolari americani în întreaga lume, reprezentând 2,5% din piaţa globală a alimentelor şi băuturilor. Studiul PwC anticipează că această piaţă a produselor alimentare organice va creşte de cinci ori până în 2020, ajungând la o valoare de 210 miliarde de dolari, iar până în 2050 ar putea ajunge la 900 de miliarde de dolari. De asemenea, valoarea pieţei pentru produsele naturale de pădure se aşteaptă să crească de la valoarea actuală de 5 miliarde de dolari, la 15 miliarde în 2020 şi la 50 de miliarde de dolari până în 2050”, a declarat Alexandru Lupea, Partener, Servicii de Audit, Liderul Grupului pentru Industria Energetică, Minieră şi de Utilităţi din cadrul PricewaterhouseCoopers România.    


„În acest context, România ar putea beneficia de pe urma acestei tendinţe şi ar putea să-şi dezvolte un puternic sector de producţie agricolă bio, valorificându-şi întinsele suprafeţe cultivabile şi de pădure şi profitând de pe urma gradului redus de utilizare a îngrăşămintelor artificiale şi pesticidelor în agricultura românească, fapt ce ar putea fi transformat dintr-un dezavantaj competitiv într-un avantaj”, a adăugat Lupea.


Raportul TEEB a relevat faptul că gradul de conştientizare al pericolului reducerii biodiversităţii este cel mai ridicat pe continentele cele mai afectate de schimbările climatice şi de despăduririle pe suprafeţe mari. Peste 50% dintre directorii executivi din America Latină şi 45% dintre cei din Africa percep reducerea biodiversităţii drept o ameninţare pentru dezvoltarea afacerilor. Concluziile studiului indică faptul că directorii executivi care nu conştientizează importanţa managementului biodiversităţii ca pe o componentă importantă a strategiilor lor de afaceri se va reduce rapid în următorii ani.


Apa folosită pentru producţia de alimente şi băuturi, lemnul pentru ambalaje, mobilă şi hârtie, terenul agricol pentru legume şi fructe, precum şi fibrele vegetale pentru îmbrăcăminte, sunt câteva dintre resursele ce ţin de biodiversitate şi ecosistem a căror valoare economică şi nevoie de protejare sunt examinate în cadrul studiului.


Fără a li se atribui de cele mai multe ori un preţ corespunzător, folosirea resurselor naturale şi fluxul continuu al acestora sunt parte integrantă a economiei globale de zi cu zi. 


În ciuda acestui fapt, studiul PwC arată că dintre primele 100 cele mai mari companii din întreaga lume, numai 18 companii fac vreo referire la biodiversitate şi ecosisteme în cadrul rapoartelor lor anuale, iar numai două au identificat reducerea biodiversităţii drept un risc strategic de afaceri. În sectoarele cele mai sensibile la factorii de mediu, incluzând producţia alimentară şi sectoarele industriale primare, nouă companii au identificat reducerea biodiversităţii drept o problemă de dezvoltare durabilă.


„Actualele strategii de afaceri nu fac decât să pericliteze stabilitatea pe termen lung a preţurilor de consum, perspectivele de afaceri şi cele de profitabilitate ale firmelor. Atunci când estimările legate de costul reducerii biodiversităţii se cifrează la sume enorme (2 până la 4,5 mii de miliarde de dolari anual), începi să realizezi că aceasta nu mai este o chestiune care ar trebui să-i preocupe doar pe oamenii de ştiinţă sau pe activiştii ecologişti. Există şi o logică economică pentru care ar trebui să ne punem problema conservării biodiversităţii pentru a proteja interesele pe termen lung ale mediului de afaceri. Aceasta presupune să atribuim mai multă valoare resurselor care asigură şi susţin companiile din întreaga lume, incluzând acele companii în care investesc firmele din sectorul financiar”, a declarat Alexandru Lupea.


„Suntem practic într-o recesiune din punct de vedere al mediului înconjurător pentru care foarte puţine companii par pregătite. Identificarea şi gestionarea riscurilor ce decurg din reducerea biodiversităţii nu ţine de activităţile ecologiste sau de CSR. Este vorba despre economia cererii şi a ofertei, care va avea efecte semnificative chiar într-un timp mai scurt decât schimbarea climatică”, a adăugat Lupea.


Raportul „TEEB for Business”, care va face parte din raportul final TEEB care va fi lansat în luna octombrie în cadrul Convenţiei pentru Biodiversitate care se va desfăşura la Nagoya în Japonia, solicită asociaţiilor profesionale să dezvolte noi instrumente de contabilitate şi raportare pentru companii care să ia în considerare aspectele legate de biodiversitate şi mediul înconjurător. 

    
PwC este singura firmă de servicii profesionale care a adus o contribuţie tehnică semnificativă unui studiu major al ONU prin intermediul raportului „The Economics of Ecosystems and Biodiversity report for business”. Mai mulţi specialişti PwC au fost co-autori ai raportului. Acest studiu analizează datele şi evaluează actualele tendinţe care indică riscurile şi oportunităţile pentru mediul de afaceri ridicate de reducerea biodiversităţii şi afectarea ecosistemului.


Acest raport, denumit „TEEB for Business”, este parte a unei serii de rapoarte care vor fi lansate de ONU în cadrul Anului Internaţional al Biodiversităţii, chemând companiile să adopte astfel de concepte precum „Fără Pierderi Nete”, „Neutralitate ecologică” şi, în final, „Impact Net Pozitiv”, în ceea ce priveşte mediul înconjurător.


Printre principalii autori şi editori ai raportului “TEEB for Business” se numără cercetătorii de la Business for Social Responsibility (BSR), Earthmind, the Global Reporting Initiative (GRI), PricewaterhouseCoopers LLP (PwC), the International Union for Conservation of Nature (IUCN), the United Nations Environment Programme (UNEP), şi World Business Council for Sustainable Development (WBCSD).


PricewaterhouseCoopers oferă servicii de audit financiar, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri, specializate pe diferite sectoare pentru a contribui la crearea unui mediu de afaceri favorabil şi a genera un plus de valoare pentru clienţii săi şi pentru toţi factorii implicaţi. Cei peste 163,000 de angajaţi ai firmei din 151 de ţări îşi valorifică gândirea, experienţa şi expertiza pentru a oferi perspective noi şi soluţii practice pieţei.


PricewaterhouseCoopers si PwC semnifică reţeaua de firme membre ale PricewaterhouseCoopers International Limited (PwCIL). Fiecare dintre acestea este persoană juridică cu statut independent şi nu acţionează ca agent al PwCIL sau a oricărei alte firme membre. PwCIL nu furnizează niciun fel de servicii clienţilor. PwCIL nu este reponsabilă pentru actele sau omisiunile niciunei alte firme membre şi nici nu-şi poate exercita controlul sau judecata profesională pentru a le obliga în niciun fel. Nicio firmă membră nu este responsabilă sau răspunzătoare pentru actele sau omisiunile niciunei alte firme membre, nici nu poate să-şi exercite controlul asupra altei firme, sau să oblige altă firmă sau PwCIL în vreun fel.






Cititi mai multe articole din arhiva Brand Info
//